Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo kommentti

Vierailija
10.02.2018 |

Mies ihan vilpittömästi ei muistanut, että onko hän koskaan kertonut minulle, että on harrastanut nuorena kilpaurheiluna erästä urheilulajia. Todellisuudessa hän on puhunut asiasta useasti vuosien vartella. Olemme naimisissa ja 6 v yhdessä.

Toivottavasti tämä ei kuulosta oudolta kysymykseltä, mutta voiko tuo olla merkki alkavasta muistisairaudesta? Vai pikemminkin yleisestä epärehellisyydestä? Hän on aiemmin jättänyt kertomatta aika isojakin asioita elämästään ja on ns valikoivasti avoin asioistaan.

Ehkä tämä kuulostaa hirveän pieneltä yksityiskohdalta, mutta mitä sinä ajattelisit tällaisesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupeaisi moisesta tekemään vielä dementia-diagnoosia. 

Vierailija
2/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinymmärrys? Mies luultavasti tarkoitti jotain tiettyä yksityuskohtaa ja sinä ajattelit asiaa yleisesti. Puhukaa, niin asiat selviää paremmin kuin täällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeus päättää, mitä asioita he kertovat läheisilleen elämästään. En minäkään ole kertonut puolisolleni ihan kaikkea lapsuudestani tai nuoruudestani. Silti en pidä itseäni mitenkään epärehellisenä. Mielestäni menneet ovat menneitä.

Jos tämä olisi puolisolleni ongelma, se olisi yksistään hänen ongelmansa, sillä kertomatta jättämäni asiat eivät vaikuta parisuhteeseemme. 

En myöskään vaadi puolisoani kertomaan ihan kaikkea menneestä elämästään. Pääpiirteet riittävät. 

Minä muuten saatan unohtaa, mitä olen joskus kertonut, ja saatan kertoa samoja asioita uudelleen. Myöhemmin kyllä mieleeni palautuu, millaisia keskusteluja olemme käyneet ko. asiasta aikaisemmin. 

Vierailija
4/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut vain johdatteleva kysymys omiin muisteluksiinsa. Käytän itsekin tätä tapaa. Viritän kuulijat oikeaan mielentilaan: nyt mamma muistelee lapsuuttaan. :D 

Vierailija
5/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Vierailija
6/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin runsas käyttö aiheuttaa muistin , varsinkin lähimuistin heikentymistä

Vierailija
7/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen kyllä muistaa mitä on puhunut. Vaikuttaa paskanpuhujalta. Sellaiset kannattaa heittää luiskaan aika nopsaan.

Vierailija
8/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kiinnittäisin huomiota unohteleeko paljon myös muita asioita. Mulla masennus ja unettomuus jaksot aiheuttaa tuota, etten tahdo muistaa asioita ja olen alle 30v. Voisiko miehelläsi olla stressiä, masennusta taustalla? 

Vierailija
9/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on huonompi muisti. En minä ainakaan pysty muistamaan, mitä kaikkea olen joskus sanonut muille. 

Vierailija
10/10 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista.

Kyllä minäkin voin unohtaa, että olenko joskus kertonut jollekulle jonkun asian. Mutta jos on puhunut asiasta useaan otteeseen vuosien varrella omalle puolisolle, niin herätti epäluuloa. Varsinkin kun on aiemmin puhunut valikoitua totiutta asioistaan. Mutta ehkä se oli harmiton juttu sitten.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä