Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Työntekijät

Mistä päivänne koostuu? Minkälaista työ on?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Koko tuo etsivä nuorisotyö kuulostaa puistattavalta. Mitä ihmettä se on? Mitä ihmeen etsivää? Ja mitä on nuorisotyö? Kuulostaa eufemismilta jollekin kauhealle. Ettei nuorten anneta olla rauhassa.

• ylös 10
  • alas 16
Vierailija

Ihmisiähän ei voi auttaa, joten jos he sellaista yrittävät, he ovat hakoteillä. Ihminen voi auttaa vain itseään. Jos hän on väärissä porukoissa, hän on. Tuo etsivä nuorisotyö on kauhea nimitys jollekin todella oudolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sehän tässä juuri kiinnostaa mistä työ siis koostuu, mitä se on tarkalleenottaen

Vierailija

Olen aikoinaan ollut heidän "vaivoinaan". Auttoivat ja neuvoivat parissa asiassa, sitten lopettivat yhteydenpidon kuin seinään.

Vierailija

Etsivä nuorisotyö

15–29-vuotias nuori, etsivän nuorisotyön ohjaajat auttavat sinua selkiyttämään elämäntilannettasi ja tulevaisuudensuunnitelmiasi.

Ota meihin yhteyttä jos...
- et tiedä mistä saisit apua
- kaipaat tukea tämän hetkisessä elämäntilanteessasi tai tulevaisuuden suunnittelussa
- kotoa lähteminen ja asioiden hoitaminen tuntuu vaikealta
- olet ilman työ- tai opiskelupaikkaa tai etsit tekemistä arkeen
- etsit jotain muuta palvelua
- haluat vain jutella.

https://www.jyvaskyla.fi/etsivanuorisotyo
https://www.jyvaskyla.fi/etsivatyo
http://www.koppari.fi/jyvaskyla/

Vierailija

Etsitään syrjätyneitä/luusereita/nuoria narkomaaneja yms. ja yritetään auttaa elämä raiteilleen... Tuntuu aika turhalta, mitäs tuollaisista enää tulee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sillä etsitään kaduilta nuoria ls asiakkuuteen.

15-29-vuotiaille suunnattu palvelu.

Jos nuori esim.lopettaa koulutuksen/armeijan, hänestä ilmoitetaan etsivlle nuorisotyölle viranhaltijan toimesta.
He etsivät nuoren kanssa ( eivät puolestaan) tietä eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etsitään syrjätyneitä/luusereita/nuoria narkomaaneja yms. ja yritetään auttaa elämä raiteilleen... Tuntuu aika turhalta, mitäs tuollaisista enää tulee.

Se joka tarvitsee apua tai juttuseuraa voi olla erittäin hyvin sun oma lapses.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Ikävä, että oot noin toivottomaan tilaan joutunut.

Vierailija

Kyllä minä tiedän mitä etsivä nuorisotyö tarkoittaa. Nyt oli paikka avoinna ja olisinkin halunnut kuulla ihan konkreettisia esimerkkejä työstä työntekijöiltä itseltään..............

terveisin Ap

Vierailija

Esim.Jyväskylässä tuolla on hyviä tyyppejä. Ota ap.yhteyttä sinne. Esim.Panu kertoo varmasti mielellään työstään.

Vierailija

Tänä päivänä on myös niitä nuoria jotka ovat muuttaneet omilleen ja pudonneet sitten opinnoista ja vähän kaisesta muustakin sosiaalisesta elämästä ja ovat jumittuneet sinne kotiin masentumaan. He käyvät kaupassa täydentämässä kaapit ja jäävät sitten neljän seinän sisälle seuranaan telkkari ja netti. Monet näistä ovat olleet peruskoulussa tai lukiossa ihan pärjääviä, mutta kun masennus on iskenyt, niin jatko-opinnot ovat tyssänneet. Jos nuori antaa luvan, niin joku omainen tai läheinen voi pyytää sen etsivän nuorisotyöntekijän tällaisenkin nuoren kotiin. 

Tiedän muutamia tällaisia kotiin maastoutuneita nuoria.

Vierailija

Aikaisemmin olen jo kirjoittanut vastaavaan ketjuun tälläisen kommentin. Mutta minulle kyllä oli etsivästä nuoristotyöstä hyötyä. Se tuntui olevan se matalimman kynnyksen paikka mihin ottaa yhteyttä, kun olin syrjäytynyt ja masentunut. Siellä sitten yhdessä pohdittiin erilaisia ratkaisukeinoja ja nyt lopulta opiskelen yliopistossa. 

alaa opiskeleva

Ihmettelen suuresti, että vielä tänäkin vuonna joutuu lukemaan tämän keskustelun kaltaisia oikeasti järjettömiä kommentteja.  Se voi olla kenentahansa lapsi/nuori joka tarvitsee apua ja on erittäin hyvä asia, että joku on silloin ottamassa koppia nuoresta ja nuoren asioista. 

"Etsivä nuorisotyö etsii nuoren kanssa vastauksia nuoren mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja auttaa nuorta saavuttamaan tarvitsemansa palvelut. Etsivän nuorisotyön ensisijaisena tehtävänä on auttaa nuoria, jotka ovat koulutuksen tai työmarkkinoiden ulkopuolella. Nuori voi hakeutua etsivän nuorisotyön ohjaukseen itse."