Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö huolehtua omasta alkoholin käytöstä?

Vierailija
07.02.2018 |

Huomasin tässä että juon nykyisin joka viikonloppu. Perjantaina tai lauantaina, ja joskus hyvin harvoin molempina. Krapulalta osaan välttyä eikä viikolla edes tee mieli juoda. Ikää 30v.

Pitääkö huolestua vai onko ihan normi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa huolestua. Tuo käyttö lisää jo syöpien esiintyvyyttä, liikalihavuutta ja muita terveyshuolia. Myös rahameno kasvaa ja sosiaaliset suhteet voivat kärsiä. Karsi ensin joka toiseen viikonloppuun, sitten kerran kuussa sitten vielä harvemmin. Minä pärjään jo ilman.

Vierailija
2/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua huolestuttaa niin silloin on syytä huolestua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa huolestua. Tuo käyttö lisää jo syöpien esiintyvyyttä, liikalihavuutta ja muita terveyshuolia. Myös rahameno kasvaa ja sosiaaliset suhteet voivat kärsiä. Karsi ensin joka toiseen viikonloppuun, sitten kerran kuussa sitten vielä harvemmin. Minä pärjään jo ilman.

Oikeastaan juominen on lisääntynyt sosiaalisten piirien kautta. Kun olin aikaisemmin suurimmaksi osaksi viikonloput kotona join harvemmin kun kerran kuukaudessa. Nykyisin tulee oltua vaikka missä ulkona niin ainakin sen parin juominen kuuluu yleensä tilanteeseen.

Ap

Vierailija
4/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsestäsi tuntuu huolestuttavalta niin sitten. Mutta aika normimäärä tuo on.

Vierailija
5/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän ap kertonut meille määristä vielä mitään? Jos hän juo vaikka 2 lasia per ilta niin ei se ole paljoa. Mutta jos viiniä menee 2 pulloa per päivä niin se on.

Vierailija
6/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestäpä muusta sinun pitäisi HUOLEHTUA kuin itsestä, juurikaan muuhun et pysty vaikuttamaan. No nyt minäkin huolehduin ;o)

Vierailija
7/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin usein juot, niin ei siitä alkoholista ole juurikaan muuta kuin haittaa. Voit kyllä mennä sosiaalisiin menoihin ilmankin alkoholia. Huomaat nopeasti, että seura sen tunnelman tekee, eikä alkoholi. Voit toki oikeasti ottaa sen yhden tai kaksi juomaa, jolloin haittavaikutukset ovat aika olemattomat. 

Itsellänikin käyttö lisääntynyt kun aloitin opiskelun, mutta ajattelin alkaa vähentämään juomista, vaikka en bileitä ajatellutkaan vähentää. 

Vierailija
8/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tapaa huolestua?

Tuolla käytöllä on haitallisia terveysvaikutuksia. Ei dramaattisia, mutta pitemmän päälle sellaisia jotka huomaa. Tästä voi huolestua jos huolestuttaa.

Alkoholismista tai siihen vajoamisesta sen sijaan ei ole syytä huolestua. Juomatavoissasi mikään ei viittaa siihen.

Vierailija
9/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa vaikka bilettää. Sulla voi olla antibioottikuuri, oot kuskina, närästää niin helkatisti tai vaan sanot, että vähennät.

Vierailija
10/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on ihan hyvä opetella nyt pois tuosta tavasta, ettet myöhemmin ole kusessa.

Olen alkoholisti ja juon kolme, neljä kertaa viikossa itseni humalaan. En kärsi krapuloista, mutta... eihän tää kivaakaan enää ole.

Vierailija
11/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni perjantaisin ison tölkin olutta.Juon sen hitaasti..tölkki kestää 2 tuntia.

Miestä ärsyttää..kutsuu mua alkoholistiksi ja sanoo et kukaan nainen ei osta kaljaa kotiin.

Siinä koko viikon kulutus...ärsyttää kun tykkään oluen mausta

Vierailija
12/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka paiva ja en ole huolestunut.

Juon yhden oluen. En enempaa

Vierailija
13/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juot 7 olutta viikossa..onko masu pömpöllään:)?

Vierailija
14/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki altistaa itseään jatkuvasti alkoholille? 

Vierailija
15/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan itselleni perjantaisin ison tölkin olutta.Juon sen hitaasti..tölkki kestää 2 tuntia.

Miestä ärsyttää..kutsuu mua alkoholistiksi ja sanoo et kukaan nainen ei osta kaljaa kotiin.

Siinä koko viikon kulutus...ärsyttää kun tykkään oluen mausta

Varmaan tosi namia lämmin, kaksi tuntia seissyt bisse :p

Vierailija
16/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juot 7 olutta viikossa..onko masu pömpöllään:)?

Kiesus miten typerä kysymys. En ole tuo jota lainasit, mutta minäkin juon suunnilleen viisi lasillista viiniä ja neljä-viisi tuoppia olutta viikossa. En välttämättä joka päivä ja ruoan kanssa useimmat. En edes muista milloin viimeksi olisin ollut humalassa. Tuollainen määrä minään pömppönä näy, sama kun väittäisit mahan pömpöttävän tuoremehusta.

T. Urheileva nainen, 165/57

Vierailija
17/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo huolissasi niin minusta on syytä, olet ajautunut tapaan jossa alkoholin käyttö jotenkin tapahtuu sinulle ilman että oikeasti edes tarkoitat niin käyvän. Se ei siis ole hallinnassasi.

Luulen että olet ns liian kiltti ihminen ja koet helposti sosiaalista painetta milloin mihinkin. Luulet että kun muut ottavat oluen niin sinunkin pitää.

Ei ketään haittaisi jos ottaisit omenamehun, tai kahvin, teen tai kaakaon. Tai jääveden. Näin minä ainakin kuljin läpi opiskeluni, ja aina riitti hyvää seuraa baareissa.

Jos jotakuta haittaa, hänellä se ongelma on. Jos joku inttää, sano vaikka että budjetti, tai huomenna treeni tai tentti.

Vierailija
18/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon joka viikonloppu pari lasillista kuohuviiniä/viiniä. Isot pullokoot on vähän ongelmallisia yhdelle kun toisaalta ei välttämättä tekisi mieli kuin pari lasillista/vkl, mutta loppukin viini pitäisi saada juotua. Mies ei juo ollenkaan. Pikkupullot taasen on suhteessa kalliimpia ja valikoima rajallisempi.

Vierailija
19/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ilmaisu että juon. Otan joskus iltaisin lasin viiniä mutta en kyllä sano että juon. Juomista olisi jos tyhjentäisin pullollisen tai enempi iltaisin.

Ihminen on vuosituhannet harrastanut päihteilyä rentoutuakseen, alkoholi taitaa olla vanhimmasta päästä nautintoaineita.

Ja nyt sitten on keksitty että sellainen huolettomuus on väärin vaan elämää pitää suorittaa oikeaoppisesti noudattaen viimeisimpien tutkimusten mukaisia ohjeita syömisten, juomisten, liikunnan, nukkumisen ja itse asiassa kaiken toiminnan suhteen.

Voin sanoa että en usko sellaiseen. Kohtuulliseen elämään kuuluu muutama pahekin.

Ei kai kukaan sano että se on väärin vaan että se on epäterveellistä.