Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, joiden lapset ovat järjestäneet teille isoja kymppisjuhlia - oletteko järjestäneet samat lapsillenne?

Vierailija
07.02.2018 |

Olemme järjestäneet äidillemme 35 v. ja 4-, 5- ja 6 -kymppisjuhlat (tietenkin ilman vastajuhlatoivetta). Kuitenkin jotkut ovat kertoneet äitiensä järjestäneen heille isoja kymppisjuhlia ja haluaisin tietää kumpaa tapahtuu enemmän. Vastavuoroisuutta vai pelkästään toiseen suuntaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinne ei järjestänyt teille 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 jne -vuotisjuhlia? Yleensä äidit järjestävät lapsilleen huomattavasti enemmän synttärijuhlia kuin lapset heille.

Vierailija
2/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sana kymppisjuhla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ihan tosissas kysele? Neljän lapsen äitinä tuli ihan muutamat synttärit järjestettyä. Ehkä siksi en halua enää juhlia edes omia syntymäpäiviä. Olisin saanut paskahalvauksen, jos lapset olisi järjestänyt mulle viiskymppiset.

Vierailija
4/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti järjesti itse omat 50- ja 60-juhlat, 70v-päivänä vein hänelle kakkua, ei juhlia

Äiti järjesti mulle viimeksi synttärit 10v....sen jälkeen en enää kaverisymttäreitä pitänyt.... En hirmusti tykkää isoista porukoista, siksi näin.

Vierailija
5/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä lapsi on saatu, jos lapsi on järjännyt äidin 35set tai 40set?

Mulle äiti järkkäs ihan ekoja synttäreitäni tuolloin.

Vierailija
6/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko, että äidin pitäis järjestää lapsen 30-, 40- ja 50-vuotisjuhlat? Kuulostaa tosi oudolta.

Vierailija
7/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin lapsilleni ihan kivoja synttäreitä, leivoin toivomusten mukaan suolaista ja makeaa. Siivosin asunnon, kutsuin vieraat, ostin lahjat ja siivosin synttäreiden jälkeen. Olen järjestänyt rippi- ja yo-juhlat kummallekin. Nuorimmaisen yo-juhlien jälkeen totesin, että ne oli viimeiset juhlat, joita järjestän. Mies järkkäsi itse omat 50-vuotisjuhlat, minä en juhlinut ollenkaan.

Omassa lapsuudessa synttäreitä vietettiin vain perheen parissa ja hyvin pienesti. Yo-juhlat oli omat viimeiset, jotka äiti järjesti. Olen itse leiponut muutaman kerran tarjottavat äidin, isän ja appivanhempien synttäreille, mutta enää en jaksa tai viitsi tehdä sitäkään.

Vierailija
8/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nimenomaan kymmenvuotisjuhlat järjestetä itse? Sitten voi pyytää johonkin asiaan apua, jos haluaa, mutta kyllä kai olettamus on se että 30-vuotias on sen verran aikuinen että juhlansa järjestää ihan itse.

Vierailija
9/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni olivat 1v 2 kk ,kun täytyin 35v. Pitänee nyt vaatia, että koska eivät silloin tajunneet juhlia järjestää, niin nyt kohta täyttäessäni 50v vastuu on heillä. Pitääkö heidän myös maksaa ne bileet vai pelkästään järjestää?

Vierailija
10/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme järjestäneet äidillemme 35 v. ja 4-, 5- ja 6 -kymppisjuhlat (tietenkin ilman vastajuhlatoivetta). Kuitenkin jotkut ovat kertoneet äitiensä järjestäneen heille isoja kymppisjuhlia ja haluaisin tietää kumpaa tapahtuu enemmän. Vastavuoroisuutta vai pelkästään toiseen suuntaan?

Minkä kymppisenä se äiti teidät jo sai, kun olitte järjestelemässä hänelle jo 35-kymppis juhlia?😆🤓

Vierailija
11/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni olivat 1v 2 kk ,kun täytyin 35v. Pitänee nyt vaatia, että koska eivät silloin tajunneet juhlia järjestää, niin nyt kohta täyttäessäni 50v vastuu on heillä. Pitääkö heidän myös maksaa ne bileet vai pelkästään järjestää?

Joko järjestit rippijuhlat? Jos järjestit, niin kyllä lasten pitää sut vähintään risteilylle viedä ja tietenkin ne maksaa sun matkan lahjarahoillaan.

Vierailija
12/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä omituisin avaus aikoihin.

Vierailija
13/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kymppisenä se äiti teidät jo sai, kun olitte järjestelemässä hänelle jo 35-kymppis juhlia?😆🤓

Niin? Mikä ongelma se sinulle on jos toiset tekevät lapsensa aiemmin kuin sinä?

Vierailija
14/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käytti monikkoa, me järjestimme. Jos oletetaan vaikka että kyseessä on kaksoset ja äiti oli teiniäiti 15v niin kymmenen ja viidentoista vuoden päästä lapset ovat vielä suhteellisen nuoria järjestämään mitään. Rahaa ei ainakaan ole laittaa juhlii.

Neljäkympisten aikaan lapset voisivat ehkä olla jo työelämässä. Tämä siis jos äiti oli tosiaan teiniäiti.

Itse olin vielä opiskelija, kun äitini täytti 50. Olis aika köyhät juhlat saanut.

Vierailija
15/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olemme järjestäneet 40 ja 50v juhlat, toki tyttäret halusivat tehdä kakut (= synttärilahja). Ei todellakaan ole velvoitetta järjestää juhlia.

Omat juhlansa ovat juhlineet kavereiden kesken, meillä kotona vain pienet kahvittelut perheen kesken.

Anoppi sen sijaan.... jo useamman vuoden on järjestänyt meillä (eli siis me olemme joutuneet järjestämään) isot synttärijuhlat "kun ei koskaan tiedä milloin on viimeinen kerta". Sitä odotellessa....

Vierailija
16/16 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lasten syntymäpäiviä juhlita, vaan äitiysjuhlaa. Minähän ne pihalle ponnistelin ja kärsin kaikki tuskat. Äideille ne onnittelut ja lahjat kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan