Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut siihen kun olet ostanut osakkeita ja sitten laskee

Vierailija
09.02.2018 |

eikä näytä nousevan sit millään?.. ja en kaipaa besserwissereiltä mitään "minä en osta koskaan kuin halvalla, tuulipukukansa ostaa kalliilla ja myy halvalla höhöhöhööö".

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osakkeita kuulu myydä, joten kurssimuutoksilla ei ole väliä. Osakkeet pidetään osinkojen takia.

Vai niin. Eli sinäkö et lainkaan seuraa omistamiesi yhtiöiden tuloksentekokykyä, jota kurssimuutokset heijastavat? Entäs kun talous on niin kuralla, että osingonmaksu lakkaa kokonaan? Eikö ole järkevää luopua ajoissa, kun tilanne alkaa näyttää huonolta, eikä odotella koko pääoman sulamista?

Ellei firma mene konkurssiin, kurssit nousevat aina. Historiassa ei ole koskaan ollut 15 vuoden jaksoa, jonka aikana pärssikurssit eivät nousisi.

Tutkitusti paras tuottoisin tapa sijoittaa on ostaa valavaraista ja unohtaa.

Historia ei kerro tulevasta ja vakavarainenkin bisnes voi sakata ja yhtiö ajautua konkurssiin.

Luitko lainkaan viestiä johon vastasit? Kirjaimellisesti ensimmäinen lause: "Ellei firma mene konkurssiin.."

Luin toki. Halusin vaan varmistaa, että hänen strategia tosiaan on pitää kynsin hampain kiinni osakkeista siinäkin vaiheessa kun konkurssi on jo todennäköisin vaihtoehto, sillä myynti ei periaatesyistä missään tapauksessa koskaan tule kyseeseen. Mieluummin menettää koko pääoman kuin pelastaa sen, mikä pelastettavissa on. Ok. 

Vierailija
22/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osakkeita kuulu myydä, joten kurssimuutoksilla ei ole väliä. Osakkeet pidetään osinkojen takia.

Osingot on rikka rokassa myyntivoittoon verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Eli sinäkö et lainkaan seuraa omistamiesi yhtiöiden tuloksentekokykyä, jota kurssimuutokset heijastavat? Entäs kun talous on niin kuralla, että osingonmaksu lakkaa kokonaan? Eikö ole järkevää luopua ajoissa, kun tilanne alkaa näyttää huonolta, eikä odotella koko pääoman sulamista?

Ellei firma mene konkurssiin, kurssit nousevat aina. Historiassa ei ole koskaan ollut 15 vuoden jaksoa, jonka aikana pärssikurssit eivät nousisi.

höpö höpö!

Vierailija
24/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tankannut valmiiksi noin neljä viisi vuotta sitten ja irtautunut pikkuhiljaa viineisen vuoden aikana. Tänään myin viimeiset noin 50000€:n arvoiset rahastot. Tai on minulla vielä noin 190000:lla jotain small cappeja. Nyt odotellaan ja katsellaan, maksellaan veroja teidän lasten koulutukseen.

Tarvii kai firmat hyvin koulutettua henkilökuntaa, että saadaan firmat pysymään kannattavina. Eihän sun sijoitukset tuota mitään uutta henkistä tai materiaalista pääomaa tähän maahan. Pörssiä voi ihan hyvin verrata V5 ravivetoon. Olen muuten itsekin osakesijoittaja.

Vierailija
25/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti teitä liimaperseitä löytyy osakesäästämisessäkin. Ollaan niin p.rkeleen ahneita ettei raaskita myydä hyvilläkään voittoprosenteilla, 'kun ei sitä tiedä kuinka ylös voivat nousta'.😂

Pelaan itse suurinpiirtein niin, että kurssin noustessa yli 20% laitan tavaran myyntiin ellei ole jotain ihme syytä odotella lisänousua. Ja voin sanoa, että harvoin on. Tienaa paljon enemmän napsimalla pienempiä voittoja ja tämän voin sanoa 45 vuoden kokemuksella. Tosi on. 😊

Mä olen myynyt keskimäärin 80% voitoilla :) Ja oon siis se edeltä, joka on tyhjännyt salkustaan noin 75% viimeisen vuoden aikana

Vierailija
26/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö!

