Vierailija

Jätä lukematta jos inhottaa, mutta jos voit auttaa naista hädässä niin olen ikuisesti kiitollinen.
Olen raskaana viikolla 16 ja viimeisin raskausoire (juuri pahoinvoinnista päästyäni) on aivan hirveä ummetus. En pysty käymään moneen päivään asioilla ja kun viimein saan tyhjennettyä, uloste on todella kovaa ja oikeasti tuntuu että alakerta repeää toimituksesta. Olen koko raskauden syönyt todella kuitupitoista ruokaa, eli lähinnä vihanneksia, hedelmiä, kaikki käyttämäni viljat, riisit ym ovat täysjyvää, juon runsaasti vettä, syön jugurttia, välttelen kananmunia ja muuta vatsaa kovettavaa, mutta silti saan kärsiä tästä ikävästä vaivasta.
Mikä auttaa? Onko jotain turvallisesti käytettävää lääkettä? Muita vinkkejä?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuivattuja luumuja ensimmäisenä ennen muuta aamupalaksi veden kera, samoin välipalaksi ja iltapalaksi.

Vierailija

Jos oikeasti tuntuu mahdottomalta niin mene vaan apteekkiin tai katso nettiapteekeista mikä sopisi raskaanaolevalle. Pukamat tulee raskaana helposti eikä ole sen arvoista väkisin kärsiä :/

Vierailija

Itselläni oli rv7-8 samaa ongelmaa. Söin pussin kuivattuja luumuja ja parissa tunnissa tuli sellainen varpusparvi että ummetus unohtui saman tien. 😄

Nyt syön max 4-5 luumua päivässä jotta tasapaino säilyisi. ☺ aloitin myös syömään maitohappobakteerikapseleita.

Vierailija

Kuitupitoisen ruuan lisäksi muista juoda riittävästi vettä.
Pissattaa tietysti enemmän, mutta neste oikeasti pehmentää ulostetta ja pistää vauhtia aineenvaihduntaan.
Muista runsas vedenjuonti myös myöhemmin raskauden aikana.
Tehoaa turvotukseen hyvin!

Vierailija

Minulla oli sama ongelma. Levolac auttoi ja se on täysin turvallinen raskauden aikana. Vanha kikka eli pari kiiviä tyhjään vatsaan aamulla toimii myös!

Vierailija

Mä suosittelen Pegorionia. Ei ”totuta” suolta mihinkään, vaan pehmentää kakkaa niin, että homma helpottuu. Sekoitat vaikka mehuun ja juot 12g pussillisen päivässä. Ei oo niin ”raju” kuin Levolacit ym.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.