Miksi minua ei asiakaspalvelutilanteissa teititellä? Huomautan aina siitä ja usein vain auki mollottava suu reaktiona (silakkako sinne pitäisi heittää?)
Ärsyttää asiakaspalvelijoiden moukkamainen tapa sinutella ilman lupaa. Pukeudun aina hienoon pukuun ja odotan kohteliasta käytöstä. En pidä kohteliaana sitä, että minua sinutellaan. En ole antanut siihen lupaa, enkä anna. Minä olen tuntemattomille Te.
Eräs herrasmies, Töölö
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sirkka-mummo!
Vai sinkkumieskö olit viimeksi?
Silakkaa tarjosit keskusteluun sirkka-mummelina ainaskin.
Olen mies.
ap
Viimeksi olit sirkka-mummona heittelemässä silakoita.
Sitä enne toki olit sinkkumiehenä vaatimassa työttömiä orjatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta taas teitittely tuntuu vähän pilailulta, kun muuten aina kaikkialla sinutellaan. Vaikea sanoa, koska pitäisi teititellä ja koska sinutella. Kaikki vanhatkaan ei enää halua että heitä teititellään nykyaikana.
En ole vanha, mutta tiedän arvoni. Siihen kuuluu minun teitittely.
ap
Tajuatko, miltä tuo kuulostaa? Ensin sanot tietäväsi arvosi, sitten sanot minun teitittely. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitittelen melko automaattisesti tuntemattomia, joskus iäkkäämpiä tutumpiakin :F olenko nyt kuitenkin toiminut moukkamaisesti? Ajattelin aina sen olevan hienotunteista ja kohteliasta...
N30Kyllä. Miksi en saa kohteliaisuutta asiakaspalvelutilanteissa? Minua pöyristyttää.
AP
Teitittele sitä myyjää heti alkuun niin hän varmaan jatkaa samalla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä sairaalassa ja yleensä teitittelen kaikkia itseäni vähänkin vanhempia potilaita. Vain kerran on yksi mies pyytänyt etten teitittelisi eikä hänkään ollut itseäni kuin kymmenisen vuotta vanhempi. Oli muuten tosi vaikea siirtyä sinutteluun ja pitää kieli keskellä suuta ettei ala vahingossa taas teititellä kesken kaiken, niin sitä oli jo pienessä mielessään mieltynyt teitittelemään kyseistä ihmistä.
Muut eivät ole kommentoineet mitenkään.
Minusta sairaalassa pitääkin teititellä. Jotenkin hoitaja tulee muutenkin niin iholle kaikenlaisissa pesuissa ja muissa, joten teitittely tekee edes jonkinlaisen raon ja suo potilaalle omaa reviiriä.
Minäkin pidän siitä, että minua asiakaspalvelutilanteessa teititellään tai ainakin puhutellaan ottamatta kantaa persoonaan ("Millaista tuotetta sitä ollaan etsimässä?"). Olen nelikymppinen tavallinen keskiluokkainen perheenäiti. Itse teitittelen aina vieraita aikuisia.
Oon toimistusjohtaja, tiedän arvoni. Ikää 35v. Ihan sama teititelläänkö vai ei. Vanha juttu, ei tätä päivää.
Englannin kielessä helpompaa kun tätä ei ole, pelkkä "sir" riittää silloin tällöin.
Ainiin silakkakaveri, käytän myös pukuja
Suomessa teitittely kuullostaa jotenkin niin tekokieleltä koska suurin osa ei sitä osaa. Minua vanhempaa naisihmistä ei todellakaan tarvitse teititellä.
Kyllä. Miksi en saa kohteliaisuutta asiakaspalvelutilanteissa? Minua pöyristyttää.
AP