Kysymys myötähäpeästä
Mitkä asiat ihmisessä aiheuttavat sinussa myötähäpeää?
Kommentit (7)
Kun huomaan jonkun ihmisen käyttäytyvän täysin samoin kuin itse joskus aiemmin omassa elämässäni, esim. yrittävän näytellä nauttivansa jostakin asiasta vaikka oikeasti ei haluaisi edes tehä sitä, niin että se näkyy selkeästi läpi. Eli oma häpeä jotenkin voimistuu, kun näkee toisen ihmisen kautta, miltä itse ja oma toiminta on aikoinaan näyttänyt tai edelleen näyttää.
Kun ihminen puhuu julkisesti pehmoisia, jotain naiivia, tyhmää tai liian henkilökohtaista, eikä tajua sitä itse.
Cheekin musiikki saa aikaan myötähäpeää.
Suoraa ja räikeä valehtelu, siis päin näköä kusetus, josta kaikki tietää, että tämä ko. henkilö ei puhu totta ja se silti jatkaa vaan. Tätä harrastavat säännöllisesti myös monet Seiska-lehden tyrkkyjulkkikset. Pintaan nousee jäätävä myötähäpeän tunne. Heidän kannaltaan todella noloa.
Kun olen kaupassa kassalla ja edellinen asiakas huomaa kuittia tutkaillessaan että hänen ostamansa lihakimpale ei maksanutkaan 1e kuten tarjouksessa luki, vaan 1,50e ja alkaa räyhäämään närkästyneenä kassalle. Idiootti ei kuitenkaan tietenkään tajunnut että tarjouksessa luki 1e/kg, joten jos lihapala painaa yli kilon, se luonnollisesti on myös kalliimpi...
Kun joku selittää totena asiantuntevasti puutaheinää.
Köyhyys ja työttömyys.