Ehdotuksia: miten juhlistaisin viiskymppisiäni?
Viimeksi pidin synttärit ehkä 25 tai 30-vuotiaana. Silloin oli vielä kavereita, jota kutsua.
- En ole vuosikausiin pitänyt yhteyttä kavereihin. Muutamiin harvoihin omien lasten kautta. En vaan ehdi, jaksa, eikä kiinnosta.
- Ei ole ollut tapana käydä tuttujen syntymäpäivillä. Yhden tutun luona kävin vielä muutamia vuosia sitten, mutta nähtiin vain sen kerran vuodessa. Muutamaan vuoteen ei ole tullut kutsua, mutta en tiedä onko lopettanut synttäreitten pitämisen vai minun kutsumisen.
-Miehen kanssa on hyvin etäiset välit. "Juhliminen" hänen kanssaan ei tunnu mitenkään innostavalta. Viisi lasta on, osa aikuisia ja osa kotona. Ei yleensä keksitä mitään muuta yhteistä kuin videon tuijottamista ja herkkujen mässäystä.
- En pidä mistään liikunnasta tai ulkoilusta.
- Oma sukuni on periaatteessa yhtäpitävä klaani, mutta siihenkään porukkaan en ole aikoihin tuntenut kuuluvani. Ne ajat jäivät lapsuuteen.
- Olen pätkätöissä. Ja vaikka nykyisen työpaikan porukka on ihan ok, en paljon sosialisoi heidän kanssaan. Porukalla on ollut tapana vääntää kakkua syntymäpäivänsä kunniaksi työpaikalle. Mutta eipä kukaan tiedä koska mulla on synttärit. Enkä osaa tai jaksa leipoa.
- En tunne itseäni viisikymppiseksi, vaan 18-vuotiaaksi. En halua ajatella, pukeutua tai juhlia kuten keski-ikäinen.
- Ainoa, mikä itseäni kiinnostaisi, olisi "ihana nainen" -elämyspäivä, tai vastaava, jossa saisi olla meikattavana ja puettavana, sekä saisi toivottavasti hyviä nuoren näköisiä kuvia itsestään. Mutta ne maksavat liikaa. Mulla ei ole rahaa (eikä miehellä/lapsilla).
Kommentit (20)
Mene baariin ja esiinny 40-vuotiaana. Tuntuu hyvältä jos menee läpi ;)
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö lähtemään jonnekin viikonloppumatkalle vain itseksesi? Mitä harrastat, voisiko liittyä sellaiseen? Tulee mieleen siis tyyliin puutarhanhoito -> Amsterdam ja tulppaanit keväällä tai vastaavaa.
Mä olen vähän arka matkustamaan yksin, enkä kovinkaan kielitaitoinen. Sitä paitsi olen lähdössä myöhemmin tänä vuonna ulkomaan reissulle yhden lapsistani kanssa. Meillä ei ole varaa matkustella, mutta olemme kerran elämässä tarjonneet jokaiselle lapselle ulkomaanmatkan yhdessä jomman kumman vanhemman kanssa. Se on yksi syy siihen, että mun juhlimiseen ei olisi varaa. Luultavasti joudun joka tapauksessa ottamaan pikavippiä tota matkaa varten...
Ota laina ja mee kauneusleikkaukseen,niin saat niitä nuorentavia kuvia itsestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai rupsahtamista&hiivaantumista isosti kannata juhlia, vai?!
No, miten sen nyt ottaa. En koe rupsahtaneeni ja hiivaantuneeni ainakaan vielä... :D
Vierailija kirjoitti:
Mene baariin ja esiinny 40-vuotiaana. Tuntuu hyvältä jos menee läpi ;)
Kyllä se menis ihan heittämällä läpi. Mutta en tykkää käydä baareissa enkä ryyppää...
Oletko koittanut osallistua erilaisiin kilpailuihin, joissa voi voittaa tuollaisen hemmottelu-/ muutospäivän. Sinun perusteillasi sen varmasti voisi saada melko helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ota laina ja mee kauneusleikkaukseen,niin saat niitä nuorentavia kuvia itsestäsi!
Lainaa on kyllä ihan riittävästi. Pelkään kirurgin veistä. Enkä sitä paitsi tartte. Oikea meikki, kampaus ja kuvakulma tekevät kyllä ihan ihmeitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö lähtemään jonnekin viikonloppumatkalle vain itseksesi? Mitä harrastat, voisiko liittyä sellaiseen? Tulee mieleen siis tyyliin puutarhanhoito -> Amsterdam ja tulppaanit keväällä tai vastaavaa.
