Vierailija

Minulle tarjotaan mahdollisuutta tehdä töitä viikko -viikko vuorottelulla. Työpäivät ovat scheeman mukaan 10,5 ja 11h.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta vuorottelusta? Miten toimii, ehtiikö harrastaa,tavata ystäviä, onko työvuoron jälkeen kovin väsynyt?
Kokemuksia kyselen.

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (14)

Vierailija

Tarkoittaako se siis 7 vrk töitä ja 7 vrk vapaata? Itse olisin halukas kokeilemaan tuollaista.

Vierailija

Hyvin ehtii, mutta nimenomaan sillä toisella eli vapaalla viikolla. Riippuu tietysti paljon työn sisällöstä, kuinka paljon väsyttää, mutta vapaatahan tuossa on enemmän kuin tavallisessa päivätyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Laivalla tehtiin tota jatkuvasti.
Tosin olin 3 kesää töissä ja mun työvuorot olivat 8 h, mutta tein ylitöitä lähes joka pv.
6 töitä, 6 vapaata .

Plus usein jäin vapaaehtoisena yhden risteilyn, 8 työtä, 4 vapaata.

Vierailija

Työviikolla luonnollisestikaan ei jaksa ja ehdi (80h/vko), mutta yleensä väsymykseen menee se yksi vapaapäivä ja sitten ehtiikin harrastaa ja tavata niitä kavereita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se siis 7 vrk töitä ja 7 vrk vapaata? Itse olisin halukas kokeilemaan tuollaista.

Sitäpä se juuri tarkoittaa. Asutaan siinä omassa hytissä, ruokaillaan messissä ja se vähäinen vapaa-aika nukutaan ja kerätään voimia taas uuteen työpäivään. Tämä viikko-viikko vuorottelu siis laivalla. Sieltä ei oikein pääse yöksi kotiin,vaikka miten ahkeroisi....

Korvaus tästä on suhteellisen hyvä siihen nähden millaisella koulutuksella siellä työskennellään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sitäpä se juuri tarkoittaa. Asutaan siinä omassa hytissä, ruokaillaan messissä ja se vähäinen vapaa-aika nukutaan ja kerätään voimia taas uuteen työpäivään. Tämä viikko-viikko vuorottelu siis laivalla. Sieltä ei oikein pääse yöksi kotiin,vaikka miten ahkeroisi....

Korvaus tästä on suhteellisen hyvä siihen nähden millaisella koulutuksella siellä työskennellään.

Kyllä minä kokeilisin. Teen itse erittäin epäsäännöllistä jaksotyötä ja tekisin mielelläni vaikka pelkkää yövuoroa. 

Vierailija

Niin se tärkein kysymys on kyllä että mitä siitä maksetaan? Jos saa tyydyttävän palkan niin kyllähän silloin jaksaa hyvinkin. 

Jos taas tietää viikon ryynäämisen jälkeen, ettei tästäkään paljon käteen jää, niin kyllä todella väsyttää.

Mikä palkka teillä on /on ollut jotka tätä olette tehneet?

Vierailija

Kuulostaa hyvältä. Toki työviikko on raskas, mutta jos ansiot tyydyttävät, niin väliviikolla pystyy sitten harrastamaan kaikkea, mihin ei "rutiinityöläisen" viikonloppu sovellu.

Vierailija

Kyllä mulle tuollainen kelpaisi. Tein muinoin työtä, jossa oli mm. 10 päivän putki ja sitten 4 päivää vapaata, yleensä la-su-ma-ti. Kaksi päivää meni toipumiseen. En kauhean kauan jaksanut sitä tahtia, varsinkin kun putken vuorot vaihteli illasta aamuun.

Sen sijaan 7 päivän putken jälkeen toipuu varmasti ihan hyvin, jos on viikko vapaata. Yksi tuttu tekee ja on tyytyväinen, on joka toisen viikon mökillään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työpäivät ovat scheeman mukaan 10,5 ja 11h.

Työvuorolista på finska.

Vierailija

Itse olin myöskin laivalla keittiössä töissä. 7pv töissä 7pv vapaata. Työpäiviin sisältyi myöskin päivävapaa eli esim olin töissä 8-12 ja 15-21, eli hyvin jaksoi, kun pääsi vähän huilaamaan välissä. Toisinaan haluaisin takaisin laivalle.

Vierailija

Teen pitkiä vuoroja 2vko töitä ja viikko vapaata. Ensimmäinen päivä menee toipumiseen. Tykkään näin, voi vapailla vaikka reissatakin kun on koko viikko aikaa.

Vierailija

Hoitoalalla yötyöt usein tuon kaavan mukaan. 7 yötä työtä, 7 vapaata. Osalle sopii yötyö. Sitähän tässä ei ap kysellyt..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.