Vierailija

Saunaan ei tietysti saa tuoda puhelinta, mutta ramppaa jatkuvasti pukuhuoneessa juoksemassa joka piippauksen perään. Kun en antanut ottaa pukuhuoneeseenkaan niin peseytyi minuutissa ja ryntäsi huoneeseensa puhelimen ääreen.

Sama tilanne ruokapöydässä, perheen kesken jos vaikka pelaamme lautapelejä (muut mukana pelissä, tämä 12v on ihan ulalla "häh kuka mitä, kenen vuoro" ) kun tuijottaa ja näpertää puhelintaan.
On maailmanloppu jo joku kuva ei saa tarpeeksi tykkäyksiä ja sitten on kuin perseeseen ammuttu karhu.

Tekisi joskus mieli vaan katkaista koko netti!

• ylös 9
  • alas 2

Kommentit (13)

Vierailija

Omasta kasvatuksesta tässä on kyse, sopikaa yhteiset pelisäännöt kännykän käyttämisen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sun lapsella on vakava riippuvuus.

Ai mistä tiedän? Olen 36-vuotias nainen ja mulla on sama riippuvuus. Joudun todellakin katkaisemaan netin itseltäni että saan mitään tehtyä.

Mulla ei ole hirveän hyviä neuvoja nettiriippuvuuden hoitoon, mutta asia kannattaa ottaa vakavasti nyt ettei lapsesi ole ongelmissa aikuisenakin.

Vierailija

Meillä sama homna 10-vuotiaan pojan kanssa! Kuvia ei nettiin tms laita mutta tuijottaa (tuijottaisi) 24/7 puhelintaan. Kaikkialla. Vessan oven takanakin saa välillä huutaa pitkän aikaa turhautuneena uhkaillen, kun poika lukittautunut istunnolle kännykkänsä kanssa.

Viemme poikaa 3-4 kertaa viikossa uimahalliin tai luistelemaan tms jossa ei pysty pitään puhelintaan mukana. Mutta niihinkin saa pakottaa.. Kerhossa käy myös kerran viikossa.

Muuten, jos otan puhelimen pois, poika kiukuttelee, kulkee perässä mankuen vähän väliä puhelimensa perään. Raivostuttavaa. Yritä siinä sitten itse rentoutua työpäivän päätteeksi..

Olen miettinyt että pitäisikö puhelin vaihtaa netittömään perusluuriin vaikka puoleksi vuodeksi, että vierottuisi.. miten kestän itse sen raivoamisen ja perässäkulkemisen.. :/..vanhemmuuden iloja...

Vierailija

Entä sinä? Minkälaista esimerkkiä annat lapselle? Oletteko koskaan yhdessä ilman puhelimia? Eli toisin sanoen, älä rankaise vain lastasi ottamalla puhelin syrjään, vaan toimi esimerkkinä itsekin. Luotte säännöt molemmille.

Vierailija

Tää on oikeesti tosi paha ja vakava addiktio myös aikuisilla. Voin vaan kuvitella miten se vaikuttaa nuoren ihmisen kehittyviin aivoihin... Ehdottomasti tiukat rajat puhelimen ja netin käyttöön

Vierailija

Mahtaako taloudessa olla yhtään aikuista? Tiedäthän, kasvatus ynnä muu sellainen vähän niinq kuuluu talouden aikuisella. Niinq.

Vierailija

Keskustele tyttösi kanssa tuosta ihan vakavasti, oli hän yhteistyöhaluinen tai ei. Riippuvuus kuulostaa nimittäin pahalta jo. Kysy,näkeekö hän itse tuossa ongelmaa. Älä kuitenkaan syyllistä tai rupea antamaan liiallisia rangaistuksia, ennemmin sopikaa yhdessä vähän sääntöjä. Voisiko puhelimen ottaa illalla pois vaikkapa viimeistään 22.00 ja saada takaisin vasta aamulla (usein yöunet nimittäin kärsivät tuosta)? Entä mitä jos puhelinta ei saisikaan ottaa siihen ruokapöytään?

Kerro myös, etteivät ne tykkäykset määrittele häntä ihmisenä. Voi olla nimittäin seurausta huonosta itsetunnosta tuollainen ajatusmalli.

Harrastaako tyttö jotakin? Mitä muuta hän tekee vapaa-akallaan kuin on puhelimellaan? Kannusta niihin muihinkin tekemisiin, lähtemään vaikka pihalle välillä.

Sinuna en tuossa lähtisi mitään totaalikieltoja tekemään, sillä se sosiaalinen elämä nuorilla on tällä hetkellä siellä somessa, voin itsekin teini-ikäisenä sen ehkä hieman valitettavasti allekirjoittaa. Jutelkaa kuitenkin niistä säännöistä ja pyrkikää yhteisymmärrykseen. Muista olla vastuullinen osapuoli ja aseta jotain rajoja, mutta kuuntele tyttösikin ajatuksia siitä, mitä ne voisivat olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä sinä? Minkälaista esimerkkiä annat lapselle? Oletteko koskaan yhdessä ilman puhelimia? Eli toisin sanoen, älä rankaise vain lastasi ottamalla puhelin syrjään, vaan toimi esimerkkinä itsekin. Luotte säännöt molemmille.

Aiheellisia kysymyksiä, vastaa näihin ap totuuden mukaisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siksi meillä ei lapsilla ole puhelimessa nettiä. Soita ja viestiä voi laittaa.

Kuinka vanhoja lapsia? Miksi teillä vanhemmilla on netti? Käytätkö sinä nettiä väärin ja turhaan? Esimerkiksi täällä kirjoittelu on täysin turhaa.

Vierailija

Meillä on ihan päivänselvää, että kun kaikki on päivän tahoillaan töissä ja koulussa niin ruokapöydässä jutellaan toistemme kanssa eikä luurien. Ruoka-aikaan ei kukaan nouse vastaamaan puhelimeen tai katsomaan mitä se piippaa.

Sama kun tehdään jotain yhdessä niin sitten tehdään eikä roikuta luurissa.

Itse olet ap tuon riippuvuuden mahdollistanut ja myöhäistä sitä enää on korjata

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.