Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut "räväköihin persooniin"?

Vierailija
06.02.2018 |

Määritelmä riippuu määrittelijästä, mutta kaikille varmaan muodostuu tietynlainen mielikuva henkilöstä, jota nimitetään räväkäksi persoonaksi.

Miten sinä määrittelet räväkän persoonan, onko se positiivinen vai negatiivinen määre ihmisestä tai oletko kenties itse yksi heistä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että saattaa olla hieman epävarma tapaus ja räväkkyys itsetehostusta.

Vierailija
2/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eivät mitään kaikkein fiksuimpia, mutta silti jatkuvasti tuputtamassa mielipiteitään. Välttelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, jota varmasti joku voisi pitää tällaisena "räväkkänä persoonana". Hän on kyllä ihan oikeasti sitä mitä on. Spontaani, paljon äänessä (ei kuitenkaan niin, etteivätkö muutkin saisi suunvuoroa), naurava ja erittäin lämmin ihminen. Isosta persoonallisuudestaan huolimatta hän ei kuitenkaan vaadi huomiota itseensä tai ole mikään show-tyyppi.

Vierailija
4/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen tylsiä ja tyhmiä ihmisiä. Suustaan päästävät mitä skeidaa sattuu, ja muka ihmettelevät, jos joku loukkaantuu. "No siis ku mä vaan niinku oon tällane et sanon asiat suoraaaan. Ei niinq kande viettää mun kaa aikaa jossei kestä totuutta!!!" Hyi.

Vierailija
5/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen, yli 40-vuotias, räikeisiin mekkoihin pukeutuva nainen. Sinkku ja kuvailee itseään Suomi24-treffipalstalla "räväkkääksi persoonaksi". Räväkkyys näkyy lähinnä siinä, että joka perjantai pitää päästä lähipubiin vetämään siideriä ja paras vaihtoehto miesseuralaiseksi on eksoottinen päiväntasaajan tuliainen. Ei mulla muuta, jatkakaa.

Vierailija
6/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, ovatko sitoja vai ei, mutta se räväkkyys on kaltaiselleni hiljaisuutta (ja myls visuaalista hiljaisuutta, pieneleisyyttä tai nyanssisuutta) arvodtavalle ja tarvitsevalle ihmiselle liian rasittavaa. Siksi välttelen, vaikka sinänsä hyväksyn.

Vierailija
7/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tule toimeen räväköiden kanssa mutta annan heidän olla sellaisia kuin ovat. 

Vierailija
8/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöitä, jotka eivät tunne käytöstapoja kun eivät osaa/viitsi asettua toisen asemaan, ja perustelevat loukkaavan käytöksen luonteellaan tai perimällään.

Räväkästä positiivisessa mielessä käyttäisin sanaa hersyvä

Vierailija
9/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittävän rasittavia. Huomionhakuisia ja epävakaita. Persoonallisuusproblematiikkaa.

Vierailija
10/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räväkästä persoonasta tulee mieleen ylipainoinen, keski-ikäinen nainen jolla on "räväkästi" värjätty lyhyt tukka ja paksusankaiset silmälasit. Mainostaa kovasti tuota ah-niin-räväkkää persoonallisuuttaan aina tilaisuuden tullen.

Vierailija
11/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kaukana. Ehkä panen jos on hyvännäköinen.

Vierailija
12/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs joskus sanomaan "räväkälle persoonalle" yhtä suoraan jotain epäkohteliasta päin naamaa kuin mitä se itse suoltaa koko ajan muille, niin johan loukkaannutaan oikein kunnolla. :D Toisin sanoen vain räväkkä saa itse olla suora muille, mutta ei kestä itseensä kohdistuvaa suoruutta.

Vierailija
13/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulussa (aikuiskoulutus) tällaisia. Olen itse 25v ja räväkät naiset jonkin verran vanhempia, n. 30-40v ikäisiä. Jokseenkin rasittavia päällepäsmäreitä. En kestä sitä jatkuvaa mölyämistä ja röhönaurua, hävettää jos esim. ryhmätöissä kirjastossa heidän kanssaan joutuu olemaan.

Vierailija
14/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä vaan nyt oon tällänen ku oon!!! TempPeramenttia löytyy!!!"

Vierailija
15/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, näen ulkokuoren läpi.

Vierailija
16/16 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että keski-ikäinen, lihava, tatuoitu, kaksivärisen kananpersetukan omaava ja itseään räväkäksi kutsuva persoonallisuushäiriöinen hullu on vain osa av:n mytologiaa, mutta sitten kohtasin tuollaisen olennon livenä. Hänessä kyllä henkilöityivät varsin tehokkaasti kaikki räväkkyyteen liittämäni mielikuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi