Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
09.02.2018 |

Olen siis 5 viikkoa nyt liikkunut 5 kertaa viikossa ja syön terveellistä kasvisruokaa. Olen ihmetellyt miksei painoni putoa ja olenkin sen myötä tehnyt muutoksia ruokavalioon ja laskenut kaikki kaloritkin nyt ihan kunnolla ja mitannut ruuat grammalleen. Mitään muutosta vaan ei silti tapahdu!! Saan siis kaloreita päivisin 1700-1900 että en usko että liian vähääkään söisin. Paino ei myöskään putoa jos syön vähemmän. Ruoka jota syön on siis kasvispohjaista, en syö lihaa enkä kananmunia, mutta maitoa menee välillä joissain määrin. Olen ollut kasvissyöjä 2 vuotta. Tofu, soijarouhe, härkis ja linssit on kovassa kulutuksessa ja yleensä teen niistä kastikkeita vähärasvaisella kookosmaidolla tai tomaattipohjaisia. Sen kanssa syön sitten joko täysjyväriisiä tai täysjyväpastaa, joskus myös basmatiriisiä.

Painan 97 kiloa ja olen 166cm pitkä. Olen 19-vuotias. Monet puhuu, että johtuisi siitä että tulee lihaksia, mutta kun mulla kuitenkin on tota ylipainoa noin paljon niin luulis että sen on pakko tippua.

Onko kellään ollut samanlaista tilannetta ja onko ehdotuksia miten tota painoa saisi jotenkin tippumaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö fatsecretiä? Se on aika kätevä kaloreiden laskemisessa. Sun paino on aika samaa luokkaa kun mulla oli vielä joulukuussa, ja laihdutan 1700 kcal päivässä määrällä. Alussa lähti jopa 1 kg viikossa, mutta sellainen tahtihan ei jatku pitkään. Aluksi yritin 2000 kcal dieetillä, koska mukamas liikuin niin paljon, mutta en laihtunut ollenkaan. 1200 kcal en suosittele. Olen harrastanut tuollaista ja painonlasku loppui kokonaan muutaman kilon jälkeen. Siitä on aika paha pudottaa enää ruokamäärää ja jaksaa silti tehdä töitä. Mutta kun syöt vähän enemmän alkujaankin niin jos se painonlasku yhtäkkiä loppuu niin ei ole katastrofi vähentää hieman syömistä taas siinä vaiheessa.

Hei kiitos tästä! Mäpä kokeilen vähentää tohon 1700 kaloriin. Se kuitenkin vaikuttaa sellaselta määrältä että sillä jaksaa elää :D

Mulla on käytössä myfitnesspal, tota fatsecretiä en oo kokeillut. Vois kyllä kokeilla vielä et kumpi on parempi! :)

Vierailija
22/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten rasvasoluaineenvaihdunta on hitaampi kuin miesten. Vaikka painoon vaikutetaan juuri ruoalla, liikunta voi silti tehostaa aineenvaihduntaa.

Korvaa yksi ateria päivässä proteiinipirtelöllä. Voit myös tehdä smoothieita, sitrussmoothie on hyvä alku päivälle. Puuro on hyvä välipala.

Järkevää on laihduttaa hitaasti eli pidä normaalipäiviä välillä, lisää liikuntaa. Voit myös laittaa tulista chili tai cayennepippuria esim kaalikeittoon. Tärkeintä on säännöllisyys, hedelmä on hyvä välipala.

Välipala siellä, välipala täällä :D:D  Miten olisi ihan oikea ruoka, ruoka-aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tein muutoksen ja ihmettelin ku paino ei pudonnut, niin olin jo luovuttamassa.. Mutta kun ruoka mitä söin, niin teki mielelle hyvää ja olin reippaampi, niin jatkoin samalla linjalla. Kerralla katos sit 5kg ja siitä se lähti menemään alaspäin tasasesti.. 24kg lähti painoa loppujen lopuksi ja on pysyny paino nyt reilu vuoden samana,

Vierailija
24/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko ruuat vai onko tuo sinun kalorisumma ihan vaan summalla heitetty? Koska yleisemmin jos ei laihdu niin silloin ongelma on siinä, että todennäköisesti lasket alakanttiin ruokasi kalorimäärän. Myös pidätkö minkäänlaista päiväkirjaa siitä mitä kaikkea syöt ja juot päivän aikana mukaanlukien herkut ja muut?

Vierailija
25/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kalorit väärin eli syöt enemmän kuin kulutat. Oikeasti ei ole väliä mitä syöt, kunhan et yli kulutuksesi. Tervesin,

tuoremehulla, näkkileivällä ja jäätelöllä 8 kg "laihduttanut".