Vaikka indeksit keskimäärin nousisivat ei se tarkoita, että yksittäinen osakepoiminta on onnistuu. Ikuiseen varmaan nousuun uskovan kannattaa katsoa Nikkein kehitystä... Vuonna 1989 ostanut on edelleen miinuksella.

https://14085-presscdn-0-63-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/20…

-> OLET VÄÄRÄSSÄ!

Vierailija
27/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin alkuvuonna melkein kaikki sijoitukset pois, joten ei niin suurta harmia. Tosin se harmittaa etten myynyt kaikkia.

Tässä taas näkee ettei sijoittaminen sovi kaikille ja itse olen selkeästi yksi niistä. Ei vaan pää kestä.

Vierailija
28/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö!

Vaikka indeksit keskimäärin nousisivat ei se tarkoita, että yksittäinen osakepoiminta on onnistuu. Ikuiseen varmaan nousuun uskovan kannattaa katsoa Nikkein kehitystä... Vuonna 1989 ostanut on edelleen miinuksella.

https://14085-presscdn-0-63-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/20…

-> OLET VÄÄRÄSSÄ!

Mutta osingot ovat kuitanneet vuosien varrella mahdollisen tappiolla myynnin ja moninkertaisesti

Vierailija
29/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti teitä liimaperseitä löytyy osakesäästämisessäkin. Ollaan niin p.rkeleen ahneita ettei raaskita myydä hyvilläkään voittoprosenteilla, 'kun ei sitä tiedä kuinka ylös voivat nousta'.😂

Pelaan itse suurinpiirtein niin, että kurssin noustessa yli 20% laitan tavaran myyntiin ellei ole jotain ihme syytä odotella lisänousua. Ja voin sanoa, että harvoin on. Tienaa paljon enemmän napsimalla pienempiä voittoja ja tämän voin sanoa 45 vuoden kokemuksella. Tosi on. 😊

Mä olen myynyt keskimäärin 80% voitoilla :) Ja oon siis se edeltä, joka on tyhjännyt salkustaan noin 75% viimeisen vuoden aikana

Jostain syystä  ne kaverit jotka on myyneet 80% tappiolla ei ikinä kirjoittele näihin ketjuihin - ja tilastojen perusteella se on ihan nopan heittoa että oletko sinä tulevaisuudessa yksi heistä :)

Mutta, voittajan on helppo hymyillä ja näin, en ole ottamassa sinulta mitään pois. Hyvin vedetty ja toivottavasti onni jatkuu :)

Vierailija
30/31 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historiassa ei ole koskaan ollut 15 vuoden jaksoa, jonka aikana pärssikurssit eivät nousisi.

http://www.porssisaatio.fi/wp-content/uploads/2012/03/OMXHPI-1-1024x475…

Milloin Helsingissä päästään takaisin vuosituhannen vaihteen tasoihin? 15 vuotta on jo mennyt.

Vierailija
31/31 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku myy -80% osakkeensa, niin ajoitus on silloin huono. Tämmöinen tilanne voi tulla toki, jos vaikka on saanut perinnön ja iskenyt rahat kerralla kiinni osakkeisiin ja sit sairastuu vaikka syöpään ja tarttee kerrallaa rahat yksityisiä hoitoja varten, jota kunnallinen sektori ei kustanna. Mut muuten on vaikea keksiä tilannetta, jossa kaikki rahat on laitettu kerralla osakkeisiin ja kerralla ne tarvittaisiin yhdellä rysäyksellä. Silloin kyllä ei pääse millään -80% lukemiin huonokaan sijoittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi