Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä somessa ärsyttää sinua eniten?

Vierailija
07.02.2018 |

Olen ajatellut että onkohan olemassa ketään jota ei ärsyttäisi mikään. :D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mun äiti siellä tekee kaikkea pönttöä, kommentoi kaikkeen ja laittaa typeriä tilapäivityksiä. Mua hävettää.

Vierailija
42/51 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Someraivoaminen ja kaikenlainen vähä-älyinen tappelu keskustelupalstoilla

- Somelynkkaaminen eli somen käyttäminen tarkoitushakuisesti omatekoisena oikeusjärjestelmän korvikkeena. Ei eroa mitenkään keskiajan noitavainoista.

- Humblebragging

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatpa ne rehvastelijat edes rehellisesti ylpeitä, mutta nuo lierot monesti piiloylpeilevät. Otetaan kuva viiden tähden hotellissa näyttääkseen, että rahaa löytyy, mutta kuvatekstissä on jotain mikä mukamas vie huomion pois siitä loistosta, kuten esim "ihanan näköisiä kahvikuppeja meidän hotellissa, blaa blaa".

Tai sitten hengaillaan kuvissa julkkisten kanssa ja leikitään vaatimatonta: "olen niin onnekas kun saan pyöriä näin mahtavien ihmisten kanssa!". Ei nuo ihmiset mitään onnekkaita kuvittele olevansa, haluavat vain näyttää muille, että eivät hengaile perus-tyyppien kanssa. Ja jos ottavat perus-tyypin kanssa kuvan, sekin on monesti läpnäkyvä yritys teeskennellä maanläheistä. Yllättävän taitavia tuossa teeskentelyssä monet kyllä ovat.

Vierailija
44/51 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twitteri ärsyttää. Varsinkin uutisiin linkataan ihmisten typeriä twitter-kommentteja. Ei voisi vähempää kiinnostaa!

Täysin samaa mieltä. Twitter on 99 prosenttisesti mediapellejen ja muiden itseään nokkelina pitävien jokapaikankomentoijien temmellyskenttä. Ei voisi todellakaan vähempää kiinnostaa. Suurin osa twiiteistä on sisältöarvoltaan suurin piirtein: "Hei kattokaa mua! Mäkin kirjoitan tänne! Muistakaa että mäkin oon olemassa!"

Vierailija
45/51 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka kertoo jonkun stoorin puoleenväliin, muttei loppuun asti. Sitä tapahtuu somessa tahallaan vähän väliä. Jossei voi kertoa kokonaan, ei tarttis alottaakaan. Ei riitä aika/mielenkiinto arvotusten ratkomiseen. Myös sellaset joilla on olevinaan jotain "top secret" juttuja...mitä sellaset tekee somessa, jos kaikkea pitää piilotella? absurdin kuulonen yhtälö...!?

Vierailija
46/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kuvalla huomio

-Tämä

-Ei mulla sit muuta

-Jätän tämän vaan tähän

-Kyllä nyt ottaa päähän! sit joku

kysymässä, että no voi voi mikäs

sulla ... vastaa: Laitan sulle

yyveen ... kiinnostaa kiviäki

- kävin salilla lenkillä ja tein sitä

ja tätä yhtäaikaa ja kun oon niin

läski silti -> kehukaa kaikki nyt

mua ja mun erinomaisuutta

Vierailija
47/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitterissä tykkäysten kalastelu kirjoittamalla itsestäänselvyyksiä paatoksella ja aivan tavattoman nokkelasti.

Vierailija
48/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-HOX!

-Ping "Marja-Leena Terttu-Orvokki"!

-Jos et päivitä asiasta, sitä ei ole tapahtunut. Koskee niin kahvinkeittoa, koiran kanssa lenkillä käyntiä kuin superromanttista parisuhdeiltaa haniböön kanssa. Ei kuitenkaan niin romanttista etteikö siitä ehtisi muutamaa kuvaa ottaa ja jakaa faceen ihkujen saatesanojen kanssa kuten "Tänään unohdetaan arki ja keskitytään vaan toisiimme <3". No eipä siltä vaikuta :-D

Vierailija
49/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko av some? Tänään iski jotenkin tän palstan masentavuus päälle. Kaikissa ketjuissa vaan aiheena ylipaino, ylipaino, ylipaino. Miehet sitä ja naiset tätä. Persut sitä ja vihervassarit tätä. Ärsyttävin se ja tämä. Wt. Porvoo.

Mulle riitti. Ei enää sekuntiakaan ainutlaatuista elinaikaa tähän palstaan.

Vierailija
50/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan minua ärsyttää koko some. Olen vielä aika nuori ihminen, joten en mielelläni tätä ajatusta tuo paljon julki. Vihaan selfieitä ja muutenkin kaikkea pinnallisuutta sekä niiden tyhjänpäiväisten asioiden päivitystä. En ymmärrä niitä, jotka pistävät lapsensa kuvat johonkin instaan. Muutenkin se on niin ärsyttävää kun monet ovat sillä linjalla, että kaikki kuvat ovat omasta naamasta vain eri taustalla. Sitten jotkut yrittävät olla niin  "viisaita" ja ottavat kantaa asioihin, joista eivät kuitenkaan tiedä mitään. Sitten se kahtia jako eli joku joutuu lynkkauksen uhriksi ja sitten jossakin tapauksessa toista säälitään. Ja yleensä nämäkin menevät väärin ja totuus jotain muuta.

Kaikenlainen pinnallisuus ja kulutus kulttuuri ärsyttää myös. Välillä hirvittää, kun joku julkaisee kymmeniä vaatekuvia ja itse taas pyrin vähentämään kulutusta. Jaksan oikeasti vaan parin tutun ihmisen instakuvia, joista yksi on sellainen "eettinen matkailija" joka on paljon ulkomailla ja asuu siellä pitkään ja oikeasti julkaisee kivoja juttuja. Muuten en jaksa lukea edes mitään blogeja ja vloggaajista katson vain niitä joilla jotain hyödyllistä ja tärkeää asiaa ja niitäkin hyvin vähän. Myönnän sen, että olen kyllä aika "pihalla" somesta muutenkin ja en tykkää siitä. Välillä pelottaa putoanko täysin "kehityksen kelkasta", mutta toisaalta en vaan koe somea omakseni. Ja sori valitus. Jokaisella on tietysti omat kokemukset, mutta itse en voisi koskaan olla sellainen joka laittaisi kymmeniä selfieitä nettiin tai julkaisisi kaikki vaateostoksensa. Huvittaa ihan koko ajatus.

Vierailija
51/51 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko av some? Tänään iski jotenkin tän palstan masentavuus päälle. Kaikissa ketjuissa vaan aiheena ylipaino, ylipaino, ylipaino. Miehet sitä ja naiset tätä. Persut sitä ja vihervassarit tätä. Ärsyttävin se ja tämä. Wt. Porvoo.

Mulle riitti. Ei enää sekuntiakaan ainutlaatuista elinaikaa tähän palstaan.

Samat ajatukset minullakin välillä. Tosin olen aika yksinäinen joten täällä on sen takia kiva viettää aikaa. Onneksi voi päättää mitä lukee ja itse ainakin yritän aina kirjoittaa jotain hyvää ja en hauku muita. Sitten joskus joku kommentoi kivasti tai saa itse uusia ajatuksia. Osin tämänkin takia käyn täällä ja nytkin oli yksi kiva ketju josta sain paljon "voimaa" ja paremman mielen.