Mä olen vähän arka matkustamaan yksin, enkä kovinkaan kielitaitoinen. Sitä paitsi olen lähdössä myöhemmin tänä vuonna ulkomaan reissulle yhden lapsistani kanssa. Meillä ei ole varaa matkustella, mutta olemme kerran elämässä tarjonneet jokaiselle lapselle ulkomaanmatkan yhdessä jomman kumman vanhemman kanssa. Se on yksi syy siihen, että mun juhlimiseen ei olisi varaa. Luultavasti joudun joka tapauksessa ottamaan pikavippiä tota matkaa varten...
Mitä mä just luin? Pikavippiä matkaa varten? Miksi et säästä sitä varten, jos se kerran on vasta myöhemmin tänä vuonna? Koska ei ole mistä säästää? Mutta sitten matkan jälkeen on yllättäen mistä maksella takaisin merkittävästi suurempi summa?
Ole rohkeasti 50-kymppinen, sillä siinä iässä on jo niin sinut kaiken olevaisen kanssa ja tietää oikeastaan kaikesta kaiken tietämisen arvoisen, eli, juhli oikein sydämesi pohjasta. Onnea, paljon onnea Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Oletko koittanut osallistua erilaisiin kilpailuihin, joissa voi voittaa tuollaisen hemmottelu-/ muutospäivän. Sinun perusteillasi sen varmasti voisi saada melko helposti.
Mjaa... en ole kyllä osallistunut. Mistähän niitä bongaisi? Enkä kyllä kehtaisi ihan omalla naamalla laittaa useimpia noista perusteluista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? Pikavippiä matkaa varten? Miksi et säästä sitä varten, jos se kerran on vasta myöhemmin tänä vuonna? Koska ei ole mistä säästää? Mutta sitten matkan jälkeen on yllättäen mistä maksella takaisin merkittävästi suurempi summa?
Juu, en pysty säästämään. Enkä pysty kunnolla maksamaankaan sitä lainaa. Mutta kai nyt lapsen pitää kerran elämässään matkalle päästä...varsinkin kuin se on luvattu juuri tähän ajankohtaan ja vanhemmatkin lapset ovat päässeet. Vaikkei heidänkään aikanaan ole rahaa ollut. Ei sitä ole koskaan kuitenkaan.
No mä en juhlinut mitenkään. Sitten jos haluan joskus matkustaa/mennä hoitolaan tai muuta kivaa, teen sen. Ei siihen tarvita synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Ole rohkeasti 50-kymppinen, sillä siinä iässä on jo niin sinut kaiken olevaisen kanssa ja tietää oikeastaan kaikesta kaiken tietämisen arvoisen, eli, juhli oikein sydämesi pohjasta. Onnea, paljon onnea Sinulle!
Ei mua hävetä olla viisikymppinen. Asia on vaan niin, ett' koska 15-vuotiaana tunsin itseni kuusikymppiseksi, niin joskushan se nuoruuskin täytyy elää. Siis nyt kuin tunnen itseni nuoreksi. Näenkin itseni nuorena kun peiliin katson. No siis ajattelinkin juhlia, mutta olen kai vieraantunut kaikesta juhlimisesta, kun en oikein tiedä kuinka juhlisin. Siksi vinkkejä kyselenkin XD
Vierailija kirjoitti:
No mä en juhlinut mitenkään. Sitten jos haluan joskus matkustaa/mennä hoitolaan tai muuta kivaa, teen sen. Ei siihen tarvita synttäreitä.
Nii. Tavallaan toikin olisi houkutteleva vaihtoehto. Ei juhlimispakkoa. Mutta toisaalta haluaisin nyt juhlia. Jollain omalla tavallani. Jota en vaan ole vielä keksinyt.
Mene vaikka synttäripäivänäsi peilin eteen ja sano: "V*ttu onnee mulle!" Sitten palaat takaisin sohvalle. Ei maksa mitään eikä tarvitse kutsua ketään.
Vierailija kirjoitti:
Mene vaikka synttäripäivänäsi peilin eteen ja sano: "V*ttu onnee mulle!" Sitten palaat takaisin sohvalle. Ei maksa mitään eikä tarvitse kutsua ketään.
Haha, kiitos vaan vinkistä. Teen tuon, jos päätinkin olla juhlimatta. Mutta silti tekis mieli keksiä joku toteuttamisen arvoinen tapa juhlia. Eikös kenelläkään ole parempaa mielikuvitusta kuin mulla?
Olisko varaa lähteä Tallinnaan ja ottaa siellä joku kauneushoito? Sitten kävisit vaikka hyvillä kakkukahveilla synttärin kunniaksi, ja ehkä tuossa valokuvauksessakin. Itse tulen todennäköisesti juhlimaan 5kymppisiäni matkoilla, sekä ehkä muutaman ystävän kanssa parempi illallinen. Ei todellakaan mitään perinteisiä pönötys/suku-viiskymppisiä.
Itse olen päättänyt lähteä viisikymppisiä viettämään kylpylään..ja yksin jos kukaan muu ei tule matkaan. Katsotaan sitten keväällä onko lähtijöitä..ja voihan niitä vietellä myöhemminkin.