En saa ulko-ovea auki ja lähtisin lenkille. Joku satakiloinen röhnöttää sammuneena oven takana.
Ei herää ovella tönimiseen eikä ääneeni tietenkään. Täysillä en viitsi huutaa rappuun.
Soitanko päivystävän huoltomiehen vai poliisin?
Hengittää siis selvästi ja viinan löyhkä tulee sisään asti. Ei oletettavasti siis muuta kuin humalatila. En näe ovenraosta onko tuttu eli naapuruston asukkaita.
Kommentit (39)
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto Porvoon poliisille!!!
Tuli sama neuvo mieleen. Mietin että mikä kansallinen biletyspäivä eilen muka on ollut, kun täällä on lukuisia valituksia milloin mihinkin sammuneista ihmisistä...
Onhan tässä nyt laskiainen menossa. Ukko on laskeutunut humalan syvään alhoon ja vieläpä vahva laskuhumala on menossa.
Jos ulko-ovi on tukittu, se on paloturvallisuusasia. Sen vuoksi on asiallista soittaa 112:een, jota poliisikin suosittelee virka-ajan ulkopuolella käytettävän.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulko-ovi on tukittu, se on paloturvallisuusasia. Sen vuoksi on asiallista soittaa 112:een, jota poliisikin suosittelee virka-ajan ulkopuolella käytettävän.
Jos kerrostalossa palaa, niin pitää nimenomaan pysyä omassa asunnossa (ellei siis palo ole juuri omassa asunnossa). Rappu on savun takia kuolemanloukku.
Ehkä hieman kaukaa haettua, että ap:n omassa asunnossa olisi juuri näinä aamupäivän tunteina syttynyt tulipalo.
Mutta ihan hyvin olisi voinut häkeenkin soittaa, ei siinä mitään.
Ihmettelen, miten asia olisi huoltomiehelle kuulunut. He huoltaa, ei häätele juoppoja. Kyllä poliisi olisi ollut oikea osoite.
Poliisin yleisin työtehtävä on kuskata juoppoja selviämään. Miksi et saa soitetuksi poliisille? Saldo loppu prepaidista???
"Ehkä naapurin lapsiperhe tai mummo roudaa juopon pois" 😂😂😂
Oh my God.
Vierailija kirjoitti:
Suosittaa mitä?
Hätätilanteissa numero on aina 112 oli virka-aika tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerrostalossa palaa, niin pitää nimenomaan pysyä omassa asunnossa (ellei siis palo ole juuri omassa asunnossa). Rappu on savun takia kuolemanloukku.
Ehkä hieman kaukaa haettua, että ap:n omassa asunnossa olisi juuri näinä aamupäivän tunteina syttynyt tulipalo.
Mutta ihan hyvin olisi voinut häkeenkin soittaa, ei siinä mitään.
No sittenpä se rapussa oleva olisi ollut siellä kuolemanloukussa. Ja jos ap olisi nyt onnistunut sytyttämään tulipalon kämpässään, hän ei olisi sieltä pois päässyt.
Se on vähän pakko soittaa 112, jos ei ole toista numeroa, johon voisi soittaa. Jos henkilö ei pääse pois omasta kodistaan se on itse asiassa hätätilanne, vaikkei toki samaa kiireellisyysluokkaa kuin jos joku saisi sydänkohtauksen tms. Kiva, jos ap olisi ollut vaikka menossa lähiomaisen hautajaisiin eikä pääsisi sinne, kun ei pääse ulos ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten asia olisi huoltomiehelle kuulunut. He huoltaa, ei häätele juoppoja. Kyllä poliisi olisi ollut oikea osoite.
Toimintaohjeita oli kyselemässä.
Näin itsekin olisin varmasti tehnyt. Huoltoyhtiöissä kokemusta vastaavasta ja olisin saanut neuvon toimia asiallisesti.
Monelle tuntuu olevan epäselvää, että hätäkeskus on nimensä mukaisesti hätätilanteita varten. Itse tai joku muu on hädässä. Nythän näin ei ollut. Potentiaalisesti kyllä sinänsä, ettei pääse asunnostaan ulos tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ohi.
Naapurin mies haki toisen miehen rapusta ja taluttivat kotiin. Oli seuraavasta porraskäytävästä.
Ihmettelen näitä ensimmäiseksi 112-numeroa ehdottelevat. Se on hätätilanteita varten ja ei totisesti toivota linjojen ruuhkautumista jonkun sammuneen takia.
Mikä hätä tässä oli kenelläkään? Nyt lähden ihanaan talvisäähän lenkille :)
Vaimon ilme näkemisen arvoinen, kun kohdataan. Toisaalta ehkä miehet eivät kerro muuta kuin sammuneena meidän rappuun... ei sitä, että mun oven edessä ja en päässyt ulos. Itse en ainakaan kerro.
Alkoholistin suojeleminen on typerintä mitä voi tehdä. Hyysäämällä edistät juopottelua. Menepä sinä lenkille kun pääset.
En tunne juoppoja joten en voi soittaa niiden juoppokavereita hakemaan omansa pois. Poliisi on oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi ei hievahdakaan mutta silti olet tehnyt jo komean analyysin ovesi tukkijasta?
