Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Koska kärsin siitä. Olen huomannut sen pahentuneen viimeisen 3-4 vuoden aikana. Usein pelkkä käyminen lähiöissä, esim. vaikka ohi mennen aiheuttaa aivan sietämättömän ahdistuksen. Tulee kamalan turvaton olo, ja tunne että haluaa heti pois.

Pelkkä esikaupunkien ja kantakaupunkien hyvien alueiden ajattelu saa jo olon muuttumaan paremmaksi.

• ylös 7
  • alas 11

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin siitä. Olen huomannut sen pahentuneen viimeisen 3-4 vuoden aikana. Usein pelkkä käyminen lähiöissä, esim. vaikka ohi mennen aiheuttaa aivan sietämättömän ahdistuksen. Tulee kamalan turvaton olo, ja tunne että haluaa heti pois.

Pelkkä esikaupunkien ja kantakaupunkien hyvien alueiden ajattelu saa jo olon muuttumaan paremmaksi.

Olet trolli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Haluan vielä lisätä, etten todellakaan ole trolli vaan kyse on aivan todellisesta oireesta. Esim. moottoritiellä lähiöiden ohi ajaessa alkaa melkein ottaa rinnasta. Lähiöiden ostoskeskuksissa pystyn käymään, mutta kun poistun ja katson ympärillä olevia rakennuksia, niin ahdistun. Ei liity mitenkään lähiön ikään, esim. ahdistun aivan yhtä lailla betoni- kuin omakotilähiöissäkin. En ole myöskään kokoomuslainen.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on herkkyyttä. Ahdistut rumassa ja ahdistavassa ympäristössä.
Ihan kuin minä.

Tuossa voi olla pointtia. Ahdistun ehkä myös siitä, että rakennukset näyttävät samalta, ovat saman muotoisia ja kaikkialla aivan kuin silmän kantamattomiin sitä samaa elämäntyyliä.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Haluan vielä lisätä, etten todellakaan ole trolli vaan kyse on aivan todellisesta oireesta. Esim. moottoritiellä lähiöiden ohi ajaessa alkaa melkein ottaa rinnasta. Lähiöiden ostoskeskuksissa pystyn käymään, mutta kun poistun ja katson ympärillä olevia rakennuksia, niin ahdistun. Ei liity mitenkään lähiön ikään, esim. ahdistun aivan yhtä lailla betoni- kuin omakotilähiöissäkin. En ole myöskään kokoomuslainen.

ap

No sua on varmaan kohdeltu joskus huonosti lähiöympäristössä. Samalla tavalla mua ahdistaa isot kalliit talot kun rikas vaari oli alkoholisti ja pieksijä, täysin elämänhallinnan puutteessa koko elämänsä ollut törppö. Rakkaus, lämpö ja läheisyys löytyy juuri lähiöistä.

Vierailija

On olemassa myös omakotitalo-addikti.

Siinä henkilöllä on oltava aina jokin rakennusprojekti meneillään kun edellinen remppa tai talo valmistuu.

Tunnetaan myös nimellä "pakko saada remppaa". Pakenee kaikkia psyykkisesti kuormittavia asioita remontin rauhoittavaan puuhasteluun.

Vierailija

Matkusta balkanille, puolaan,unkariin, romaniaan, bulgariaan. Ota johdinauto kommunismiajan lähiöön, jossa on silmänkantamattomiin noita taloja, harjateräspiikkejä sojottaa maassa olevista kuopista. Ei ole valoja.
Rottia on paljon, lapset asuu joutomaalla, kun vanhemmat dokailee.
Eli kaikki on suhteellista.
Vaivaisko sua vaan elämänpelko, aikuistumiseen liittyvä vastuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Matkusta balkanille, puolaan,unkariin, romaniaan, bulgariaan. Ota johdinauto kommunismiajan lähiöön, jossa on silmänkantamattomiin noita taloja, harjateräspiikkejä sojottaa maassa olevista kuopista. Ei ole valoja.
Rottia on paljon, lapset asuu joutomaalla, kun vanhemmat dokailee.
Eli kaikki on suhteellista.
Vaivaisko sua vaan elämänpelko, aikuistumiseen liittyvä vastuu.

Hyviä huomioita. Tunnistan itseni ainakin siitä, että pelkään tietyllä tapaa joutuvani itse tilanteeseen, jossa eläisin lähiöelämää, vaikka tiedän, että se voi olla ihan hyvää elämää. 

ap