Vierailija
26/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit vähentää tota kalorimäärää. 166cm pitkälle 1900kcal kuulostaa liian paljolta varsinkin jos haluaa laihduttaa

Kuten tohon alotukseenkin jo kirjotin niin oon tosiaan kokeillut vähentää kaloreita ja pari viikkoa söinkin sellaset 1500 kaloria. Sekään ei tehnyt yhtikäs mitään :(

Kirjaapa kaikki grammalleen Finelin ruokapäiväkirjaan http://www.fineli.fi . Minulla huomaamattomat kalorit tulivat sosekeittoihin laitetuista kurpitsansiemenistä, parmesaaninkorvikkeena käyttämästäni oluthiivahiutaleista ja sinne tänne laitetuista oliiveista. Vuorokaudessa tulee helposti yhden aterian kalorit noista lisäkkeistä. Normaalipainoiselle ei tulisi varmaan mieleenkään luopua edellä mainituista. Ylipainoisen pitää ainakin vähentää jos ei pysty luopumaan. Tehdä vaikka leivän muruista kevyempää parmesaaninkorviketta.

Vierailija
27/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit vähentää tota kalorimäärää. 166cm pitkälle 1900kcal kuulostaa liian paljolta varsinkin jos haluaa laihduttaa

Kuten tohon alotukseenkin jo kirjotin niin oon tosiaan kokeillut vähentää kaloreita ja pari viikkoa söinkin sellaset 1500 kaloria. Sekään ei tehnyt yhtikäs mitään :(

Kirjaapa kaikki grammalleen Finelin ruokapäiväkirjaan http://www.fineli.fi . Minulla huomaamattomat kalorit tulivat sosekeittoihin laitetuista kurpitsansiemenistä, parmesaaninkorvikkeena käyttämästäni oluthiivahiutaleista ja sinne tänne laitetuista oliiveista. Vuorokaudessa tulee helposti yhden aterian kalorit noista lisäkkeistä. Normaalipainoiselle ei tulisi varmaan mieleenkään luopua edellä mainituista. Ylipainoisen pitää ainakin vähentää jos ei pysty luopumaan. Tehdä vaikka leivän muruista kevyempää parmesaaninkorviketta.

No voi hitto, juusto korvataan leivällä!!

Vierailija
28/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa on aika lyhyt aika. Nyt kärsivällisyyttä.

Punnitse itsesi aina hyvin nukutun yön jälkeen kun olet vessanpöntöltä tullut. Päivän aikana kroppa voi kerätä nesteitä jopa kaksi kiloa. Mutta se on sitä nesteen painoa ja turvotusta.

1500cal kuulostaisi tehokkaammalta, muista huolehtia proteiineista (linssit, pavut, maitotuotteet jos niitä voit käyttää).

Riisi ja pasta pois tai jos syöt niin vaikka vain 2 kertaa viikossa täysjyväversiona.

Perunat ja leivät pois. Tilalle muuta.

Vierailija
29/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitto, juusto korvataan leivällä!!

Leipä on kevyempää kuin parmesaani tai oluthiiva. Se on myös halvempaa. Maun ja suutuntuman vuoksi sitä syödään.

Vierailija
30/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista :)

Mainitsinkin jo jossain kommentissani että tosiaan punnitsen kaikki ruokani, että en kyllä mielestäni syö yhtään enempää kuin luulen. Käytössä on tosiaan myfitnesspal.

Onko ehdotuksia millä ruuissa pystyis korvaamaan riisin ja pastan?

Vierailija
31/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsinkin jo jossain kommentissani että tosiaan punnitsen kaikki ruokani, että en kyllä mielestäni syö yhtään enempää kuin luulen. Käytössä on tosiaan myfitnesspal.

Kasviksilla

Vierailija
32/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat miettimisen, että ne pitäisi jotenkin korvata. Teet vain ruokaa ilman niitä.

Vierailija
33/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat miettimisen, että ne pitäisi jotenkin korvata. Teet vain ruokaa ilman niitä.

En ole ap mutta miten kastikkeita vois esimerkiks syyä ilman mitään riisiä tms

Vierailija
34/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta miten kastikkeita vois esimerkiks syyä ilman mitään riisiä tms

Tietenkin voi muuttaa piintyneitä tapoja ja tehdä jotain muuta kuin kastiketta riisille ja pastalle.

Vierailija
35/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse korvata vaan maaraa vain pudottaa.

Aikuinen toimisto tyolainen ei paljon hilareita tarvitse.

Laihtuminen on aina kaloreiden vajausta.

Lihominen on hieman erillainen prosessi

Keho tarvitsee

10 proteiini tehdakseen 1 varastorasvan

2 hilaria  tehdakseen 1 varastorasvan

1.1 rasvaa tehdakseen 1 varastorasvan

Vierailija
36/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviksilla

Kannattaa opetella tekemään kukkakaalista riisinkorviketta. Se on helppoa.

Vierailija
37/37 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastan tilalle kesäkurpitsaspagettia. Osta vaikka eBaysta sellainen vihannesten spiraalileikkuri. Sillä tekee kätevästi vihannesspiraalia porkkanoista ja kesäkurpitsasta. Porkkanan voi höyryttää suikaleina a denteksi. Onnistuu varmaan myös mikrossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi