Vierailija

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005553374.html

Onneksi Vihreät eivät saaneet tuhottua koko Helsinkiä. Myös Keskuspuisto jätetään rauhaan, vaikka VIhreät koittivät tuhota sen päätöksillään.

  • ylös 24
  • alas 2

Kommentit (15)

Vierailija

Tuusulanväylä taitaa muuttua bulevardiksi jo pikavauhtia. Tosin en tiedä pitäisikö noille havainnekuville, joilla projektia on myyty, nauraa vai itkeä. Eivät voisi juuri kauempana olla nykyisten "bulevardien" kuten Mäkelänkadun todellisuudesta. Ei näy kahviloita, eikä tällä hetkellä juuri ihmisiäkään muuten kuin värjöttelemässä bussipysäkeillä. Sen sijaan autoja on 4-kaistainen katu täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ai se on järkevää että asumisen hinta nousee Helsingissä niin että alle kymppitonnin ansaitsevilla talouksille ei ole tänne enää asiaa?

  • ylös 1
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin Ap:kin Keskuspuistoa käyttää?
Pyöräilyyn ja juoksemiseen. - AP

  • ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai se on järkevää että asumisen hinta nousee Helsingissä niin että alle kymppitonnin ansaitsevilla talouksille ei ole tänne enää asiaa?

Olisiko järkevämpää tukkia keskustaan vievät väylät niin, ettei sinne Helsinkiin ole asiaa kenelläkään?

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Tarvitaanko nuo Bulevardit sitten tulijoiden kaupunkikuvan aktivoimiseen velvoitteita.

Vierailija

Erittäin kummallista, että virkamiesten tekemiä ja vuosia suunnittelemia päätöksiä voidaan tällä tavalla lytätä oikeudessa. Helsingin keskusta on jo nyt täynnä parkkipaikkoja sekä -parkkitaloja. Miksi kaupungista pitää työmatkalaisten ja muiden yksityisautoilijoiden vuoksi tehdä nukkumalähiö? Parkkipaikkoja vähentämällä (ja bulevardisoimalla) voidaan Helsingin keskustaa tiivistää paljon ja muuttaa kaupunkimaisemmaksi sekä jalankulku- ja pyöräily-ystävällisemmäksi.Vartiosaaren ja Keskuspuiston kannalta päätös on toki hyvä, mutta kyllä tämä venkoilu pistää miettimään onko itse kaupunkilaisilla mitään sananvaltaa asuinalueensa kehittämisessä ja luontoarvojen säilyttämisessä.

  • ylös 1
  • alas 10
Vierailija

Bulevardeille saadaan 100 000 kahvilapaikkaa. Hienoa! Voi kulkea Vantaalta Helsinkiin kävellen ja pysähtyä kokoajan juomaan kahviloihin.

  • ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erittäin kummallista, että virkamiesten tekemiä ja vuosia suunnittelemia päätöksiä voidaan tällä tavalla lytätä oikeudessa. Helsingin keskusta on jo nyt täynnä parkkipaikkoja sekä -parkkitaloja. Miksi kaupungista pitää työmatkalaisten ja muiden yksityisautoilijoiden vuoksi tehdä nukkumalähiö? Parkkipaikkoja vähentämällä (ja bulevardisoimalla) voidaan Helsingin keskustaa tiivistää paljon ja muuttaa kaupunkimaisemmaksi sekä jalankulku- ja pyöräily-ystävällisemmäksi.Vartiosaaren ja Keskuspuiston kannalta päätös on toki hyvä, mutta kyllä tämä venkoilu pistää miettimään onko itse kaupunkilaisilla mitään sananvaltaa asuinalueensa kehittämisessä ja luontoarvojen säilyttämisessä.
Sulla on aika yksipuolinen käsitys asiasta. Ei kaupunkia voida suunnitella vain pienen pyöräilevän hipsterijoukon mielihalujen mukaan.

  • ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Hyvä uutinen! Nythän nuo rahat jäävät vaikka vanhusten hyvinvoinnin ja viihtyvyyden kehittämiseen. Sekä elämänlaadun parantamiseen. Vai kuinka?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen! Nythän nuo rahat jäävät vaikka vanhusten hyvinvoinnin ja viihtyvyyden kehittämiseen. Sekä elämänlaadun parantamiseen. Vai kuinka?
Ne voidaan sijoittaa maahanmuuttoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen! Nythän nuo rahat jäävät vaikka vanhusten hyvinvoinnin ja viihtyvyyden kehittämiseen. Sekä elämänlaadun parantamiseen. Vai kuinka?
Ne voidaan sijoittaa maahanmuuttoon.

Olisiko noille rahoille useampia rahareikiä? Ei kait sentäs! Tuskin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erittäin kummallista, että virkamiesten tekemiä ja vuosia suunnittelemia päätöksiä voidaan tällä tavalla lytätä oikeudessa. Helsingin keskusta on jo nyt täynnä parkkipaikkoja sekä -parkkitaloja. Miksi kaupungista pitää työmatkalaisten ja muiden yksityisautoilijoiden vuoksi tehdä nukkumalähiö? Parkkipaikkoja vähentämällä (ja bulevardisoimalla) voidaan Helsingin keskustaa tiivistää paljon ja muuttaa kaupunkimaisemmaksi sekä jalankulku- ja pyöräily-ystävällisemmäksi.Vartiosaaren ja Keskuspuiston kannalta päätös on toki hyvä, mutta kyllä tämä venkoilu pistää miettimään onko itse kaupunkilaisilla mitään sananvaltaa asuinalueensa kehittämisessä ja luontoarvojen säilyttämisessä.

Noissa suunnitelmissa ja päätöksissä on toivottavasti huomioitu satamien saavutettavuus. Se Helsingin kautta kulkeva rekkamäärä nimittäin viimeistään tukkisi nuo ihanat kaupunkibulevardit.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla