Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole 30 vuoteen nukkunut kunnolla tinnituksen takia

Vierailija
05.02.2018 |

Päässä on aivan mieletön äänien viidakko, joka herättää välittömästi, kun unilääkkeiden vaikutus loppuu. Olen onnekas, jos saan tyrmäystipoilla pari tuntia nukuttua silloin tällöin.

Muilla onko samaa ongelmaa? Minulla kuvattiin aivot ja siellä huomattiin poikkeamaa valkeassa aineessa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko idolini Pete Townshend? Ellet ole, lienet käynyt Motörhead -orkesterin keikalla ja heilunut eturivissä kuten minä. Minulla tosin tinnutti vain pari päivää keikan jälkeen, mutta vittumainen vitsaushan se oli sekin...

Vierailija
22/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "30 vuoteen en ole nukkunut"

- "oletko jo ehtinyt käydä lääkärissä?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin kova ja häiritsevä tinnitus koko päässä, vaikka kuulo on erinomainen. Lääkärit, tinnitusklinikan väki tai fysioterapeutit eivät ota kantaa, kun sanon niskassani olevan joku ongelma, mielestäni rakenteellinen.

Niskani menee luonnostaan kyttyrään ja etukumaraan ja päätä on mahdotonta pitää sellaisesta asennossa, jottei se rasittaisi niskoja. Mulla on ns etukumara kännykkäasento vaikka seisoisin mahdollisimman suorana.

Vierailija
24/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömälle tiedoksi että tinnituksen voi saada ristikseen muutenkin kuin kuulovaurion kautta. Se on jopa yllättävän yleistä. Minulla tuli lääkekuurin sivuvaikutuksena ja jäi pysyväksi. Todennäköisyys lottovoiton luokkaa mutta eipä se tässä lämmitä. Unilääkkeillä nukuin ekan vuoden, nyt pärjää jo ilman. Lääkäreistä ei ole ollut yhtään mitään hyötyä eikä heitä tunnu vaivani kiinnostavankaan.

Mikä lääke aiheutti sulle tinnituksen?

Mulla tuli kuulon alenema ja ajoittaisia hiljaisia häiriöääniä influenssarokotuksen jälkeen

Vierailija
25/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
26/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi. Mun toisesta korvasta lähti kuulo vuosia sitten ja tämä kuuro korva pitää sellaista ihme natinaa/pulputusta/särinää/"tv:n valkoista suhinaa"/naksutusta, milloin mitäkin. Hiljaisissa paikoissa kuten ennen nukahtamista tämä häiritsee. Mutta siihenkin on tottunut...

Olen kuullut että tinnituksesta kärsivät voisivat saada apua happihoidoista? Mutta niiden tieteellistä tehoa ei ole todistettu (eli ei toimi kaikkien kohdalla).

Vierailija
27/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tinnitus ole ongelma, ellei siitä itse halua tehdä sellaista. Minulla on tinnittänyt vuodesta 1976.

Vierailija
29/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jännitysniska voi vaikuttaa myös kuulon alenemiseen.

Vierailija
30/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy paljon asiaa, kun laittaa hakusanaksi "tinnitus".

Löytyy paljon eritaajuista kohinaa, joka peittää tinnituksen. Löytyy myös kymmeniä eri versioita siitä, mille tinnitus kuulostaa. Voit löytää myös oman taajuuden, jolla korvasi soivat ja siihen sopivan vastamelukohinan sitten.

Vierailija
31/36 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tinnitus on kohinaa. Kuin tiskikone tai pyykkikone olis päällä asunnossa. Tai kuin naapuri olisi suihkussa. Myös samassa korvassa huonontunut kuulo.

Onko muilla?

Vierailija
32/36 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.10v. olen tästä vaivasta kärsinyt. Monenlaista ääntä päässä. Sirinää,piipitystä ja sellaista konemmaista ääntä.Olen kaikenlaista kokeillut, B-vit.,sinkkiä,mangnesiumia. Viimeksi otin rautakuurin. Ei apua, vaikka käytän jatkuvasti mang. ja vahvaa B-vit. valmistetta. Muita kuureittain. Sen olen huomannut, että alkoholi ( jota käytän nyk. 1krt/kk.) pahentaa tinnitusta. Tähän kun lisää yliaktiivisen rakon, niin voi arvata millaiset on yöt! Tuohonkaan vaivaan ei tunnu apua löytyvän.Jaksamista kaikille!

Vierailija
33/36 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jos kuuntelet kuulokkeilla jotain muuta ääntä esim rentoo musaa tai sateen ropinaa? Kokeile asmr videoita. Muu ääni voi blokata tinnitus äänen ja kuulet vain rentouttavaa ääntä( mikä ääni se sitten onkin). Tää on vaan ehdotus. Toivottavasti saat avun.

Vierailija
34/36 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.10v. olen tästä vaivasta kärsinyt. Monenlaista ääntä päässä. Sirinää,piipitystä ja sellaista konemmaista ääntä.Olen kaikenlaista kokeillut, B-vit.,sinkkiä,mangnesiumia. Viimeksi otin rautakuurin. Ei apua, vaikka käytän jatkuvasti mang. ja vahvaa B-vit. valmistetta. Muita kuureittain. Sen olen huomannut, että alkoholi ( jota käytän nyk. 1krt/kk.) pahentaa tinnitusta. Tähän kun lisää yliaktiivisen rakon, niin voi arvata millaiset on yöt! Tuohonkaan vaivaan ei tunnu apua löytyvän.Jaksamista kaikille!

Mulla sama. Tosin alkoholi itsessään ei pahenna ääniä, mutta jos vietän illan jossain äänekkäässä paikassa (yökerho, baari, pubi, konsertti) niin kotimatkalla ja kotiin päästessä pään sisällä on sellaiset hulabaloot ja huminat että huhheijaa. Ei tee aina vähään aikaan mieli mennä yhtään minnekään.

Vierailija
35/36 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään useampia tinnitusääniä?

Vierailija
36/36 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin parikymmentä kertaa ei apua.