Voiko viikon vanhasta rahkasta mennä kahdeksi päivää maha huonoksi?
Itse asiassa 5 päivää vanhaa oli ja nyt maha möyryää ja peräpää laulaa ja balalaikka soi. Ei siis ripulia vaan helvetisti kaasua.
Kommentit (11)
Rahkassa on parasta ennen päivä, ei viimeinen käyttöpäivä. Eli käytännössä niin kauan kun ei ole havaittavissa muutoksia rahkan maussa, hajussa tai rakenteessa on se täysin syömäkelpoista. Kysymys kuuluukin, havaitsitko näitä muutoksia? Jos kyllä, niin vatsasi voi olla sen takia sekaisin. Jos et, syy on jossain muussa.
En huomannut mitään. Se oli vaniljarahkaa mutta en syönyt kokonaan, kun tulin katumapäälle siitä päiväyksestä. Mutta siitä lähtien pröööööööööööt. Aina tämän tuosta ensin sattuu mahaan ja sitten on pakko päästää piiitkä kaasupilvi, joka haisee laksatiiviselle. En jaksaisi enää.
Tuskin, olen syönyt yli kuukauden vanhaa rahkaa (päiväyksen mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, olen syönyt yli kuukauden vanhaa rahkaa (päiväyksen mukaan).
Niin, ehkä flunssavirus tai joku.
En usko. Mun äiti pistelee melkein kuukauden vanhojakin rahkoja ilman mitään oireita, maistuvat samalle ja koostumus on sama.
Voi mennä. Yleensä rahka happamena ruokana säilyy hyvin päiväyksen jälkeenkin, mutta pakkaukseen on voinut päästä jokin homeitiö tms. tehtaalla, minkä takia pilaantuu nopeammin. Yleensä sen kyllä maistaa tai näkee, mutta jos oireet ovat noin vähäiset, voi olla rahkassakin ollut vain vähän jotain sopimatonta ja pienikin määrä voi saada mahan sekaisin. Sitä paitsi vaniljarahka on luultavasti sokerisempaa kuin maustamaton, mikä tarjoaa paremman kasvualustan.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä. Yleensä rahka happamena ruokana säilyy hyvin päiväyksen jälkeenkin, mutta pakkaukseen on voinut päästä jokin homeitiö tms. tehtaalla, minkä takia pilaantuu nopeammin. Yleensä sen kyllä maistaa tai näkee, mutta jos oireet ovat noin vähäiset, voi olla rahkassakin ollut vain vähän jotain sopimatonta ja pienikin määrä voi saada mahan sekaisin. Sitä paitsi vaniljarahka on luultavasti sokerisempaa kuin maustamaton, mikä tarjoaa paremman kasvualustan.
Se oli todella makeaa.
Ei mene. Hapanmaitotuotteet säilyvät kuukausitolkulla. Sulla on varmaan paksunsuolen syöpä. Siihen noi oireet viittaa. Ala katsella arkkua tai uurnaa vaan.
Rahka ollut kylmässä jääkaapissa koko ajan? Tuskin rahkan aiheuttamaa tuo.
Jugurtit ja muut rahkatuotteet säilyvät viikkoja viimeisen MYYNTIpäivän jälkeen. Tämä on oikea kauppamaailman huijaus, joka pistää meitä heittämään hyvää tavaraa roskiin ja ostamaan uutta.
En muutakaan syyllistä keksi, paitsi joku virus tai salmonella.