Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä omakotitalossa on sitten mukavaa. Säälin kerrostaloasujia.

Vierailija
05.02.2018 |

Ei tarvitse kuunnella naapurien kolinoita ja muutenkaan nähdä heitä, jos en halua. Omakotitalo, oma sauna ja takka olohuoneessa. Kyllä siinä osaa olla tyytyväinen elämäänsä. Säälin niitä, jotka betonikohduissa joutuvat kykkimään.

Reiska

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taasen tuli heti onnellisempi kun muutettiin ok-talosta kerrostaloon. Ah, tätä autuutta kun ei tarvitse tehdä esim. pihatöitä. Naapuritkin ovat tosi mukavia.

Vierailija
2/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinä vaan lumitöitä, mulla talkkari hoitaa noi hommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. En asu enää kerrostalossa yhtään kauemmin kuin on pakko. Nyt on pakko elää vielä sen aikaa että saa säästöjä kasaan tarpeeksi omaa varten.

T. Vuokrakerrostalo pahviseinät

Vierailija
4/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes uskaltaisi asua omassa talossa, nykyään on kaiken maailman ryöstöporukoita, jotka tulevat vaikka yöllä nukkuessa varastelemaan. Kiva olis herätä jonkun irakilaistyhmän keskeltä...

Vierailija
5/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole ihmisen elämää asua kerrostalossa ja eläinten vielä vähemmän.

Säälittää koirat joita pitkät päivät pidetään pienissä kerrostalokoloissa joissa kaikki äänet kuuluu.

Ihmiset vielä voi itse vaikuttaa missä asuu, mutta sääliä pitää näitä koiria jotka sinne joutuu omistajan itsekkyyden takia.

Vierailija
6/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin kerrostaloasunto sijoituskämpäksi ja omakotitalo asumiseen. Laitettiin kahden kuukauden asumisen jälkeen omakotitalo vuokralle ja muutettiin itse kerrostaloon.

Ei ollut mun juttu, ja nyt olen onnellinen hyvässä taloyhtiössä.

Vierailija
7/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus taas on että omakotitalossa joutui olemaan paljon enemmän tekemisissä naapureiden kanssa, kerrostalossa naapureihin törmää todella harvoin. Ei mitään hajuakaan ketä kaikkia talossa asuu eikä toisaalta ketään kiinnostakaan.

Vierailija
8/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli sydämesi kyllyydestä, mutta hukkaan se meissä kerrostaloasujissa menee. Ei kolise, oma sauna ja takkakin on. Ja paljon sellaista, mikä sinulta puuttuu.

Vierailija
9/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lumitöiden pelkoa, napsauttaa vastukset pihalta päälle ja lumi on poissa.

Vierailija
10/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostaloissa 40 vuotta ja yhdestä naapurista on ollut häiriötä koko aikana. Tosin olen aina asunut vanhoissa taloissa joissa on paksut seinät eikä äänet kuulu läpi. Omakotitaloon en suostu muuttamaan ikinä.

Vierailija
11/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hirveää olisi asua jossakin huonokuntoisessa omakotitalossa kuin huonossa kerrostalosda

Tämä kerrostalo on äänieristetty hyvin, ei kuulu naapureilta mitään.

Vierailija
12/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, säälisi menee hukkaan. Moni viihtyy kerrostalossa, ja hyvä niin.

Vierailija
13/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta sääli, itse olen asumismuotoni valinnut, joka on huoleton kerrostaloasuminen rauhallisessa yhtiössä rauhallisella alueella. Tykkään kovin, enkä ihan heti vaihtaisi.

Vierailija
14/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten on niin usein vaikea ymmärtää, että he ovat erilaisia, eriluonteisia ja haluavat elämältään eri asioita? Miksi monet näkevät omat mielipiteensä ehdottomina totuuksina? Miksi monen on vaikea ymmärtää eri tavalla ajattelevia? Puuttuuko heiltä tietynlainen empatiakyky ja kyky samaistua toisen asemaan ja ajattelumaailmaan? Joku tykkää omakotitalosta, joku kerrostalosta. Mitä se on keneltäkään pois? Eikö erilaisuus olekaan rikkaus?

Vierailija
15/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa asua omakotitalossa Helsingin keskustassa, mutta kun niitä on niin vähän tarjolla eikä rahat riitä. Niinpä pitää asua kerrostalossa. 😩

Vierailija
16/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taasen tuli heti onnellisempi kun muutettiin ok-talosta kerrostaloon. Ah, tätä autuutta kun ei tarvitse tehdä esim. pihatöitä. Naapuritkin ovat tosi mukavia.

Minulla ei ole ok-talossa pihatöitä, olen ulkoistanut ne. Ei ole lumitöitä eikä hiekoittamistakaan, nekin olen ulkoistanut. Ikkunanpesun olen ulkoistanut myös ja jätteet haetaan lähes kotiovelta kadun varrelta. Autonrenkaat säilytetään rengashotellissa ja myös vaihdetaan siellä 2 kerta vuodessa. Ruokaa tilaan kaupasta kotiovelle, kuten leikkokukkiakin. Tykkään käyttää palveluita ❤️

Vierailija
17/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuunnella naapurien kolinoita ja muutenkaan nähdä heitä, jos en halua. Omakotitalo, oma sauna ja takka olohuoneessa. Kyllä siinä osaa olla tyytyväinen elämäänsä. Säälin niitä, jotka betonikohduissa joutuvat kykkimään.

Reiska

Buahahahaa buhahaaa sääli rauhassa, minä taas nautin kun saan asua kerrostalo osakkeessani.

Vierailija
18/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole ihmisen elämää asua kerrostalossa ja eläinten vielä vähemmän.

Säälittää koirat joita pitkät päivät pidetään pienissä kerrostalokoloissa joissa kaikki äänet kuuluu.

Ihmiset vielä voi itse vaikuttaa missä asuu, mutta sääliä pitää näitä koiria jotka sinne joutuu omistajan itsekkyyden takia.

Miksi ihmiset vertailevat aina "300 neliön omakotitalo vs yksiö kerrostalossa".

Ihan yhtä säälittävää on ne pienet omakotitalot. Samalla rahalla saa isomman kerrostaloasunnon (tietysti riippuen sijainnista)...

Meidän omakotitaloalueelle on rakennettu isoja omakotitaloja, joissa pihaa on ehkä 5 kertaa 3 metriä. Sillä samalla rahalla olisi saanut ison kerrostaloasunnon paremmalla sijainnilla (myös ajatellen niitä lemmikkien ulkoilutuksia)...

Vierailija
19/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa. Kerrostaloasuminen on kyllä huolettomampaa. Esimerkkejä: Pihalle kaatuu puu --> huolto hoitaa pois päivän sisällä. Hana alkaa vuotamaan --> tunnin sisällä on huoltomies korjaamassa hanan, mittaa kosteudet ja kertoo jatkotoimintaohjeet.  Mitään ei tartte itse osata, huolto kuuluu meillä vastikkeeseen ja tulee kyllä halvemmaksi kuin korjaajien kutsuminen eri tilanteissa. Voi vain olla. 

Vierailija
20/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli sydämesi kyllyydestä, mutta hukkaan se meissä kerrostaloasujissa menee. Ei kolise, oma sauna ja takkakin on. Ja paljon sellaista, mikä sinulta puuttuu.

kertoisitko muutaman esimerkin kun mulle ei tule mitään mieleen, mitä kerrostaloasujalla olsi mutta omakotiasujalta puuttuisi? Paitsi just ne seinänaapurit.