Mistä erottaa keuhkoputkentulehduksen ja keuhkokuumeen?
Ellei ole kuumetta?
Mietityttää jo kovasti oma tilanne, tautiviikko 3 menossa ja tämä "raskauden" tunne rintakehällä ja voimaton olo vain jatkuu. Välillä ollut myös jotain pistävää/puristavaa tunnetta joka kestänyt vähän aikaa ja mennyt pois. Ruokahalua ei tänään ole oikein ollut, saunassa jaksoin olla peräti 15min..
Nukuin viimeyönä liki 10h ja iltapvällä oli voimat niin loppu, että kävin petiin ja nukuin 1h ja olisin nukkunut pidempäänkin, mutta kello herätti. Kuumetta ei ole koko aikana, melkein 3vkoa, ollut. Ääni on ollut enemmän tai vähemmän pois parisen viikkoa, asia josta kuittailtu minulle mm töissä.
Kommentit (13)
Käy lääkärissä, jos vaivaa liikaa.
Lääkärin tehtävä tehdä diagnoosi. Eikä se aina ole heillekään kovin helppoa, vaan monesti tarvitaan sekä röntgen, keuhkojen kuuntelu että verikoe diagnoosin varmistamiseen.
Minulla ollut kuivaa yskää, tai pikemminkin sellaista köhimisen tarvetta, myös.ja ehkä viikon ajan.
Ap
Verikoe ei.keuhkokuumetta kerro, rtg kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Verikoe ei.keuhkokuumetta kerro, rtg kyllä.
röntgen ei paljasta keuhkokuumetta läheskään aina
Kuulostaa että voi olla keuhkokuume. Mutta epätyypillistä ettei yhtään kuumetta.
Minulla keuhkokuume tuli pitkään jatkuneen räkäisen yskän jälkeen. En saanut sitä loppumaan kun olin raskaana ja raskauden aikana sallitut lääkkeet ei kunnolla tehonneet. En myöskään levännyt varmasti tarpeeksi.
Ei ollut muita oireita kun se köhä, kunnes yhtenä aamuna yleisvointi laski ja kuume vaan nousi, eikä laskenut enää kunnolla Panadolilla. Liikkuminen oli tosi työlästä. Crp oli päivystyksessä 150 ja keuhkoissa näkyi kuvissa märkää.
Siitä se cerppi pian huitelikin jo 300 ja suonensisäinen antibiootti ei meinannut tehota.
Sinuna lähtisin äkkiä tarkistuttaan.. Meinaan jos on keuhkokuume niin antibiootit ei heti tehoa
Ei sitä kotona mistään tiedäkään. Lääkäri tekee diagnoosin tutkimustulosten pohjalta.
Kannattaa käydä lääkärissä. Älä tyydy pelkkään keuhkojen kuunteluun. Pyydä tulehdusarvot ja keuhkokuvat.
Kuumeettomaan keuhkokuumeeseen kuoleekin ihmisiä. Tai sitten voi olla että sulla ei vielä ole kuume noussut.
Se yleisvointi voi huonontua tosi nopsaan ja salakavalasti. Kaikki ei edes ymmärrä mennä lääkäriin ja kohta on myöhäistä.
En halua röntgeniä. Verikokeet kyllä ja mykoplasman saisivat samalla tsekata, sitäkin ollut nyt töissä joillakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En halua röntgeniä. Verikokeet kyllä ja mykoplasman saisivat samalla tsekata, sitäkin ollut nyt töissä joillakin.
Ap
Miksi? Rtg kuva kertoo onko keuhkokuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi? Rtg kuva kertoo onko keuhkokuume.
paskat kerro
Mulla on ollut kuumeeton keuhkokuume ja oireena oli yskä, joka kesti kauan. Puhuessa hengästytti.