Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peökään ihmisten huomautuksia lapsen käytöksestä, tuntuu että koko ajan ohjaan 10v lasta, jankutan käytöksestä, ettei kukaan pääsisi huomauttamaan mitään

Vierailija
09.02.2018 |

Meillä on viimeisen parin vuoden aikana iltaisin mennyt 2-4 tuntia lähes päivittäin näihin keskusteluihin lapsen kanssa, miten pitää käyttäytyä. Lapsi ei ole kaikkrin huonokäytöksisin, mutta joskus jostain ulkopuliselta taholta tulee pientä huomautusta ja näpäytystä, jotka otan vakavasti ja sitten yritän iskostaa lapseen, miten pitää käyttäytyä.

Koulusta tulleet huomautukset tunnilla juttelusta, tai käytävällä juoksemisesta otan erityisen raskaasti ja niistä sitten jankutetaan niin, että lapsi oppisi ja muistaisi. Sitten turhauttaa, kun kuukauden päästä tulee taas huomautus tunnilla juttelemisesta. Tuntuu ettei jankutus mene millään perille, eikä ota opiksi ja ihmettelen millä asian saisi iskostettua lapsen mieleen ja pelkään koska taas tulee samasta aiheesta valitusta.

Bussissa, tai julkisilla paikoilla hävettää, jos lapsi katsoo puhelintaan, tai syö karkkia, olen huono äiti, kun lapsella on puhelin ja karkkia, pelkään että joku tekee vähintään ilmoituksen minusta. Siksi en mielelläni anna lapselle julkisesti puhelinta, ettei taas joku pääse huomauttamaan. Ja joskus on huomauttanut. 10v saa katsoa n. 1,5 h telkkaria päivässä ja pelata ketran viikossa 2h. Tämä siksi, kun äitini ystävä kerran huomautti, että "telkkari on hyvä lapsenvahti", kun joululomalla isovanhempien luona lapsi sattui juuri silloin katsomaan lastenohjelmaa, kun tämä nainen tuli käymään.

Sitten nämä äidit, jotka arvostelee muita äitejä, yritän kaikin tavoin toimia siten, ettei kukaa pääsisi arvostelemaan minua, tai kasvatustani muille, kuinka "sekin antaa lapsensa tehdä niin ja näin", tai "ei mitään kuria", tai "ihan liian kova kuri".

Pelkään niin toisten sanomisia ja arvosteluja, että preppaan lastani käyttäytymään oikein, ettei kukaan pääsisi sanomaan mistään.

Olisi ihanaa elää välittämättä muista ja olla rennosti lapsen kanssa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis tuo, että kiusaat lastasi on muiden, tuomitsevien lapsivihaajaihmisten vika.

t.kristallikissa

Vierailija
2/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellainenhan suomalaisyhteiskunta on. Täynnä vajakke ja joista on muille vain haittaa. Vaikkei lapsista ole haittaa, kyllä he siitä oppii ja kasvaa.

t.kristallikissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä paskamoralisteja. Vitttuako se muille kuuluu, syökö lapsesi karkkia vai ei.

t.kristallikissa

Vierailija
4/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pääs taas vauhtiin.

Vierailija
5/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistäsi oli ehkä sulle vain haittaa? Ei ole kasvattanut ainakaan itsetuntoa. Ei minunkaan!

En kasvatakaan lapsiani!

t.kristallikissa

Vierailija
6/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kasvattaa lapset ja saa ottaa paskamoralistien änkyröinnit vastaan!

t.kristallikissa

Vierailija
7/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata? Äitisi oli/ olisi asettunut näiden paskamoralistien puolelle?

t.kristallikissa

Vierailija
8/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin komppaan kristallikissaa. Tuohan on ihan sairasta. Ei sun lapsen tarvi olla täydellinen eikä sun halujen jatke. Olet todella huono vaikutus lapsellesi, kun et salli mitään virheitä. Lisäksi jatkuva jankutuksesi on luultavasti jo turruttanut lapsesi, että teki niin tai näin niin äiti ei ikinä ole tyytyväinen eli ei kohta jaksa edes yrittää, kun pieleen menee silti. Anna nyt herranjumala lapsesi hengittää välillä äläkä luo täysin turhia paineita tai sulla on kohta lapsena masentunut tai anorektinen ylisuorittaja joka ei salli itselleen mitään virheitä. Tervepäistä lasta et tuolla tavalla kasvata.

Vierailija
9/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla huono itsetunto, kun toisten sanomisia noin pyörittelet päässäsi ja itseesi otat. Siirrä huomio omaan käytökseesi ja pistä se kuntoon eli lakkaa reagoimasta toisten sanomisiin ja "näpäytyksiin" ja kyttäämästä ja kontrolloimasta lapsesi käytöstä. Tietenkään lapsi ei enää reagoi nakutukseesi, koska se on ärsyttävää ja turhaa. Koita hyvä ihminen hankkia jotain sisältöä elämääsi, niin ei tarvitse toisia neuroottisesti kyttäillä.

