Vierailija

Kertokaas, kuinka pidän isoa ja vauva-asentoihin kyllästynyttä vaaviani sylissä. Ei vielä saisi paljon istua.

Kiitos.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Mun molemmat vauvat ovat tykänneet heti vastasyntyneestä pystasennosta eli vauva on minua vasten pystyssä ja mä pidän pepun ja niskan takaa kiinni. Mikään makoilu sylissä ei koskaan juuri kelvannut. Minkä ikäinen vauva sulla on? Isompi vauva voi kyllä suhun nojaten olla istuma-asennossa, vaikkei vielä täysin itsenäisesti istuisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun molemmat vauvat ovat tykänneet heti vastasyntyneestä pystasennosta eli vauva on minua vasten pystyssä ja mä pidän pepun ja niskan takaa kiinni. Mikään makoilu sylissä ei koskaan juuri kelvannut. Minkä ikäinen vauva sulla on? Isompi vauva voi kyllä suhun nojaten olla istuma-asennossa, vaikkei vielä täysin itsenäisesti istuisi.

Joo, tuota samaa asentoa meilläkin on suosittu, mutta nyt tuntuu että sekin on jo hankalaa kun vauvan varpaat ottavat osumaa epämukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, tuota samaa asentoa meilläkin on suosittu, mutta nyt tuntuu että sekin on jo hankalaa kun vauvan varpaat ottavat osumaa epämukavasti.

Aloittaja siis kommentoi, sori kun unohdin merkata.

Vierailija

Sylissä "istuminen" on eri asia kuin itsenäisesti istuminen. Sylissähän vauvasta kuitenkin pidetään kiinni ja tuetaan. Ja kun vauva ei enää viihdy sylissä jatkuvasti niin se on merkki että vauva haluaa lattialle touhuamaan ja liikkumaan. Meillä tyttö viihtyi jumppamatolla alusta asti ja hän oliskin liikunnallinen alusta asti.

Kääntyi itse ekan kerran 2kk, ryömi 4kk ja konttasi 6kk...sylissä kävi vain kääntymässä ;)

Vierailija

Kantoliina tai reppu on loistava keksintö.

Muuten olen paljon kanniskellut lapsia niin että vauvan peppu on mun lonkkaa vasten ja pidän vauvaa kainaloiden alta yhden käsivarren varassa. Näin isompi vauva näkee mitä tapahtuu ja mihin mennään. Toinen tapa on pitää vauvan jalat oman vyötärön molemmin puolin ja oma käsivarsi vauvan selän ympärillä.

Vauvaa voi myös kantaa selkä omaa rintakehää vasten niin että vauvan pää tukeutuu kantajan rintaan. Tai asettaa vauvan mahalleen oman käsivarren päälle, vauvan pää kohti omaa kyynärtaivetta, toinen käsi vauvan jalkojen välistä vatsan puolelle. Tässä asennossa on hyvä hytkyttää isompaakin lasta.

Kun itse istuu, tuo vauvan selkä omaa rintaa vasten on hyvä asento.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.