Kevät on masentuneena kamalaa aikaa
Aurinko ahdistaa, tyhjä olo moninkertaistuu, tuntuu pelottavalta kun ei voi enää kietoutua pimeyteen ja synkkyyteen vaan pitäisi olla eloisa ja virkeä, vaikka ei todellakaan kykene sellaiseen. Ahdistaa! Tulisipa jo ilta.
Kommentit (16)
Mulle kans kevät on ahdistavin vuodenaika.
Et oo yksin. <3
Vedä pipa syvään silmille. Kohta pilveistyy ja ahdinko päättyy.
Ymmärrän sua. Olen tällä hetkellä tosi ahdistunut ja voin huonosti, kun muut vaan on pirteänä
Vierailija kirjoitti:
Mua kevät virkistää! Tulee ihan uudesti syntynyt olo. Syksyllä sitten taas pimeyden mukana tulee masis.
Jos ihminen on oikeasti masentunut niin ei siinä paljoa auringonpaiste piristä
Voisin olla hiljaa kun et edes tajua ap:n pointtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kevät virkistää! Tulee ihan uudesti syntynyt olo. Syksyllä sitten taas pimeyden mukana tulee masis.
Voisit olla hiljaa kun et edes tajua ap:n pointtia
Nyt on talvi ja *itun kylmä. Voisin masentua tästä.
Mulla oli masennusta, pahimmillaankin vain keskivaikeaa, reaktio vaikeaan elämäntilanteseen. Mua kyllä auringonpaiste ja kaikki pienet iloiset sattumukset piristi. Kai se on potilaskohtaista.
Vierailija kirjoitti:
pitäisi olla eloisa ja virkeä
No vittu kuka pakottaa?
Vierailija kirjoitti:
5.2. ei ole kevättä!
Mutta kevään merkkejä, kuten auringonpaistetta alkaa olla ilmassa jo, ainakin etelä-suomessa.
Olisitte tyytyväisiä, jos te masentuneet olette jo keväässä. Me muut kärsimme vielä talvesta.
Ymmärrän kun päivä pitenee niin mieli masentuuu. Sitä on vaikea sellaisten ihmisten käsittää jotka piristyvät lisääntyvän valon myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla hiljaa kun et edes tajua ap:n pointtia
Jotkut kärsii kausittaisesta, kaamosmasennuksen aiheuttamasta masennuksesta.
Itsekin piristyn aluksi keväällä mutta sitten tulee järkyttävä kevätväsymys.
Vierailija kirjoitti:
Olisitte tyytyväisiä, jos te masentuneet olette jo keväässä. Me muut kärsimme vielä talvesta.
Et siis tajunnut koko pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5.2. ei ole kevättä!
Mutta kevään merkkejä, kuten auringonpaistetta alkaa olla ilmassa jo, ainakin etelä-suomessa.
Niin, sellaista se on, kun tätä aikaa vuotta eletään. Sen asian kanssa on vain elettävä, piti siitä tai ei. Mutta esimerkiksi Falklandsaarilla ja Tulimaassa ollaan tällä hetkellä menossa syksyä ja talvea kohti ja pilvistä vesisadesäätä riittää siellä varmasti yllin kyllin. Joten vaihtoehdot ovat silloin joko jäädä valittamaan Suomeen tai matkustaa tuonne.