Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukuin miestä tyhmäksi, nyt hän haluaa erota.

Vierailija
03.02.2018 |

Itse sanoin, että haluan vielä miettiä asiaa. Mutta ehkä paras, jos oikeasti pidän häntä tyhmänä?

Syy miksi pidän häntä tyhmänä, on se että hän ei tee mitään pyytämättä, esim käy kaupassa, siivoa, laita lapsia nukkumaan jne. Mikä muu voi olla syynä kuin tyhmyys? Ei ajattele ollenkaan, vaan odottaa käskyä ennen kuin toimiin? Ja silloinkin vitkuttelee ja yrittää siirtää asiaa ”Eikös voitas siivota vasta huomenna?” Tässä vaiheessa on saattanut hyvin mennä jo pari viikkoa imuroimatta, ja jos en uudestaan ota asiaa esille seuraavana päivänä, niin se aivan varmasti jää tekemättä.

Olen sanonut, että minua ahdistaa suunnattomasti se, että minun pitää muistaa sanoa joka päivä monesta asiasta, ja pyytää tekemään sellaisia asioita, josta aikuisen ihmisen pitäisi pystyä itsenäisesti huolehtimaan ja ottamaan vastuuta. Mutta jos en muista tai ole pyytelemään asiat vaan jäävät tekemättä, hänen ei tarvitse niistä sen kummemmin huolehtia. Mies pyytää minua kirjoittamaan muistilappuja, ei itse edes sitä voi tehdä -pyytämättä.
Esim lapsen kaverilla on synttärit/joku harrastusjuttu, minne hänet pitäisi viedä ja itse olen töissä iltavuorossa, enkä pääse viemään lasta. Sanon aiemmin viikolla miehelleni, että vieminen jää hänelle, kun olen itse töissä silloin. Muistutan vielä edellisenä iltana asiasta, olen hoitanut lahjat jne valmiiksi. Mutta jos en muista töistä laittaa tesktaria tai soittaa asiasta, lapsi saattaa hyvin jäädä viemättä. Tällaisessa tilanteessa mulla menee vaan hermot ja huudan hänelle, ja olen haukkunut tyhmäksi. Miten minun olisi pitänyt toimia? Ei toki saisi haukkua tyhmäksi, ja olen kauhea kun niin olen tehnyt, mutta kuulostaako miehenkään toiminta normaalilta teidän mielestä? Olen aivan loppu kyllä, ja vaikka lasten puolesta harmittaakin, niin ehkä se ero on ihan hyvä vaihtoehto.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä haukuta tyhmäksi, varsinkaan omaa puolisoa. Eli erotkaa pois vaan. Opettele käytöstapoja ennen uutta suhdetta, älä hauku uutta puolisoasi. Miksi edes olet nykyisesi kanssa, jos hän niin tyhmä on?

Vierailija
2/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta miestä tarvi kukaan. Sehän on vain yksi lapsi lisää, joka on korvannut oman äitinsä sinulla. Uskomatonta tyhmyyttä/kusipäisyyttä. Olipa kumpi vaan niin kannattaa erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään jaksaisi tuollaista miestä, vaikka olisi nobelisti.

Vierailija
4/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olenkin aivan loppu...Mutta jos mies haluaa eron, niin eipä sillä mun mielipiteellä oikeastaan ole mitään merkitystä. T. Ap

Vierailija
5/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies on saamaton ja laista, ei välttämättä tyhmä. Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
6/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mies on saamaton ja laista, ei välttämättä tyhmä. Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Onko viisasta tehdä vaimo hulluksi, ja aiheuttaa avioero käytöksellään, sekä perheen rikkoutuminen?

Vierailija
7/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on tyytymätön, vaikka miten päin olisi.

Vierailija
8/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko englantia ap?

https://www.theguardian.com/world/2017/may/26/gender-wars-household-cho…

Tää oli hyvä x)

Vierailija
10/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies masentunut?

Vierailija
11/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tuossa tilanteessa kuulla miehen kommenttia töiden tekemisestä. Mitä hän oikein ajattelee? Tuntuuko hänestä, että käskytät koko ajan? Vai eikö hän vain todellakaan hahmota, mitä kaikkea pitäisi tehdä? Millaisia toiveita hänellä itsellään on kodin siisteystason suhteen, ja millaisella toiminnalla hän ajattelee sen toivomansa siisteystason olevan saavutettavissa? Miksi listan kirjoittainen itse, sanelusi mukaan, on ylivoimaista? Mikä hänen omasta mielestään olisi parempi järjestely? jne.

Miehen käytös on kieltämättä hieman käsittämätöntä, mutta käsittämättömyydessään samalla kiinnostavaa, ikään kuin tutkimuskohde.

Vierailija
12/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään sunnuntaisin seuraavan viikon aikataulu lapulle, joka tulee eteisen ilmoitustaululle. Tästä koko perhe näkee missä pitää olla ja milloin. Näin ei ketään tarvitse muistuttaa, vaan kaikki osaavat siitä vilkaista päivän aikataulun. Ymmärrät varmasti että toisilla on vaikeaa muistaa kellonaikoja ilman lappua, se ei ole tyhmyyttä vaan omaisuus.

Meillä jo neuvolaterkka sanoi että toiset muistaa sanat paremmin ja toiset numerot. Kyseessä oli tytön 6-vuotis neuvola. Sanat oli hänelle vaikeammat. Mutta numerosarjat meni todella monen numeron sarjoina. Huomaan että meillä on miehen kanssa sama juttu. Hän on huonompi muistamaan numeraalisia juttuja, kuten kellonaikoja. Hän hoitaa asiat, mutta hänelle on vähemmän stressaavaa kun saa ne ajat lukea paperista eikä tarvitse yrittää muistaa sitä kaikkea ulkoa

Vierailija
13/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tuossa tilanteessa kuulla miehen kommenttia töiden tekemisestä. Mitä hän oikein ajattelee? Tuntuuko hänestä, että käskytät koko ajan? Vai eikö hän vain todellakaan hahmota, mitä kaikkea pitäisi tehdä? Millaisia toiveita hänellä itsellään on kodin siisteystason suhteen, ja millaisella toiminnalla hän ajattelee sen toivomansa siisteystason olevan saavutettavissa? Miksi listan kirjoittainen itse, sanelusi mukaan, on ylivoimaista? Mikä hänen omasta mielestään olisi parempi järjestely? jne.

Miehen käytös on kieltämättä hieman käsittämätöntä, mutta käsittämättömyydessään samalla kiinnostavaa, ikään kuin tutkimuskohde.

Ehkä ongelma onkin se, että hän ei ajattele! Ei häntä ärsytä ehkä niinkään se, että pyydän häntä tekemään asioita vaan se, että joutuu oikeasti tekemään jotain. Se häntä ärsyttää, että jos monesta pyynnöstä huolimatta hän ei tee jotain asiaa, ja sitten lopulta suutun kun hän ei reagoi muuten mitenkään. Silloin hän saattaa hermostua, ja sitten vihaisesti esim imuroi tai laittaa tiskejä niin rivakasti että joku astia menee rikki. En kyllä silti ymmärrä, miksi hän kiukuttelee, kun joutuu siivoamaan omia sotkujaan? Ja miksi tämä kuvio ei voi mennä millään muulla tavalla? Miksi minun pitää suuttua asioista ennen kuin hän reagoi?

Tiedän, että hänen siskonsa on myös aivan onneton huolehtimaan esim perheensä kodinhoidosta ym. Mies käy aina kaupassa, laittaa ruoat, ja heillä käy siivooja. Onkohan sukuvika?

T.Ap

Vierailija
14/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin aivan loppu...Mutta jos mies haluaa eron, niin eipä sillä mun mielipiteellä oikeastaan ole mitään merkitystä. T. Ap

Mä en nyt millään tajua miksi sä  haluaisit olla tuollaisen miehen kanssa joka on sulle vain taakka.Valaise vähän? Senkö takia ettet olisi yksin? Eihän se ero muuta kuin sen että jatkossa sulla ois yks perässä vedettävä vähemmän eli  elämäsi  helpottuisi. Mieti nyt hiukan  äläkä  ala marttyyriksi. Sä olet loppu, mies on tyhmä= Ero on se paras ratkaisu.

Vierailija
15/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma onkin se, että hän ei ajattele! Ei häntä ärsytä ehkä niinkään se, että pyydän häntä tekemään asioita vaan se, että joutuu oikeasti tekemään jotain. Se häntä ärsyttää, että jos monesta pyynnöstä huolimatta hän ei tee jotain asiaa, ja sitten lopulta suutun kun hän ei reagoi muuten mitenkään. Silloin hän saattaa hermostua, ja sitten vihaisesti esim imuroi tai laittaa tiskejä niin rivakasti että joku astia menee rikki. En kyllä silti ymmärrä, miksi hän kiukuttelee, kun joutuu siivoamaan omia sotkujaan? Ja miksi tämä kuvio ei voi mennä millään muulla tavalla? Miksi minun pitää suuttua asioista ennen kuin hän reagoi?

Tiedän, että hänen siskonsa on myös aivan onneton huolehtimaan esim perheensä kodinhoidosta ym. Mies käy aina kaupassa, laittaa ruoat, ja heillä käy siivooja. Onkohan sukuvika?

T.Ap

Ja sulla menimonta monta vuotta ennen kuin tajusit tämän asian? Eipä se välitä sustakaan meille kovin älykästä kuvaa.

Vierailija
16/17 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vika sitten ainakaan äidin puolelta periydy. Olisivat muuten kuolleet nälkään.

Millainen on anoppisi? Pyytääkö hän perhettä osallistumaan, suuttuuko?

Millainen on oma äänensävysi, kun pyydät, vaadit tai kerjäät? Tai kun suutut? Eli uskotko oikeasti miehen olevan alempi olento? Nimittäin suuttua voi halveksimattakin.

Niin kauan kuin uskot tuohon, että mies ei ole oikeasti aikuisen kyvyillä varustettu yksilö, halveksunta kuuluu äänestä ja loukkaa miestä. Voit saada parempaa tulosta aikaan välittömästi, kun haastat hänet lusmuilusta ja paljastat hänen loistavan strategiansa.

Ja sitten lähdet lomalle. Ja kun suututtaa miehen tekemättömyys, mene istumalakkoon. Laita mies vaikka vastuuseen yhdestä asiasta kokonaan, ja sitten vähitellen alkaa ehkä se aikuisen ihmisen asenne löytymään muihinkin juttuihin?

Jos taas mies ruikuttaa ja möykkää ilkeästi, ota videolle. Ihmisen on jotenkin herättävä kusipäisyyteensä, ei se muuten lopu.

Vierailija
17/17 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan niin tyhmä kuin väitit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi