Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko etikettiin kutsua perheenjäseniä häihin vain koska olemme sukua?

Vierailija
09.02.2018 |

Emme ole puheväleissä emmekä missään tekemisissä, joten pelkään vanhempien ja sisarusten pilaavan häät. Onko heitä pakko kutsua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse kutsua ketään, ketä ei halua. Paitsi mä jouduin kutsumaan anoppin kummitädin lastenlasten poikaystävät. Kun anoppi olisi niin pahoittanut mielensä. Siellä ne sitten söi ja joi (mun piikkiin, ei anopin) koko illan. En ollut nähnyt aiemmin, enkä ole nähnyt sen jälkeen ko. herroja, naimisissa ollaan oltu nyt 20 vuotta.

Vierailija
2/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikettiin? No, varmaankin, mutta asetatko etiketin tunteiden edelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin etikettiin? 

Hääpari kutsuu häihin haluamansa vieraat. 

Etikettiin voi kuulua, että hääpari aloittaa kahvittelun. Mutta vieraiden valinta?

Vierailija
4/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannian kuninkaallisetkin jättivät kutsumatta jonkun (ilmeisesti "kutsumisetikettiin" kuuluvan) kutsumatta, koska hänellä oli taustallaan jokin skandaali. Ei tosin ollut lähisukua. Eli kuninkaallisesta etiketistä voi ainakin poiketa jos saa vieritettyä syyn ja leiman kutsuttavalle, mutta ellei pysty kuulunee niellä oma harmituksensa toisen persoonasta.

En tajua siis etiketin ideaa, oikeaa henkistä väkivaltaa.

Vierailija
5/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua ottaa riskiä, että joku heistä pilaa elämäni onnellisimman päivän. Mieskään ei halua sitä, joten paras olla ottamatta riski.

Vierailija
6/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutte ne ketkä haluatte.

Vierailija
7/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua ottaa riskiä, että joku heistä pilaa elämäni onnellisimman päivän. Mieskään ei halua sitä, joten paras olla ottamatta riski.

Voit itse tulevan miehesi kanssa kutsua ne, jotka haluatte paikalle.

Etukäteen et voi siltikään tietää onko se elämäsi onnellisin päivä.

Vierailija
8/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin etikettiin? 

Hääpari kutsuu häihin haluamansa vieraat. 

Etikettiin voi kuulua, että hääpari aloittaa kahvittelun. Mutta vieraiden valinta?

Hääetikettiin vieraslistaa pohtiessa..

Vierailija
9/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden maksaja päättää kutsuttavat. Simppeli etiketti.

Eli jos itse maksatte häänne ettekä halua sinne mitään kumminkaimoja joita ette ole nähneet vuosikausiin, ette kutsu.

Jos joku toinen maksaa ja haluaa heidät kutsua, siinäpähän sitten kutsuvat.

Vierailija
10/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketit on vieraita varten. Juhlan järjestäjä päättää tietyt asiat. Juhliin kutsutaan ketä halutaan eikä tarvitse harrastaa velvollisuuskutsuja. Tärkeään juhlaan kutsutaan läheiset. Lähisukulaiset ei välttämättä ole läheisiä.

Vierailija
11/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britannian kuninkaallisetkin jättivät kutsumatta jonkun (ilmeisesti "kutsumisetikettiin" kuuluvan) kutsumatta, koska hänellä oli taustallaan jokin skandaali. Ei tosin ollut lähisukua. Eli kuninkaallisesta etiketistä voi ainakin poiketa jos saa vieritettyä syyn ja leiman kutsuttavalle, mutta ellei pysty kuulunee niellä oma harmituksensa toisen persoonasta.

En tajua siis etiketin ideaa, oikeaa henkistä väkivaltaa.

No, kyseessä on sulhasen täti, minusta nyt on suht lähisukua, mutta jokainen toki tulkitsee miten haluaa...

Vierailija
12/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit itse tulevan miehesi kanssa kutsua ne, jotka haluatte paikalle.

Etukäteen et voi siltikään tietää onko se elämäsi onnellisin päivä.

Siitä tulee elämäni kauhein päivä, jolloin itkeä tihrustan aamusta iltaan, koska jätin sukulaiset kutsumatta. Nojaa, onnellinen päivä tulee olemaan.

Vierailija
13/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäni kieltäytyi tulemasta häihini, mikäli en kutsu toista sisarpuoltani, jonka kanssa emme ole olleet yhteyksissä vuosikausiin. Hän on yhteyksissä ainoastaan isääni. Edellisenkin kerran kuin näin sisarpuoleni kuulin jälkikäteen hänen juoruilleen minusta isälleni jostain aivan absurdeista asioista... yritti ilmeisesti sabotoida välejäni isään.

Nyt minun pitäisi kutsua sisarpuoleni väkisin pieniin intiimeihin häihini, vain että isä suostuisi niihin tulemaan?

Onko hääetiketin mukaista kutsua kaikki sisaret ja sisarpuolet häihin, jos kutsuu yhden??

Vierailija
14/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on isäsi heittäytynyt kakaran tasolle. Onko pakko kutsua yhtään sukulaista pilaamaan häitä?

Vierailija
15/15 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MP82 kirjoitti:

Meillä isäni kieltäytyi tulemasta häihini, mikäli en kutsu toista sisarpuoltani, jonka kanssa emme ole olleet yhteyksissä vuosikausiin. Hän on yhteyksissä ainoastaan isääni. Edellisenkin kerran kuin näin sisarpuoleni kuulin jälkikäteen hänen juoruilleen minusta isälleni jostain aivan absurdeista asioista... yritti ilmeisesti sabotoida välejäni isään.

Nyt minun pitäisi kutsua sisarpuoleni väkisin pieniin intiimeihin häihini, vain että isä suostuisi niihin tulemaan?

Onko hääetiketin mukaista kutsua kaikki sisaret ja sisarpuolet häihin, jos kutsuu yhden??

Minä jätin isäni ja hänen puolensa sukua kutsumatta häihin koska emme olleet vuosiin nähneet toisiamme enkä kokenut olevani osa sitä sukua. MInä viis veisaan etiketistä jos kyse on minun päivästäni, sillä en halua sinne kuin oikeasti itselleni tärkeitä ihmisiä. Ne vähemmän tärkeät saavat puolestani  katkeroitua kutsumattomuudesta ihan miten vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme