Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on 50/50 -systeemi, "vaihtopäivänä" maanantai-iltapäivä eli tarhastahakuaika. Minulla on tämä viikko lomaa ja jo muutama viikko sitten kyselin, josko mies ei veisikään lasta hoitoon, vaan toisi tämän suoraa minulle. Miehelle se ei sopinut, koska on hänen viikkonsa ja hän saa päättää. Asia selvä, minäjärjestin tälle päivälle itselleni aikuista tekemistä eli hieronnan ja kampaajakäynnin.
Aamulla mies soitti, että lapsella on oksennustauti, hän tuo lapsen minulle, koska olen lomalla. Sanoin, että nyt on sinun viikkosi, hoidat lapsen ja minä haen hänet kotiin klo 16 aikoihin. Mies raivostui ja ilmoitti tekevänsä minusta lasun, koska en hoida velvollisuuksiani ja jätän lapsen heitteille.
Lapsen hän vei vanhemmilleen, ex-anoppi soitteli ja kertoi, että mitään hätää ei ole, poika voi jo varsin hyvin.
Kysymys: jos teillä on viikko/viikko -systeemi, niin oletteko kuitenkin koko ajan valmiina ottamaan vastuun sairaasta lapsesta, jos olette vapaalla? Vai vastaako se toinen vanhempi ihan kaikesta hammaslääkäristä suksien viemiseen päiväkotiin?

• ylös 1
  • alas 2

Kommentit (6)

Vierailija

Joo. Se vanhempi, jonka luona lapsi on, hoitaa kaiken. Jos lapsi sairastuu, niin hän hoitaa itsensä hoitamaan tai maksaa hoitajan.

Ei ihme, että eksä on eksä, jos noin käyttäytyy...

Vierailija

Kyllä menee niin miten on sovittu. Eri asia, jos välit hyvät ja molemmat joustaa, mutta jos ei välejä niin mennään kuten sopumus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä pääasiassa hoidetaan kaikki menot ja sairastamiset omalla viikolla. Olen kuitenkin joskus käyttänyt lapsia esim. hammaslääkärissä isäviikolla, jos olen itse ollut vapailla ja hän töissä. Näistä tietty sovittu etukäteen ja isä ollut tyytyväinen, ettei tarvitse töistä pois olla ja minä siihen, että näen lapsia myös silloin kun ei ole oma viikko.

Kuvittelisin, että tuollaisessa ap:n tilanteessa, jossa vaihto on samana päivänä ja tietää, että toinen on lomalla, olisin soittanut ja kysynyt että voiko ottaa lapsen jo aamusta. Mutta ei todellakaan mitään syytä suuttua, jos ei pystykään ottaa. Ap:lla olis myös hyvä syy eli oli sovittuja menoja eikä kyseessä ollut vittuilu "en varmasti ota kun itse näin halusit". 

Vierailija

Meillä joustetaan puolin ja toisin. Katsotaan tilanteen tullessa, mitä kullakin on töissä tehtävänä tmv. Sama juttu silloinkin, jos jompi kumpi vanhempi on itse kipeä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä pääasiassa hoidetaan kaikki menot ja sairastamiset omalla viikolla. Olen kuitenkin joskus käyttänyt lapsia esim. hammaslääkärissä isäviikolla, jos olen itse ollut vapailla ja hän töissä. Näistä tietty sovittu etukäteen ja isä ollut tyytyväinen, ettei tarvitse töistä pois olla ja minä siihen, että näen lapsia myös silloin kun ei ole oma viikko.

Kuvittelisin, että tuollaisessa ap:n tilanteessa, jossa vaihto on samana päivänä ja tietää, että toinen on lomalla, olisin soittanut ja kysynyt että voiko ottaa lapsen jo aamusta. Mutta ei todellakaan mitään syytä suuttua, jos ei pystykään ottaa. Ap:lla olis myös hyvä syy eli oli sovittuja menoja eikä kyseessä ollut vittuilu "en varmasti ota kun itse näin halusit". 

Toisaalta jos tietää, että toinen on lomalla, niin miksi se lapsi alunperin piti viedä päiväkotiin vain siksi, että on isäviikko? Eikö isä voi sen vertaa joustaa?