Mielipide-erot nuoren vapaa-ajan vietosta ja
vähän muustakin.
Minulla on juuri 17 vuotta täyttänyt poika. Opiskelee kaupallista alaa.
Viihtyy vapaa-aikana kotona (varsinkin nyt talvella), pelailee tietokoneella kavereiden kanssa mutta käy myös ulkona kavereiden kanssa (leffassa, Jumbossa, eilen mp-messuilla jne.)
Mopoilukaudella on illat ja viikonloput pääosin ajelemassa kevarilla kavereiden kanssa.
Miesystäväni otti nyt puheeksi miten on epänormaalia että poika tykkää olla kotona niin paljon ja välillä nyhjää minun vieressä sohvalla. Saattaa siis nojata tyynyn kanssa minuun sohvalla löhötessään. Miesystäväni mielestä se on epänormaalia, suorastaan insestistä kuulemma! What!!!! Muutenkin mies välillä vihjailee että poika on vähän niinkuin luuseri kun viihtyy kotona eikä esim. koko ajan hengaile kavereiden kanssa.
Olen kuvitellut että nuoretkin vielä kaipaavat läheisyyttä. Minulla on hyvät välit pojan kanssa, puhutaan asioista jne. Hänellä myös hyvät välit isäänsä.
Miesystävällä on 3 lasta (13, 18 ja 20v). On heidän yksinhuoltajansa. Pitää lapsiaan lähinnä rasitteena ja odottaa milloin muuttavat pois kotoa, ettei tarvitse enää rahoittaa heidän menojaan jne. Vanhin jo käytännössä asuukin poikaystävän kanssa.
Mitään halailua tai läheisyyttä ei hänellä lastensa kanssa ole. Enemmänkin koko ajan kritisoi lapsiaan ja valittaa rahanmenoa.
Onko teidän mielestä epänormaalia että nuori nyhjää sohvalla vieressä tai ettei 24/7 pyöri ulkona kavereiden kanssa?
Tuli tosi paska fiilis taas.. Mies on myös todella perso viinalle. Jotenkin tuntuu ettei tällä suhteella ole tulevaisuutta, sen verran alkaa muutenkin negatiivisia asioita olemaan enemmän kuin positiivisia.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miksi seurustelet typeryksen kanssa?
Miehekkäät lihakset, jykevä leuka, assertiivinen käytös.
No ei kai tuossa mitään huolestuttavaa ole, vaikken ehkä heti olettaisi 17-vuotiaan nuoren miehen nojailevan äitiinsä. Pääasia, että näkee kuitenkin kavereitaan ja pitää heihin yhteyttä, vaikka sitten kotoa käsin.
Viinan kanssa läträävällä ihmisellä on usein omia ongelmia. Ei kannata kuunnella tätä.
Ei ole pojassa epänormaalia eikä insestistä, vaikka käy välillä nojailemassa äitiinsä telkkaria katsellessa. Se on ihan ok.
Miesystäväsi on mustasukkainen pojallesi. Sekään ei varsinaisesti ole enormaalia tai tavatonta, mutta ei se kovin hyväkään asia ole - aikuisen pitäisi pystyä hallitsemaan itseään tämmöisissä asioissa.
Miesystäväsi haluaa antaa enemmän aikaa elämänsä tärkeimmälle asialle eli alkoholille.
Miksi seurustelet typeryksen kanssa?