Helsingin persaukiset ja muut juopot. Miksi ette muuta muualle Helsingistä?
Missä on halvempi asua, esimerkiksi Mäntsälään tai vastaavaan paikkaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, persaukisten ja työttömien ja muiden maisemaa rumentavien pitäis siis muuttaa pois Helsingistä jonnekin syrjäkylille, ja syrjäkylillä patistellaan persaukisia ja työttömiä muuttamaan aktiivimallin vuoksi työn perässä Helsinkiin.
Eikö Vartiainen sanonut, että muuttoliikettä pitää olla molempiin suuntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska perhe, ystävät, koti, lapsuus, paikat, tapahtumat, kulttuuri, muistot, työpaikka ja oletettavasti tulevaisuus.
Miksi vain helsinkiläisillä pitäisi olla oikeus asua siellä missä perhe yms.? Oma perheeni ja kotini on 800 km päässä, mutta ei voi mitään.
Itse olet valinnut asua heistä kaukana.
Ei tsadilaista voi repiä juuriltaan. Meillä on täällä palvelut, fattat ja muut...
Helsinkiläisillä kamalat defenssit päällä. Kuitenkin oletatte, että muualta muutetaan Helsinkiin.
Miksi muuttaisin kaupungista jonka tunnen kodikseni ja jota rakastan? Masentuisin jossain perähikiällä.
Ap, hanki itsellesi joku työhönoppimistyöpaikka tai muuta harrastetta. :D
Täällä on paljon ilmeisesti vähän "huonompaa" väkeä?
Ei muuten voi tietää noista sossu ja Kela avustuksista, ilmeisesti kokemusta on?
Ei siinä mitään, ei mua juopot katukuvassa häiritse ja toisten raha-asiat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu kyllä maksaa muuton mielellään.
Ja joissain tapauksissa jopa veronsa maksavat naapurit voivat innolla kerätä kolehdin, kun kuulevat muuttoaikeista :)
Mä en ainakaan anna latinlatia!
Olet siis p-a.
Ihan miten vaan! Silti ei heru!
No heruta ny ees vähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, persaukisten ja työttömien ja muiden maisemaa rumentavien pitäis siis muuttaa pois Helsingistä jonnekin syrjäkylille, ja syrjäkylillä patistellaan persaukisia ja työttömiä muuttamaan aktiivimallin vuoksi työn perässä Helsinkiin.
Eikö Vartiainen sanonut, että muuttoliikettä pitää olla molempiin suuntiin?
Onko tää Vartiainen joku Jumala?
Vierailija kirjoitti:
Ei tsadilaista voi repiä juuriltaan. Meillä on täällä palvelut, fattat ja muut...
Eiks Tsad oo jossain afriikassa..?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuttaisin kaupungista jonka tunnen kodikseni ja jota rakastan? Masentuisin jossain perähikiällä.
Siksi että se on sinulle liian kallis. Mitä väliä näennäisillä mahdollisuuksilla on kun rahaa ei riitä edes kunnolla ruokaan. Ne keskustan baarit ja ravitolat ynnä shoppailumahdollisuudet ovat aivan yksi ja sama rahattomalle. Sekö että saat notkua kaupungilla kuin kerjäläinen kun sulla ei ole varaa tehdä mitään. Jossain muualla töissä käyden sinulla voisi olla rahaa elämiseen.
Toivottavasti eivät muuta, vaikka vain ap:n kiusaksi.
nönnönnöö, minä tulin tänne elämään sinun verorahoillasi :)))) ostan vaatteeni sinun rahoillasi, buahahah, sinä maksat vuokrani ap.
Vierailija kirjoitti:
No sinä voisit käydä vaikka sieltä syrjäkyliltä töissä helsingissä?! Olen itsekin aikanaan käynyt muutaman vuoden ajan Helsingissä töissä samalla, kun asuin Jyväskylässä asti...
En muuta, koska täällä on niin mukava asua. Olen kyllä aika persaukinen, mutta saan kyllä vuokrat ja muut maksettua ihan hyvin. Töissä minä käyn Lahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että se on sinulle liian kallis. Mitä väliä näennäisillä mahdollisuuksilla on kun rahaa ei riitä edes kunnolla ruokaan. Ne keskustan baarit ja ravitolat ynnä shoppailumahdollisuudet ovat aivan yksi ja sama rahattomalle. Sekö että saat notkua kaupungilla kuin kerjäläinen kun sulla ei ole varaa tehdä mitään. Jossain muualla töissä käyden sinulla voisi olla rahaa elämiseen.
Ei niitä shoppailumahdollisuuksia siellä maallakaan kuule ole. :) Ravintoloista nyt puhumattakaan enkä muutenkaan viihdy maalla.
Ai niin. Muutin Helsinkiin, koska täällä oli töitä, synnyinkaupungissani ei. :) En kaipaa entistä elämääni yhtään, vaikka perhe asuukin muualla.
Rakastan Helsinkiä ja täällä asumista. Muutin Lapista, enkä konkaan palaa takaisin. Enemmän näen luusereita ja juoppoja, kun käyn vanhalla kotiseudullaan. Ja pärjään hyvin taloudellisesti.
Ah, oikeistoliberaalit ja heidän harhaiset kuvansa maailmasta <3
Aika nopeasti päästäänkin Brasilian tyyppiseen meininkiin jossa faveloiden jengit ryöstelevät rikkaiden lapsia ja henki on halpaa joka nurkassa. Rahalla voi sitten yrittää ostaa niin paljon suojelua ympärilleen kuin pystyy ja eletään päivä kerrallaan pelossa. Rikkaiden pelot ja köyhien vaan ovat vähän erilaiset, mutta pelon kanssa elää jokainen.
Itse haluan elää yhteiskunnassa, jossa ei tartte pelätä, vaikka verotus onkin korkea ja juopot voivat asua keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, oikeistoliberaalit ja heidän harhaiset kuvansa maailmasta <3
Aika nopeasti päästäänkin Brasilian tyyppiseen meininkiin jossa faveloiden jengit ryöstelevät rikkaiden lapsia ja henki on halpaa joka nurkassa. Rahalla voi sitten yrittää ostaa niin paljon suojelua ympärilleen kuin pystyy ja eletään päivä kerrallaan pelossa. Rikkaiden pelot ja köyhien vaan ovat vähän erilaiset, mutta pelon kanssa elää jokainen.
Itse haluan elää yhteiskunnassa, jossa ei tartte pelätä, vaikka verotus onkin korkea ja juopot voivat asua keskustassa.
Tiukkaa!
Itse meinasin aloittaa jollain sellaisilla ilmeisesti joidenkin mielestä turhilla käsitteillä kuten ihmisarvo ja elämän satunnaisuus, mutta toi oli kyl <3
Ihan miten vaan! Silti ei heru!