minne matkata (häämatka, halpaa shoppailua ja aurinkoa)
Kommentit (6)
Thaivaassa on lämintä, aurinkoa ja shoppailtava pilvin pimein, vieläpä halvalla. Sielä voi viettää romanttisen loman, aktiiviloman, löhöloman...ihan mitä vaan, kaikille löytyy jotain. Häämatka ja shoppailu kohteena se on aivan ehdoton.
Markus Lehtipuun kirjasta Suomalainen matkaopas Thaimaa löytyy paljon vinkkejä samoin kun täältä: http://www.thaiklupi.fi/ . On aika vaikea kertoa mitään enempää, kun ei tiedä mitä kertoisi, pitäisi olla takempi kysymys;).
En ole itse käynyt, mutta mieheni monta kertaa ja jankuttaa sitä että meidänkin pitäisi mennä. Halpaa aurikoista miehen mukaan hotelleja on ihan laidasta laitaan että kyllä on tasokkaitakin. Itse en ole innostunut rannalla löhöilystä joten en ole ajatukselle lämmennyt. Voi sitä suomessakin löhöillä, että jos itse lähden reissuun kuuluu ohjelmaan paikallinen historia ja paikalliset ylipäätänsä. Siten olen itse parhaat reissut saanut (vihaan olla turisti).
Halpaa shoppailua löytyy myös ja kuulemma myös nähtävyyksiä ja hauskaa toimintaa, mutta nähtävyydet hänellä on kuulemma jääneet kun on käynyt jätkä porukalla ja ovat olleet lähinnä kiinnostuneita yökerho elämästä niin silloin ei kuulemma kirkot kiinnosta.
Ja paikkoja on jonkun verran löytyy vähemmän turisti rysiä missä mieheni on ollut, enemmän turistirysiä joissa hiukan enemmän silloin myös turisteille tarjontaa ja oikein emä turistirysiä jotka pyörii täysin turisteilla. Hinnat nousee tietenkin sitä mukaa mitä enemmän turistirysä paikka on, mutta pulgariassa ei ne kuitenkin ovat kaikkialla halvat.
On ollut kuulemma joskus edellisessä suhteessaan kanarialla, mutta ei kuulemma ollut lainkaan niin halpaa kuin oli väitetty eikä muutenkaan lainkaan niin mukava paikka hänen mielestään.
Mutta maku asioistahan ei pidä kiistellä (muta huonosta mausta voi huomauttaa; ))
Me olimme kaksi vuotta sitten maaliskuussa pari viikkoa Goalla. Siellä riitti lämpöä, edullisia ostoksia ja rantaa. Hotelliin satsasimme ja se kyllä kannatti. Hotelli sijaitsi meren rannalla ja meressä onnistui muutaman kerran bongaamaan jopa delfiinejä ihan paljain silmin. Retkiä, kotimaisen matkatoimiston järjestämiä ja kansainvälisiä oli ihan kivasti tarjolla. Me kävimme mm. kv-retken safarille, jossa esim. ratsastettiin norsulla ja ruokittiin apinoita. Muistan että tarjolla olisi ollut jokin tosi romanttinenkin retki autiolle (?) rannalle ja yöpyminen oli järjestetty johonkin telttaan tai vastaavaan... Ei käyty, mutta sitä sitten harmiteltiin kyllä myöhemmin hieman. Ostokset on Goalla edullisia, mutta mikään suuri metropoli Goan keskusta Panjim ei ole, joten siinä mielessä se ei ole mikään shoppailijan paratiisi. Markkinoilla sitten on sitä krääsää mitä noissa matkakohteissa yleensäkin on tarjolla pilvin pimein. Sitä Stocmannin laatua Anttilan hintaan, heh, kuten eräs intialainen nuori nainen meitä opasti selvällä suomen kielellä :)
Varmasti löytyy!
Veneellä voi ajaa lähisaarille, josta etsii sitten semmoisen kolkan, missä ei ole ketään muita. Makoilla valkohiekkaisella rannalla kaikessa rauhassa ja nauttia kahdenolosta ;)
Löytyy laadukkaita hotelleja ja aktiiviloman mahdollisuudet myös.
Shoppailumahdollisuuksia ei ole mitenkään älyttömästi, mutta Krabin kaupungista niitäkin pilvin pimein.
Itse olimme häämatkalla Krabissa
Sieltä ainakin saat kaikkea mitä olet viestissäsi toivonutkin. Tasokkaita hotelleja, hyvää ja halpaa ruokaa, edullisia ja hyviä shoppailumahdollisuuksia, takuuvarmaa aurinkoa ja hyvät rannat. Kaikki pelaa. Kohteista hyvät voisivat olla esim. Phuket tai Krabi. Phuketissa paremmat ostosmahdollisuudet ja useampia kohdevaihtoehtoja. Krabi taas on intiimimpi. Khao Lakiin en vielä lähtisi ensi keväänä, vaikka sinne jo matkoja tehdäänkin. Pistäydyin siellä helmikuussa päiväretkellä ja oli nyt ainakin aika autio ja pelkkää suurta rakennustyömaata. Shoppailumahdollisuudet kehnot.
Malesiakin hyvä kohde, mutta sinne ei ole kovin hyvää pakettimatkavalikoimaa joten pitäisi nähdä aika paljon vaivaa itse matkan suunnitteluun.
elikkäs laitahkaahn suositteluja ja kokemuksia.. kahdestaan ollaan miehen kans lähdössä ensi keväänä jonnekkin kaus.. siellä pitäisi olla halpaa ja hyvää shoppailtavaa, lämmintä ja rantaa ja hotellilaadukas, koska häämatkakin jäi puolitiehen.. siis se tehdään nyt samalla... aasian seutua olen ajtellut.. thaimaa tms mutta ko´kemuksia..