Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millainen se on? Olen aina luullut, että olisi tosi huono, mutta jossain ketjussa pph tienasi yli 3000e. Miten ja missä tuohon tuloon pääsee?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Jaa, ...en saa kuin vähän yli pari tonnia ja tehnyt pitkään. Käteen jää n. 1800 euroa. 

Mutta helppo ja mukavakin työ ilman mitään työyhteisön paineita. Lapset nukkuvat pari tuntia päivällä, joten on ihan omaa aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen yksityinen pph ja bruttopalkkani on 3140e. Siitä tosin vakuutukset, yel ja verot. Mutta käypä palkka minusta

Vierailija

4 kuulostaa tosiaan kohtuulliselta! Oliko helppo ryhtyä yrittäjäksi? Millä alueella olet pph:na?

Olen ymmärtänyt, että tarve olisi kova ainakin täällä Keski-Suomessa.

Vierailija

Kuulostaa todella houkuttavalta tuo reilun 3000 palkka näin uupuneena lastentarhanopettajana. Varmaan paineita töissä ei olisi niin kovasti ja mukava fyysinen oppimis- ja kasvuympäristö olisi helpompi järjestää! Esim. jo lapsiryhmän koko tekisi jo paljon työn kuormittavuudessa.

Vierailija

Palkka on sekä kunnallisena että yksityisenä sidoksissa hoitolasten laskennalliseen määrään.

Kunnallisella 1 hoitolapsi on yhtä kuin nälkäpalkka ja 4,5 hoitolasta taas on suuruusluokkaa siivoojan tai päiväkotiapulaisen palkka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
4 kuulostaa tosiaan kohtuulliselta! Oliko helppo ryhtyä yrittäjäksi? Millä alueella olet pph:na?

Olen ymmärtänyt, että tarve olisi kova ainakin täällä Keski-Suomessa.

Pohjoisessa Suomessa. Oli helppoa alkaa yrittäjäksi, sain opastusta ja selvät neuvot ja ohjeet kaupungilta. Meillä siis perhepäivätoimintaa valvotaan kaupungin sivistyspalvelutoiminnan kautta ja sieltä saa selvät ja helpot ohjeet kaikkeen.

Työ ei ole välttämättä helppoa, varsinkaan jos sitoudut siihen ja niinhän siihen pitää sitoutuakin. Olet yksin lasten kanssa ja teet varhaiskasvatustyötä. Se ei ole olemista, vaan oikeaa, suunnitelmallista varhaiskasvatusta. Mutta minusta tuo palkka on erinomainen ja vaikka pph:n hommia aina vähätelläänkin niin tosiasia on, että tienaan enemmän kuin insinöörimieheni.

Vierailija

Minä en ikimaailmassa ottaisi hoitolapsia. Koti kärsii, oma yksityisyyskin menee, kun vanhempia lappaa ovista aamuvarhaisesta alkaen. Lapset sairastaa ja tartuttaa omankin väen. Ihanaa, kun hoitolapsi oksentaa kotiisi, tervetuloa sitten tauti omalle väelle. Tuttavani on pph ja häneltä olen kuullut, todella kamala työ.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksityisenä pph voit ite määritellä hintas.

minkä alueen valvonnan alaisena näin olisi?

Vierailija

Niin, varmasti jonkun mielestä esim. 9 kommentoijan työ olisi kamalinta mihin hän voisi joutua. Miksiköhän eri ammatteja on olemassa.

Mulla jää nyt lto:na käteen 1800 kuussa ja ryhmässä on 24 lasta, pidän kaikkien vasut ja työn velvoitteet muutenkin senkun kasvavat.

Vrt. yksityisenä pph:na voin tienata satoja euroja enemmän ja pidän vaan neljän lapsen vasut, voin vaikuttaa enemmän työni sisältöön ja oma koti työympäristönä 100 kertaa stressittömämpi kuin päiväkotihälinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, varmasti jonkun mielestä esim. 9 kommentoijan työ olisi kamalinta mihin hän voisi joutua. Miksiköhän eri ammatteja on olemassa.

Mulla jää nyt lto:na käteen 1800 kuussa ja ryhmässä on 24 lasta, pidän kaikkien vasut ja työn velvoitteet muutenkin senkun kasvavat.

Vrt. yksityisenä pph:na voin tienata satoja euroja enemmän ja pidän vaan neljän lapsen vasut, voin vaikuttaa enemmän työni sisältöön ja oma koti työympäristönä 100 kertaa stressittömämpi kuin päiväkotihälinä.

24 lasta ja yksin hoidat?? Ei hyvää päivää. Ennemmin päiväkotiin missä sentään on ainakin 3 hoitajaa katsomassa lasten perään.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

24 lasta ja yksin hoidat?? Ei hyvää päivää. Ennemmin päiväkotiin missä sentään on ainakin 3 hoitajaa katsomassa lasten perään.[/quote

:-D huom, lto työskentelee päiväkodissa. 24 lapsen ryhmässä on yksi lto ja kaksi hoitajaa. Mutta kaupungin linjauksen mukaan teen yksin 24 lapsen vasut, jos lukisit vielä uudestaan :)

Vierailija

No ei se palkka päätä huimaa yksityisenäkään kun maksat eläkkeet, verot, vakuutukset, ruoan ja kaikki askartelu ym materiaalit itse. Lisäksi vanhempien on hommattava itse varahoitopaikka mikäli pph sattuu sairastuun ym.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljon sulla 4 jää käteen kaikkien kulujen jälkeen?

Ennakkoveroa maksan 620e/kk, yel 200e,/kk. Vakuutus 130e/vuosi. Eli 3140 jää käteen reilut 2000.
Mut totta on tuo, että ruoka ja muut kulut tulevat tuohon päälle myös, tosin 2-vuotiaat ei hirveesti syö.