Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla liian hyvä palkka?

Vierailija
05.02.2018 |

Kaikki narisee aina pienestä palkasta, mutta onko täällä ihmisiä, jotka saavat omasta mielestääb liian hyvää palkkaa suhteutettuna työn vaativuuteen? Mitä teet ja paljonko tienaat?

Mä olen itse viestintä- ja markkinointialan hommissa isossa firmassa. Tykkään työstäni, mutta se on aika ns. perushommaa, ei ole pahemmin vastuuta, tulospaineita eikä kiirettäkään. Normaalina työaikana ehtii hoitaa päivän hommat paremmin kuin hyvin. Mun kkpalkka on bruttona 4000 euroa. Lisäksi talossa on erinomaiset edut, mm. Poikkeuksellisen laaja työterveyshuolto. Jos olen ihan rehellinen, ansaitsen liikaa työnsisältöön nähden. Näistä hommista oikea kkpalkka olisi ehkä 3000 tai vähän alle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että monella hyvin tienaavalla se palkka on liian suuri tehtyyn työhön nähden.

Silti huonosti palkattuja syyllistetään, yritetään leikata kaikesta ja repiä viimeisetkin mehut heistä ja toivotaan, että kuolisivat aivan eläkeiän kynnyksellä.

Vierailija
2/14 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen raskasta varastotyötä ja palkka on 10 euroo tunnilta miinus verot. Niin silloin siis jos töitä on. Vuokrafirmalla olen juu. Ei työvuoroja pariin viikkoon. Kerran loukkasin itseni töissä ja kielsivät minua menemästä lääkäriin hakemaan sairaslomaa koska siitä tulee heille vaan kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen työterveyslääkärinä yksityisellä puolella. Palkkani on 8300e kuussa. Se on mielestäni liikaa. Olen toki käynyt pitkän koulutuksen ja ymmärrän vastuuni lääkärinä, mutta silti palkka on järjettömän iso työn sisältöön verrattuna, sillä teen säännöllistä ja melko kiireetöntä päivätyötä ja potilasaines on helppoa.

Vierailija
4/14 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan on. Kuussa saan about 9000 bruttona eikä veroprosentti ole kuin 25. Työ on helppoa kuin mikä, tälläkin hetkellä istun syömässä salaattia meren rannalla lämpimässä.

Vierailija
5/14 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No verotettava vuositulo yli 200 000 euroa vuodessa. Oon firman ainoa työntekijä, teen kaiken itse, mutta silti tienaan mielestäni liikaa, kun ottaa huomioon, että voisin saada palkkaa puolet tästä ja palkata työntekijät loppupuolikkaalla tekemään työt. Sitten saisin olla kotona perheen parissa päivät pitkät ja silti rahaa tulisi riittävästi.

Vierailija
6/14 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin järjestelmäasiantuntijana ja saan palkkaa 4500€/kk. Vuosipalkka on noin 65 000€. Esimies esitti palkan korottamista 5000€/kk pari viikkoa sitten, kun kehityskeskusteluja pidettiin. Mielestäni palkkani on poskettoman suuri. Otan toki kaiken vastaan mitä tarjotaan. Monesta rankemmasta työstä saa vain huomattvasti vähemmön, joten välillä tuntuu pahalta.

Vierailija
7/14 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla, mutta kundilla jota tapailin.

Tuntipalkka 1000 e/TUNNISSA eli kannattaa olla ihan tyytyväinen omiin tuloihin ja "hiljaa asiasta". Siitä voidaan sitten laskea kuukausipalkka jos tekee töitä 6 h/vko.

Naurattaa suomalaisten keskustelut: "paljonko tienaat..onko tämä liikaa..tienaan enemmän kuin sinä..kollega tienaa 300 euroa enemmän..". Onko tuo kovin merkityksellistä jos pärjäät ja olet tyytyväinen? Jos haluat enemmän, ala yrittäjäksi, sijoita ja hanki sijoitusasunto yms.

Kyseessä plastiikkakirurgiafirman omistaja, useampia yksiköitä maassa ja sanoo: "Suomalaiset vaan kalastelevat pieniä voittoja."

Vierailija
8/14 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla oli osaamiseensa nähden ihan liian suuri palkka. Hän oli tosi paineessa ja pelkäsi, että osaamattomuus paljastuu. Ja niinhän se aikanaan paljastuikin ja tämä tuttu romahti täysin. Sinne meni iso palkka ja työ. Mieluummin kohtuullinen palkka realismilla kuin liian iso palkka jos osaamistaso ei ole kohdallaan.

Vierailija
9/14 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole. Korkeakoulututkinto ja palkka kaikkine lisineen päivätyöstä 2400 brutto julkisella. Olen ”urani” huipulla. Lähinnä mietin kannattaako työnteko enää. Sitten jotkut valopäät haluaisivat vielä leikata julkisen sektorin pienipalkkaisilta naisilta lisää. Siitä vaan, sen seurauksena tulee entistä suurempi työvoimapula.

Vierailija
10/14 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka vastaisi työn vaativuutta, jos saisin pelkän peruspalkkani. Saan kuitenkin sen lisäksi urakkapalkkaa laskutuksen mukaan, mikä nostaa kuukausipalkkani keskimäärin 6500€/kk. Se on mielestäni paljon, ottaen huomioon, että 12 kuukauden palkka lomarahoineen tehdään 10,5 kuukaudessa nelipäiväisellä viikolla. Jos tekisi täyttä viikkoa, palkka olisi jo 8000€/kk.

Lisäksi saan itse päättää työaikani, eikä konttorilla ole tarvinnut käydä vuosiin. Lisäksi on laaja työterveys ja monia muita rahanarvoisia etuja. Voin vaikkapa jättää kalenteriin tyhjän viikon ja lähteä etelään, milloin haluan. Enpä olisi uskonut tällaista olevankaan, kun olin valtiolla töissä.

Vierailija
11/14 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 20 000 eur/kk, LISÄKSI eläke 8000€/kk. Eli heitän eläkkeellä ollessani konsulttina keikkaa, ja tuo jää niihin rajoihin ettei eläkkeeni suuruuteen puututa (sairaseläke, ei vanhuus). Joten moneen ammattiin nähden hyvin, MUTTA kyllä progressio hoitaa homman niin, että eipä se netto perus "duunarista" juuri eroa. Eli olen hyvätuloinen iloinen veronmaksaja.

Vierailija
12/14 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut useamman homman juuri siksi kun ei ole riittävä palkka ja teen sen mitä neuvotaan eli hankin korkeakoulu tutkinnon alalta missä on kunnon palkka.

Vierailija
13/14 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaankaan ole. Korkeakoulututkinto ja palkka kaikkine lisineen päivätyöstä 2400 brutto julkisella. Olen ”urani” huipulla. Lähinnä mietin kannattaako työnteko enää. Sitten jotkut valopäät haluaisivat vielä leikata julkisen sektorin pienipalkkaisilta naisilta lisää. Siitä vaan, sen seurauksena tulee entistä suurempi työvoimapula.

Minkä tutkinnon opiskelit yliopistosta? Juristi? lääkäri? Fyysikko?

Vierailija
14/14 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Freelancerina teen. Olen töissä joka päivä viikonloput ja loma-ajat mukaan lukien 6-16 tuntia/päivässä. Mitään työterveyspalveluja tai palkallisia lomia tai e-passeja tai bonuksia tai ylityölisiä tai ansiosidonnaista tai vuosilisiä, ja mitä näitä nyt on, ei ole. Netto 500-1100 e/kk.