Mies vaan vittuilee, hermo menee.
Koko viikon ollut kipeänä, töissä ollut normaalisti, mutta päivittäin ei oo pystynyt siivoamaan mitään perusjuttujakaan tän olon takia. Eli, on ollut vähän epäsiistimpää. Tänään siivoilin työpäivän jälkeen, ja kun mies tuli kotiin niin alkoi vittuilu ja ihme kuittailu, lähinnä sellaisista asioista joita en vielä ollut kereennyt siivoamaan. Sanoin vain "ole hyvä siististä keittiöstä", johon vastaus oli "mitä noi muovirasiat tuo sivupöydällä on?". Ruokaa tein valmiiksi, hänelle, itse olin aikaisemmin jo syönyt eiliset jämäruuat. "Et edes salaattia tehny?" oli miehen reaktio. Suututtaa. Ehkä ollut töissä huono päivä tai jotain, muttei muhun tarvis purkaa. Tässä taloudessa tuo mies ei hoida kotitöitä, ja jos jotain pientä tekee kerran kahdessa viikossa (kaataa domestosia vessanpönttöön ja huuhtelee), pitäisi mun ylistää ja kiitellä. Mutta nyt kun itellä ei oo ollut energiaa suoraan sanottuna kulkea miehen perässä ja putsata sen jälkiä (työpäivän jälkeen kävelee lumisilla kengillä pitkin kämppää, hikisukat jää eteisen lattialle, pilpotaan sipulia ja kaikki kuoret tippuu keittiön lattialle, aina otetaan uus puukko perkele siihenkin, vaikkei niitä ikinä itse käsin pese, ruokaa tehdessä koko hella ja sen ympäristö on täynnä rasvaa ja mausteita, lautanen annetaan ruuan jälkeen koiran nuoltavaks mutta ei nosta lautasta edes lattialta pois sen jälkeen, parranajon jälkeen sitä ihme sinistä geelivaahtoa on pitkin peiliä, lavuaaria ja pyyhkeissä.... vois jatkaa tätäkin listaa loputtomiin) , niin kehtaa aukoa päätään. Jos sanon jostain näistä pikkujutuista, niin hyökkää heti "ei jumalauta... koska aattelit komeron siivota ja järjestellä ku oon sanonu sulle siitä jo monta kertaa. Niih, että mee ny vähä ittees".
Meni tää kirjottaminen jo vähän yli, mutta nyt suututtaa. Suuttui mieskin pelkästään siitä, kun kysyin että mitähän arvelee, innostunko siivoamaan enemmän kun saa pelkkää vittuilua. Ja juu, ei oo lapsia eikä hänen kanssaan ikinä tuukkaan, tommonen aikunen lapsi on ihan tarpeeks hermoja raastava.
Kommentit (14)
Miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi noin huonoon mieheen?
Ja olet tuollaisen miehen kanssa, koska...?
Asumusero, ellei mies muutu ja ala arvostaa sinua sen 6 kk totaalisen kotityölakon jälkeen, jonka toivottavasti aloitat heti tänään.
Siis vakavasti, hän ei arvosta sinua ollenkaan ihmisenä ja naisena ja kumppanina. Tuosta on vain hiuksenhieno matka muuhun väkivaltaan ja halveksuntaan, ellet ala pitää puoliasi ja vaatia kunnioitusta..
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
Siis kuka on ollut kipeänä? Kuka ollut kipeänä, töissä ollut normaalisti, mutta päivittäin ei oo pystynyt siivoamaan?
Älä siivoa hänen jälkiään enää ikinä! Et ole äiti.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
No ei ollut 😂
Kyllä meillä ainakin huushollissa otetaan huomioon esim. sairastelut, silloin toinen tekee ihan vapaaehtoisesti enemmän kuin se kipeä, vaikka terveenä oleva kävisi esim. töissä. Eikä todellakaan nalkuteta jostain pöydälle jääneestä muovirasiasta.
En pidä itseäni väkivaltaisena, mutta tuollaisen kommentin jälkeen olisin kyllä tirvaissut. En pysty ymmärtämään, miten pystyit kuuntelemaan tuon, saati että se on toistuvaa.
Oletko aina ollut koira, vai painunut rooliisi pikkuhiljaa?
Ukko on tottunut palveluun. Lopeta se hyysääminen ja vaadi tekemään oma osuutensa. Jos ei auta niin jätä se.
Vai onko se niitä hyviä jätkiä josta ei itse niin välittäisi mutta ei muillekaan antaisi. Ei se muutu usko pois.
Jep ei se siitä ajankanssa ainakaan parane. Samallainen ukko mulla valitettavasti. Viimeisimmätkin siivousinnot karisseet, kun joutuu sellaisen kanssa asumaan joka itse ei juuri mitään tee ja aina kettuilee. Ihan perus mies suomeksi.
Mies pitää itseään sekä ylempiarvoisena että pomonasi. Hän loukkaantuu jokaisesta mullitteluna pitämästään asiasta. Mikään ei auta niin kauan kuin tämä vallitsee. Hän voi tehdä jonkun myönnytyksen, mutta muuttuu siitä koko ajan kireämmäksi. Taivas kun uhkaa pudota, jos hän menettää valtansa. Sen jälkeen hänen mielestään teillä hukutaan paskaan.
Kuullostaa tutulle. Mulla on lapsi tommoisen hirviön kanssa. Mun rakkaus ja seksi-into kuoli siihen, kun olin valvonut yksin vauvan kanssa monta kuukautta ja olin niin onnellinen, kun sain tehtyä vihdoin kunnon ruokaa illaksi, menin vauvaa hoitaa ja vaippoja vaihtaa niin mies tuli kotiin ja haukkui minut lyttyyn, kun keittiö oli siivoamatta. Olisi vissiin pitänyt jättää lapsi paskavaippoihin. Olen myöskin kuullut olevani huono äiti muutaman roskan takia jne. Juu ja häivyn varmasti, kunhan lapsi on sen ikäinen, että osaa ilmaista itseään paremmin. Eli juokse nyt kun voit, älä ainakaan tee lapsia tommosen kontrollihirviön kanssa. Olen aina pitänyt kodin perussiistinä, imuroin päivittäin ja pesen viikoittain lattian, joskus useammin, mutta yksin lapsen kanssa valvominen tekee sen, että ei ihan joka murua heti huomaa.
Ei tartte kauan miettiä, kolmen kuukauden siivous- ja seksilakko. Loppuu vittuilu.