Vanhoihin taloihin remontoidut vessat käytännössä
Myynnissä oleviin vanhoihin puutaloihin on rempattu toinen toistaan söpömpiä pikkuvessoja, mutta ihmetyttää että miten sellaiset toimivat käytännössä, miten ne esim. pidetään puhtaana? Juuri törmäsin kuvaan, jossa pöntön takana oleva seinä on maalattua hirttä. Ja toisessa kohteessa pönttö on sivuttain kiinni seinässä joka on TAPETTIA. Itse olen tottunut suihkuttamaan pöntön ulkopuoleltakin siivouksen yhteydessä, joten tuollaiset ratkaisut ihmetyttää ja kovasti. Vai olenko ylihygieeninen?
Kommentit (3)
Samaa olen ihmetellyt ja myös kironnut. Nyt kun tein itselle talon niin jokaisen kolmen pöntön takana ja sivuilla on tarpeeksi tilaa siivousta varten. Tällä pöntön seinään työntämisellä yritetään saada enemmän tilan tuntua, vaikka asia on juuri päin vastoin.
Kun väkisin kai ainakin lasten kanssa (ja miesten... :p) niitä pissaroiskeita kulkeutuu pöntön vieressä tai takana olevaan seinään vaikka pöntön saisikin pyyhittyä. En tiedä. Harmittaa kun talo muuten olisi potentiaalinen ja remppoihin ei ole tarkoitus heti ryhtyä. Ap
No sitä pönttöä ei sitten pidä suihkuttaa, jos vessaa ei ole vesieristetty. Meillä on yläkerran vessassa kyllä kaakelit, mutta lattiassa ei ole lattiakaivoa, joten ei siellä voi suihkutella. Pinnat siis puhdistetaan pyyhkimällä.