Vierailija

Päässä on aivan mieletön äänien viidakko, joka herättää välittömästi, kun unilääkkeiden vaikutus loppuu. Olen onnekas, jos saan tyrmäystipoilla pari tuntia nukuttua silloin tällöin.

Muilla onko samaa ongelmaa? Minulla kuvattiin aivot ja siellä huomattiin poikkeamaa valkeassa aineessa.

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

4 vuotta ollu tinnitus ja nukun unilääkkeiden avulla. Keskusteleminen on hankalaa jos taustamölyä tai vastapuoli puhuu hiljaa. Ei aina jaksa hokea kokoajan, että mitä?

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla nyt vuoden ollut. Johtuu jännitysniskasta eli someniska.

Tinnitus ei johdu somesta vaan kuulovauriosta.

• ylös 4
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kuulovauriota silti vinkuu ja vonkuu.

Vierailija

Mulla auttaa jokin hiljainen musiikki tai jonkin ohjelman kuunteleminen nappikuulokkeista koko yön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kuulovauriota silti vinkuu ja vonkuu.

Kuulovauriota ei ikinä voida sulkea pois, koska se ei yleensä näy testeissä.

Vierailija

Tietämättömälle tiedoksi että tinnituksen voi saada ristikseen muutenkin kuin kuulovaurion kautta. Se on jopa yllättävän yleistä. Minulla tuli lääkekuurin sivuvaikutuksena ja jäi pysyväksi. Todennäköisyys lottovoiton luokkaa mutta eipä se tässä lämmitä. Unilääkkeillä nukuin ekan vuoden, nyt pärjää jo ilman. Lääkäreistä ei ole ollut yhtään mitään hyötyä eikä heitä tunnu vaivani kiinnostavankaan.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Kyllä liittyy usein juuri niskajännitykseen, metelille altistuminen vain yksi osa palapeliä. Itse käytin sitä jotain pään verenkiertoa lisäävää lääkettä, nimeä en enää muista. Allergiat ja krooninen sivuontelotulehdus liittyi tinnitukseeni myös. Minulla helvetilliset oireet onneksi helpottivat ajan kanssa vähitellen. Voimia ap:lle, toivotaan, että pääsi meteli vaimenee ja tinnituksen hoidossa tapahtuu läpimurto. Oletko kokeillut vaihtoehtohoitoja, esim. akupunktiota?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Onko kukaan kokeillut luukuulokkeita? Ääni johdetaan suoraan päähän eikä korviin. Moni on saanut siitä nukahtamiseen apua.

KuulenÄäniä

Viisi vuotta sitten porasin metallia betoniseinäisessä käytävässä ilman kuulosuojaimia. Sen jälkeen en ole kuullut hiljaisuutta. Nukkumaan mennessä kimeä sirinä on häiritsevimmillään. Vuoden verran sirinä hidasti nukahtamista ja oli aika paino vaa'assa, jolla punnitsin vieläkö täällä viitsii olla. Ääni ei ole mihinkään kadonnut, mutta nukahtamaan on jotenkin oppinut. Aivot skannattiin muusta syystä eikä niistä mitään vikaa löytynyt. Vaiva v****taa kyllä vieläkin. Koska sille ei voi mitään niin pidän omana tietonani huomattuani ihmisten ilmeet, kun kerron kuulevani ääniä.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

KuulenÄäniä kirjoitti:
Viisi vuotta sitten porasin metallia betoniseinäisessä käytävässä ilman kuulosuojaimia. Sen jälkeen en ole kuullut hiljaisuutta. Nukkumaan mennessä kimeä sirinä on häiritsevimmillään. Vuoden verran sirinä hidasti nukahtamista ja oli aika paino vaa'assa, jolla punnitsin vieläkö täällä viitsii olla. Ääni ei ole mihinkään kadonnut, mutta nukahtamaan on jotenkin oppinut. Aivot skannattiin muusta syystä eikä niistä mitään vikaa löytynyt. Vaiva v****taa kyllä vieläkin. Koska sille ei voi mitään niin pidän omana tietonani huomattuani ihmisten ilmeet, kun kerron kuulevani ääniä.

Syötkö magnesiumia, b12-vitamiinia ja sinkkiä?

Ei sillä, että tinnituksesi niiden puutteesta johtuisi, mutta näiden on huomattu poistavan kuulovian ja tinnituksen osittain.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Tinnitus on ihan höpö höpö juttu, sitten kun joku nauhoittaa nämä äänet, uskon niihin. Suosittelen hakeutumaan psykologin juttusille, lapsuuden traumoista nämä jutut kumpuavat.

LekuriLexa

• ylös 1
  • alas 32
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaa hölmölle, miltä se tinnitus tuntuu? Kuulostaa ainakin ikävältä vaivalta.

Oletan että sinulla on joskus korvat soinut lyhyen aikaa? No minulla soi 24 h vuorokaudessa, 5 vuotta sitten alkoi. Semmoinen tasainen korkea ininä koko ajan kuuluu, vasta kova meteli peittää sen alleen. Muilla se voi sitten kuulostaa ihan erilaiselta, heidän puolestaan en osaa sanoa. Veemäinen vaiva johon ei ole mitään hoitokeinoa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tinnitus on ihan höpö höpö juttu, sitten kun joku nauhoittaa nämä äänet, uskon niihin. Suosittelen hakeutumaan psykologin juttusille, lapsuuden traumoista nämä jutut kumpuavat.

LekuriLexa

Voin porata betonia sun vieressä ni sittenpähän koet itse ;)

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Minulla myös. Minulla on myös kuulonalenema ollut jo vuosia, mutta tinnitus on muuttunut jakuvaksi viimeisen vuoden aikana. Aiemmin oli aika usein korvien piippavaa, jakstottaista soimista, mutta nyt ääni muutunut enemmän ulinaksi. Voimakkaimmillaa tuntuu esim yöllä juuri herätessäni. 

Onko kenelläkään kokemusta TMS-hoidosta tinnitukseen?

Vierailija

Korvat soinut varmaan parikytä vuotta mutta en kiinnitä asiaan juurikaan enää huomiota, paitsi jos pääsee väliaikaisesti pahenemaan ja joskus vaan tulee kausia kun sitä alkaa nukkumaanmennessä märehtiä, sitten se taas häipyy pidemmäksi aikaa taka-alalle pois ajatuksista. Itellä korkeaoktaavinen "piiiiiiii..." ääni jossa häivähdys sirinää mukana.

En ole oikein hoksannut miksi tuntuu joskus pahenevan (paitsi väliaikainen altistus kovalle melulle toki) ja joskus menee kuukausia ilman että aattelee koko asiaa, no onneksi ei ole tämän pahempi riesa, olen kyllä kuullut että joillain se tinnitus on kuin sumutorvi tai lentokone pääkopan sisällä.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.