Pitäisi tehdä pari pellillistä suolaista piirakkaa
Kasvis ja joku muu. Mitkä ovat suosikkitäytteesi? Teen sen mukaan, mikä näyttää suosituimmalta. Oma makuni ei välttämättä ole yleiseen makuun. Menee ison porukan tapahtumaan ja minä varasin nämä, joten en vaihda muuhun.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Katkarapu meillä suosituin. Poro-purjo myös menee sekä erilaiset kasvis-juustopiirakat.
NYT TULI NÄLKÄ! :D
Poro-leipäjuusto-purjo on oma lemppari.
Aurajuustoa pidän itsekin riskivalintana, vaikka siitä itse tykkäänkin tosi paljon.
Menee mainiosti, jos on esim. kolme erilaista piirakkaa ja yhdessä aurajuusto mukana. Mutta ei ainoana vaihtoehtona. Kuten Valio itsekin mainostaa: joillekin suurin herkku, joillekin kamalin kammotus (tjsp)
Ap ei kerro vierasmäärää, mutta tekisin ehkä kolme erilaista, joista yksi kasvis (lakto-ovo, vegaaninen vain jos tietäisin että vieraissa on vegaaneja). Valion Välimeren piirakka kuulosti hyvältä, samoin alkupäässä ollut piirakka jossa monenlaisia kasviksia (kirsikkatomaattia jne.).
Minusta myös jonkun vastaajan kinkkupiirakka, jossa ranskankermaa kuulosti kivalta.
Tekisin kolme erilaista. Jos kolme pellillistä on liikaa, niin voi jakaakin sitä täytettä, tehdä esim. 1/2 pellillisen yhtä ja 1/2 toista.
Kuollutta eläintä kehiin. Menee varsinkin tunteettomille miehille ja bimboille naisille suoraan suuhun. No feelings!
Voi kun kaikilla on niin erilainen maku! Kinkkua en varmaan tee, kun taitaa olla tarjolla myös kinkkupizzaa. Taidan tehdä tuon välimeren ja sitten mietin, mitä muuta. Taidan googletella ja tehdä kuitenkin oman maun mukaan. Tuon sitten kotiin, jos jää yli. Savuporo meni meidän juhlissa hyvin, mutta se on tosi kallista varsinkin näillä seuduilla enkä edes tiedä, mistä sitä saa.
Minä teen aina tonnikala-paprika-sipulipiirakkaa, jossa kananmuna-kerma"hyydyte" (mausteet: suola, valkopippuri, sitruunapippuri ja kuivattu tilli) ja mietoa juustoraastetta päällä. Kaikki syövät hyvällä ruokahalulla ja kehuvat kuinka hyvää on. :)
Vierailija kirjoitti:
Aurajuustoa pidän itsekin riskivalintana, vaikka siitä itse tykkäänkin tosi paljon.
Menee mainiosti, jos on esim. kolme erilaista piirakkaa ja yhdessä aurajuusto mukana. Mutta ei ainoana vaihtoehtona. Kuten Valio itsekin mainostaa: joillekin suurin herkku, joillekin kamalin kammotus (tjsp)
Ap ei kerro vierasmäärää, mutta tekisin ehkä kolme erilaista, joista yksi kasvis (lakto-ovo, vegaaninen vain jos tietäisin että vieraissa on vegaaneja). Valion Välimeren piirakka kuulosti hyvältä, samoin alkupäässä ollut piirakka jossa monenlaisia kasviksia (kirsikkatomaattia jne.).
Minusta myös jonkun vastaajan kinkkupiirakka, jossa ranskankermaa kuulosti kivalta.
Tekisin kolme erilaista. Jos kolme pellillistä on liikaa, niin voi jakaakin sitä täytettä, tehdä esim. 1/2 pellillisen yhtä ja 1/2 toista.
Vierasmääräksi on arvioitu vähintään 50, max 80 aeimman kokemuksen perusteella. En tunne porukasta kuin osan ennastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierasmääräksi on arvioitu vähintään 50, max 80 aeimman kokemuksen perusteella. En tunne porukasta kuin osan ennastaan.
Niin ja meitä on useampi tekemässä, tarjolle tulee muutakin suolaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä iänikuista kinkkua ainakaan! Kanaa ja auraa!
Auraa en kyllä laittaisi, ellei ole varma että porukka tykkää siitä. Se on niin dominoiva maku, että jos ei homejuustosta tykkää, niin ihan sama mitä muuta piirakassa on. Syömättä jää. verrattuna vaikka fetakuutioihin, jotka on aika helppo jättää sivuun jos ei niistä tykkää.
Ei ainakaan ainoana vaihtoehtona suositeltava juttu.
Eihän se ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa ollutkaan kun lisäksi oli tulossa joku kasvisvaihtoehto. Tuskin ap ajatteli kahteen piirakkaan auraa sujauttaakaan kun piti olla kaksi erilaista piirakkaa. Itse en muuten ole eläessäni törmännyt kuin yhteen henkilöön, joka ei voi auraa sietää mutta niin vain sekin meni savuporopiiraassa alas hänelläkin. Aina on minun vierailleni aurainen kanapiirakka uponnut.
Tänään teen jauhelihatäytteellä, sekaan pieneksi silputtua punasipulia ja vähän herkkusientä sekä tomaattia silputtuna.
Kinkku quiche on ihan ehdoton, tai lohiversio https://www.valio.fi/reseptit/quiche-lorraine-eli-juustopiiras-2/
Toinen täytelemppari meillä on paprika-sipuli-pekoni. Eli kuullotetaan sipulia ja paprikasuikaleita pannulla ja samoin paistetaan muutama pekonisiivu ja silputaan pieneksi. Nuo sekaisin, piirakan päälle ja siihen päälle kermaviili/muna/juustotäyte
Itse esipaistaisin pohjaa vähän ettei jää tahmeaksi.
Onko muna välttämätön täytteeseen?
Mitä käytätte, että tulee kuitenkin kiinteä.
Entäs tonnikala? Toisaalta se on on tykätty ja inhottu. Kasvispiirakka vois olla kaikille sopiva..