Porvoossa kaikki on mahdollista.
Mikä komea analyysi tämä on?
Saan ovea raotettua viitisen senttiä. Siitä päättelen ihmisen olevan melko painava. Viinanhaju viittaa humalaan ja sammumiseen... olenpa Sherlock.
Siitä raosta ei kaadella vettä ämpärillä, kastelukannulla, mutta en minä nyt sellaista
Odotan, että joku muut tulee rappuun. Tässä rapussa on vain kuusi ovea. Yksi asunto on tyhjä ja yhdessä kotonaan ainoastaan oleva vanhus. Mutta eiköhän tuo yksi lapsiperhe ainakin kohta lähde ulos.
Jos nyt kohta ei jotain tapahdu, niin soitan huoltomiehelle ja pyydän toimintaohjeet. Ei nyt häke minusta ole ensimmäinen oikea osoite. Ei tämä ole hätätilanne.
Huoltomiehen vaimo täällä vastaa, että huoltomies neuvoo sinua sitten soittamaan häkeen.
Vierailija kirjoitti:
Soita 112. Poliisin perushommaan kuuluu kärrätä sammuneet putkaan. Mitä ihmettä sä vielä kyselet?
Etkö ole huomannut että täällä käy ihan hirveästi uusavuttomia joille on kaikki perusasiatkin ihan outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimintaohjeita oli kyselemässä.
Näin itsekin olisin varmasti tehnyt. Huoltoyhtiöissä kokemusta vastaavasta ja olisin saanut neuvon toimia asiallisesti.
Monelle tuntuu olevan epäselvää, että hätäkeskus on nimensä mukaisesti hätätilanteita varten. Itse tai joku muu on hädässä. Nythän näin ei ollut. Potentiaalisesti kyllä sinänsä, ettei pääse asunnostaan ulos tarvittaessa.
Minä ainakin olisin soittanut ihan vaan mahdollisen sairauskohtauksen takia. Siirrän vastuun hätäkeskukselle. Ja onhan se hätätapaus, jos ei pääse kodistaan ulos.
Jaa että huoltomiehillä on kokemusta rappuun sammuneista juopoista? Älä naurata. Heillä ei myöskään ole oikeutta alkaa retuutella juoppoja ulos, toisin kuin poliisilla. Eikä se olisi edes turvallista.
Jos naapurissa on yöllä kovaääniset bileet, siitäkin voi soittaa poliisit paikalle. Eikä sekään varsinaisesti ole hätätilanne.
Eikö nykyihmiset enää tiedä näitä asioita? Ja sitten toiset toisaalta soittaa kinkunpaisto-ohjeita häkestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi ei hievahdakaan mutta silti olet tehnyt jo komean analyysin ovesi tukkijasta?
Porvoossa kaikki on mahdollista.
Mikä komea analyysi tämä on?
Saan ovea raotettua viitisen senttiä. Siitä päättelen ihmisen olevan melko painava. Viinanhaju viittaa humalaan ja sammumiseen... olenpa Sherlock.
Siitä raosta ei kaadella vettä ämpärillä, kastelukannulla, mutta en minä nyt sellaista
Odotan, että joku muut tulee rappuun. Tässä rapussa on vain kuusi ovea. Yksi asunto on tyhjä ja yhdessä kotonaan ainoastaan oleva vanhus. Mutta eiköhän tuo yksi lapsiperhe ainakin kohta lähde ulos.
Jos nyt kohta ei jotain tapahdu, niin soitan huoltomiehelle ja pyydän toimintaohjeet. Ei nyt häke minusta ole ensimmäinen oikea osoite. Ei tämä ole hätätilanne.
Soita poliisille. Tietenkin sinun pitää päästä poistumaan kodistasi.
Mulle on käynyt noin, soitin 112. Poliisi tuli herättelemään aika ronskilla otteella ja veivät kotiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ohi.
Naapurin mies haki toisen miehen rapusta ja taluttivat kotiin. Oli seuraavasta porraskäytävästä.
Ihmettelen näitä ensimmäiseksi 112-numeroa ehdottelevat. Se on hätätilanteita varten ja ei totisesti toivota linjojen ruuhkautumista jonkun sammuneen takia.
Mikä hätä tässä oli kenelläkään? Nyt lähden ihanaan talvisäähän lenkille :)
Vaimon ilme näkemisen arvoinen, kun kohdataan. Toisaalta ehkä miehet eivät kerro muuta kuin sammuneena meidän rappuun... ei sitä, että mun oven edessä ja en päässyt ulos. Itse en ainakaan kerro.
Alkoholistin suojeleminen on typerintä mitä voi tehdä. Hyysäämällä edistät juopottelua. Menepä sinä lenkille kun kerran pääset.
En tunne juoppoja joten en voi soittaa niiden juoppokavereita hakemaan omansa pois. Poliisi on oikea osoite.
Tuli ihan lapsuus mieleen. Isä oli sammunut oven eteen, oli iso järkäle. Asuttiin vielä rivitaloissa, ja tietenkin kaikki naapureiden kakarat ja pihakaverit kulki siitä ohi tölläämässä, vakoilin ikkunasta ja häpesin taas kerran.