Vierailija
10/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin komppaan kristallikissaa. Tuohan on ihan sairasta. Ei sun lapsen tarvi olla täydellinen eikä sun halujen jatke. Olet todella huono vaikutus lapsellesi, kun et salli mitään virheitä. Lisäksi jatkuva jankutuksesi on luultavasti jo turruttanut lapsesi, että teki niin tai näin niin äiti ei ikinä ole tyytyväinen eli ei kohta jaksa edes yrittää, kun pieleen menee silti. Anna nyt herranjumala lapsesi hengittää välillä äläkä luo täysin turhia paineita tai sulla on kohta lapsena masentunut tai anorektinen ylisuorittaja joka ei salli itselleen mitään virheitä. Tervepäistä lasta et tuolla tavalla kasvata.

Kyllä sä komppaisit mua aina, jos sä vain tuntisit mun äitini. Se on kuin ap, paitsi psykopatialla, ei osaa ajatella lasta. Ap vaikuttaa tajuavan, että lapsi kärsii.

t.kristallikissa

Vierailija
11/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi alkaa tuntea tuossa todellakin itsensä vialliseksi. Varsinkin jos on sellainen kiltti ja suht miellyttämishaluinen ja herkkä, kuten mä esim. Uollaista äitiä vain siis en halunnut miellyttää. Muiden tunteet mun tunteiden edellä äidille merkitsee enemmän. Hirveä mutsi.

t.kristallikissa

Vierailija
12/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsesi inhoaa sinua, eikä tee mitään oikein siksi, että ei halua sun tuolla muiden nuolemisasenteellasi "voittavan".

t.kristallikissa

Vierailija
13/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä komppaisit mua aina, jos sä vain tuntisit mun äitini. Se on kuin ap, paitsi psykopatialla, ei osaa ajatella lasta. Ap vaikuttaa tajuavan, että lapsi kärsii.

t.kristallikissa

Kyllä mun sympatiat on aina olleet sun puolella. Selvästi sua on lapsena kohdeltu aivan paskasti, ei tuo viha ihan tyhjästä tule. Yleensä en vaan muissa keskusteluissa oo ollut näin samaa mieltä. Nythän ap tekee todella pahaa hallaa lapselleen.

Vierailija
14/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Kyllä mun sympatiat on aina olleet sun puolella. Selvästi sua on lapsena kohdeltu aivan paskasti, ei tuo viha ihan tyhjästä tule. Yleensä en vaan muissa keskusteluissa oo ollut näin samaa mieltä. Nythän ap tekee todella pahaa hallaa lapselleen.

Joopa joo.

t.kristallikissa

Vierailija
15/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Vaikka itse tiedät, että kontrolloit lapsen käytöstä ulkopuolelta tulevan arvostelun takia, lapsi tuntee vain sen, että äiti ei hyväksy häntä.

Harjoittele olemaan itsekin vähän Peppi Pitkätossu ja hyväksy se, että useimmiten ollaan niin kuin kuuluu, mutta joskus vaan ollaan kuin pellossa. Eikä mitään pahaa luultavasti seuraa. Päin vastoin ehkä jopa ihania yhteisiä hetkiä lapsen kanssa.

Vierailija
16/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Joopa joo.

t.kristallikissa

Ei vittu. Joku sanoo, että symppaa kivikissaa ja kivikissa vittuilee takaisin. :D Kannattaa luovuttaa, ei sen kanssa voi keskustella. Positiivisestakin tulee paskaa niskaa.

Vierailija
17/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ainakaan nykyisin ei hyväksytä yhtään mitään virheitä. Kaikesta tulee kyllä huomautusta ja viestiä. Neljänteen luokkaan mennessä en ole tavannut lapsella opettajaa, joka olisi antanut lapsen virheet anteeksi, päin vastoin, etsitään pieniäkin virheitä ja heikkouksia, mistä voi kotiin ilmoittaa. Yksikään opettaja ei ole osoittanut yhtään mitään empatiaa lastani kohtaan. Ennemminkin tuntuu, että hänestä ei pidetä. Tuntuu surulliselta.

Sitten sitä yrittää tehdä kaikkensa, että lapsi käyttäytyisi siten, että edes joku sanoisi hänestä jotain mukavaa, tai hyvää.

Ymmärrän ap:ta tässä mielessä hyvin.

Vierailija
18/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että käännät huomion pois itsestäsi. Siitähän sinä olet huolissasi, että mitä muut ajattelevat sinusta. Voin sanoa, että eivät mitään. Sinua ja lastasi tuskin huomataan. 

Tottakai lapsen on hyvä oppia käytöstavat ja sosiaalisia taitoja, mutta ei sinun takiasi, vaan itsensä, jotta hänen elämänsä olisi helpompaa. Lastasi tulee surku koska hänen äitinsä on vuorovaikutussuhteessa vain itseensä. 

Se, mitä kerrot lapsesi käytöksestä, vaikuttaa aivan normaalilta. Tottakai se kännykän alituinen runkkaaminen on tökeröä, mutta sitähän tekevät kaikki. Kukaan ei ole läsnä tässä ja nyt. Mutta se on vain trendi, joka loppuu muutamassa vuodessa. 

Vierailija
19/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Kuulostat tosi neuroottiselta, käytöksesi ei ole normaalia. Ota yhteys vaikka perheneuvolaan jos kaipaat apua kasvatukseen, tuolla tavoin pilaat lapsesi itsetunnon.

Vierailija
20/30 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa voisi mennä veks tästä ketjusta koska kivikissa ei välitä omista lapsistaan pätkääkään joten on viimeinen ihminen neuvomaan mitenkään. Kristallia sinä et ole, sinä sairas ihminen - sun sydämes on kiveä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi