Aloittaja

Mitä mieltä työnantajasta joka ei vastaa työhakemukseen millään tavalla? Hakemuksen automaattinen vastaanotto vahvistus viesti tuli, mutta sen jälkeen täysi hiljaisuus. Työ oli ilmoitettu alkavaksi 1.2.2018.

Olen laittanut sähköpostia mutta siihenkään ei tule vastausta? Enää ei harmita etten saanut selkeästikään työtä, mutta minusta on törkeää etteivät laita lopputuloksesta mitään tietoa. Onko tälläistä paljonkin?

• ylös 19
  • alas 2

Kommentit (19)

Vierailija

Itse en ole törmännyt tällaiseen. Aina on tullut hylky viesti sähköpostilla tai soitto haastatteluun

• ylös 4
  • alas 16
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On tapahtunut minullekin. Olen sitten vain olettanut tietyn ajan jälkeen, etten ole saanut paikkaa. Jos on työkkäriin pitänyt asiasta ilmoittaa, olen ilmoittanut.

Tietysti korjaisin tilanteen heti, jos vaikka myöhemmin sitten tulisikin, että olenkin saanut paikan.

Vierailija

Itse olen laittanut viimeisen parin kuukauden aikana parikymmentä hakemusta ja ehkä kuudesta tai seitsemästä on tullut vastaus. No onneksi ei enää tarvitse lähetellä noita hakemuksia, kun tulin valituksi yhteen hakemaani paikkaan. 

Vierailija

Kun olin 3 kk työttömänä hain yhteensä 29 työpaikkaa. 1 pyysi haastatteluun ja sanoi ei kiitos, 3 ilmoitti sähköpostilla saman ja loput 25 eivät vaivautuneet ilmoittamaan yhtään mitään.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ihan tavallista. Tökerömpää on, että muutamien työhaastattelujen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Joo onhan toi aika törkeää olla ilmoittamatta yhtään mitään. Antaa mun mielestä tosi tökerön kuvan työnantajasta. Mukavaa jännittää viikko ja sen perään toinenkin että kuulukohan mitään.. Täysin turhaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vain firmojen toimintaa vai tekeekö kaupungit ja kunnat samaa?

Itselleni on aina kaipungeilta/kunnilta tullut kuittaus, että en tullut valituksi (tai ei sillä kertaa, kun tulin valituksi). Viesteissä ollut yleensä mukana myös hakijamäärä ja monesti myös "...joista määrä X kutsuttiin haastatteluun."

Toki olen hakenut vain noin 6 kaupungin/kunnan töitä eli kaikista en voi tietää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vain firmojen toimintaa vai tekeekö kaupungit ja kunnat samaa?

Ei kunnat aina ilmoita niitä valintapäätöksiään edes kunnantalon ilmoitustaululla vaikka lain mukaan pitäisi. Edes pyytämällä niitä päätöksiä ei yleensä saa nähtäväksi ennen kuin ilmoittaa että muuten vie asian oikeusasiamiehelle.

Vierailija

Yksi tunnettu firma tekee tätä vieläkin, vuonna 2018. Hain heille tehtävään x pari vuotta sitten, ei mitään vastausta. Sama tehtävä oli nyt alkuvuodesta auki. Päätin antaa toisen mahdollisuuden, ehkä ensimmäinen oli vahinko, josta on nyt viisastuttu. Kirjoitin hyvän hakemuksen. Ei mitään tiedotusta yhtään mistään. Tajuan joo, että valinta on tehty. Automaattisesti kyllä tuli viesti heti hakemuksen jättämisen jälkeen. Onko se todella niin hemmetin vaikeaa laittaa samanlainen kun valinta on tehty? Ilmeisen pska tai osaamaton paikka muutenkin, kun edellinen viihtynyt vain 1,5 vuotta.

Vierailija

Normaalikäytäntö. Valitettavasti. Ehkä 5 %:iin hakemuksistani tulee mitään vastausta.

Vierailija

Minäkään en usein ole saanut vastauksia, jos en ole valituksi tullut. Kerran haastattelussa haastattelija sanoi, että "kiitos, soitetaan tämän päivän aikana vaikka et tulisikaan valituksi". No eivät ikinä soittaneet. Haastateltavia oli kuulemma 3, joten ei siinä montaa minuuttia olisi mennyt?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi tunnettu firma tekee tätä vieläkin, vuonna 2018. Hain heille tehtävään x pari vuotta sitten, ei mitään vastausta. Sama tehtävä oli nyt alkuvuodesta auki. Päätin antaa toisen mahdollisuuden, ehkä ensimmäinen oli vahinko, josta on nyt viisastuttu. Kirjoitin hyvän hakemuksen. Ei mitään tiedotusta yhtään mistään. Tajuan joo, että valinta on tehty. Automaattisesti kyllä tuli viesti heti hakemuksen jättämisen jälkeen. Onko se todella niin hemmetin vaikeaa laittaa samanlainen kun valinta on tehty? Ilmeisen pska tai osaamaton paikka muutenkin, kun edellinen viihtynyt vain 1,5 vuotta.

Tuttu tilanne. Tuollainen ilmoittamatta jättäminen ja ignoraanimen on valitettavan yleistä :( ja rasittavaa! Ärsyttää erityisesti tuo ignoraaminen, kun ei viitsitä sen vertaa aikaa käyttää, että edes jotain vastaisi.
Kunta ja valtio monesti ilmoittaa jopa kuukausia haun jälkeen, että ei hakijaa ei valittu ja sitten vielä sen, kuka tehtävään valittiin ja millä perusteilla. Ei anna kovin myönteistä kuvaa yrityksestä jos ignooraavat hakijan eivätkä vastaa edes yhteydenottopyyntöihin.

Vierailija

Soitan aina ilmoituksessa kerrotulle henkilölle ja kysyn siitä työstä. Pystyn myös soittamaan uudestaan ja kysymään, miksi minua ei valittu. Todella usein olen saanut tarpeellista tietoa siitä, miksi en tullut valituksi ja olen pystynyt sekä hankkimaan lisää osaamista että tekemään parempia hakemuksia.

Vierailija

Yleensä ottaen on aika epätavallista saada mitään viestiä ellei kutsuta haastatteluun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.