Vierailija

Nettotulot n.4000€/kk (vähän ylikin) ja kädestä suuhun eletään eikä todellakaan jää mitään säästöön.
Toki on asuntolaina, mutta ei paha ja se vie sen mitä menisi vuokraankin eli n.1000€ kaikkinensa/kk. Ja on 2 teiniä jotka syövät paljon ja toisella lukiokuluja. Mutta silti, luulisi että olisi hieman kevyempää taloudellisesti kuin mitä on...ei varaa ylimääräisiin menoeriin eikä säästötiliä. Seur kampaaja-aika olisi pian, mutta taidan perua, se 70€ tarvitaan muuhun..

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (10)

Vierailija

Kai teillä on käytössä budjetointi ja kuluseuranta? Jos ei, niin aloita heti tänään, tee takautuvasti muutama kuukausi taaksepäin ja sen perusteella tämän vuoden budjetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä meni jossain vaiheessa ruokakauppaan ihan hirveästi rahaa. Alettiin suunnitella ostokset etukäteen ja käydään kaupassa kerran viikossa. Tällä sai ruokalaskun pari sataa kuussa pienemmäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Talouden hallinta perseellään

Nyt osui niin hyvin kakkaan että ei olla ikinä nähty!

Vierailija

Kulutustottumuksista on paljon kiinni. Meillä talouden nettotulot kaikkineen n. 2300€ (äiti ja teini). Asumiseen menee n. 800 ja lyhennän autolainaa. Eletään ihan normaalia mukavaa elämää, syödään hyvin ja harrastetaan, mutta ei juurikaan shoppailla kuin tarpeeseen. Käytetään ylimääräiset rahat matkusteluun yleensä kerran vuodessa ulkomailla ja ainakin kerran joku hotelliviikonloppu kotimaassa.

Vierailija

Meillä nettotulot 4500 + lapsilisät ja raha riittää ihan hyvin, tosin lapset ei vielä lukiossa. Eniten säästää ruokaostoksissa, meillä menee varmaan vaan 400 euroa ruokaan. Teen kaiken melkein itse, nytkin tein töiden jälkeen sämpylöitä ja alkuviikosta tein hernekeittoa ison kattilallisen. Mulle ruuan laitto on terapiaa, tykkään siitä ja samalla rahaa säästyy. Meillä olisi periaatteessa varaa kalliimpaankin ruokaan, mutta mieluummin käytän rahat muuhun kuten matkailuun. Sitäpaitsi itse tehden on myös terveellisempää.

Vierailija

Ei meilläkään rahat riitä, vaikka tulot ovat samaa luokkaa. Velkoihin menee miehellä 1100 euroa kuussa ja minulla 800-1000. Olen ikuisessa pikavippikierteessä. Joka syntyi kun halusin auton työmatkoihin ja hiustepidennykset. Mies maksaa useimmat juoksevat laskut, reilu tonni kuussa. Minä maksan lasten harrastuksia ja ruuat. 5-7 hengelle. Kaksi lasta siis opiskelee ja tulevat viikonlopuiksi kotiin. Minä ja mieheni tehdään aamusta iltaan töitä, eikä ehditä laittamaan ruokaa. Niinpä varsinkin alakouluikäisten lapsemme tarvitsevat eineksiä ravinnokseen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.