Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko iltapäivälehdillä mennyt vähän överiksi Saulin ja Jennin vauvasta uutisointi?

Vierailija
03.02.2018 |

Toki hieno juttu ja onnea heille, mutta eikö vähempikin hehkutus ilman kymmenittäin eri otsikoita riittäisi? :D Tulee olo, että media haluaa kompensoida sitä, ettei meillä Suomessa ole kuninkaallisia ja nyt tästä valtakunnan ykkösvauvasta revitään kaikki ilo irti. Menee jo vähän hullunkuriseksi kun katsoo miten sekaisin Iltasanomat ja Iltalehti meni eilen illalla ja sama meno jatkuu tänäänkin :)

Mitä mieltä olet? Tuleeko hehkutus jo korvista ulos vai etkö saa tarpeeksesi Salen ja Jennin vauvaonnesta? :)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lukisin mielummin vain Lennu-uutisia....:)

Itselläni kissoja ja en niin koirista piittaa mutta olen aivan ihastunut Lennuun.

Utelias ja vallan mainion näköinen naamastaan.

Vierailija
42/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin innostua presidenttiparin vauvasta, jos kyseessä olisi joku muu presidentti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuverhoja ja sirkushuveja tyhmälle kansalle.

Siis tämähän on niin selkeää harhauttamista ja propagandaa tärkeistä asioista, ettei tosikaan.

Jo asenteellisuus mielenosoituksia vastaan näkyi niin selvästi, ettei kai kenellekään tullut epäselväksi, että lehdistö, media on vain propaganda-välineitä. Ja Ip-lehdistö tähätää alimpiin kansanosiin, jotka ajattelevat vielä vähemmän omilla aivoillaan.

Viis tärkeistä asioista kunhan voidaan tyhmää kansaa ohjalla jonkun vauva-uutisen pariin.

Hitlerkin rakasti vauvpoja, kertoi lehdistö jo aikanaan, viis keskitysleireistä ( perinteinen natsikortti oli pakko heittää!).

Vierailija
44/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus hehkuttavat. Kaikkia ei voi miellyttää. Minusta on kiva, että Suomi sai oman ”prinssin”.

Se tässä uutisoinnissa ärsyttääkin. Jenniä on hehkutettu kuin kuninkaallista suomen lehdistössä niin auta armias kuinka paljon otsikoita revitään suomen "prinssistä". Liika on aina liikaa... Ärsyttää jo ruotsinkuninkaallisista revityt otsikot IP lehdissä....

Jenni Haukiosta on kirjoitettu hänen asemaansa nähden todella vähän Suomen lehdissä. Niinistön tullessa presidentiksi Jenni oli kaunis nuori nainen (hän on edelleen kaunis, muttei enää nuori). Mutta taitavasti hän on onnistunut pitämään julkisuuden kurissa. Ei ole ollut suuria otsikoita hänen vaatteistaan ja käsilaukuistaan, tai meikistään. Haukio on alusta asti onnistunut lupauksessaan tukea puolisoaan tämän tehtävässä presidenttinä. Haukio on ymmärtänyt, että presidentti on tärkein, eikä ole sortunut hömppäjulkisuuteen, vaan on osannut taitavasti pysyä sellaisen ulkopuolella. Jos osaa käyttää Googlea, voi löytää artikkeleita tilaisuuksista, joihin Haukio on osallistunut Tasavallan Presidentin puolisona ja joissa hän on pitänyt puheita. On löytynyt artikkeleita hänen työstään Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkönä. Olen pitänyt hänen kolumneistaan eri lehdissä. Itse lukisin mielelläni paljon enemmän isoja artikkeleita hänen työstään. Haastatteluissa Haukio on vaikuttanut sympaattiselta ja älykkäältä naiselta, jonka ajatuksia kuulisi mielellään enemmänkin. Kunnioitan häntä erittäin paljon. 

Turun kirjamessut on muutama päivä vuodessa. Ei sitä nyt kannata korostaa minään työpaikkana! Nukkevaino, joka on kaunis ja hiljaa miehensä rinnalka kuin Melanie. Haukio olisi voinut olla naisten ja lasten aseman parantajana jossain roolissakin ainakin puolestapuhujana. Mutta ei. Olemme palanneet kaikilla rintamilla tunkkaiselle 1950-luvulle. Se näkyy eliitin asenteissa, teoissa, lainsäädännöissä ja mediassa valitettavasti. Paluu menneisyyteen.

Vierailija
45/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus hehkuttavat. Kaikkia ei voi miellyttää. Minusta on kiva, että Suomi sai oman ”prinssin”.

Se tässä uutisoinnissa ärsyttääkin. Jenniä on hehkutettu kuin kuninkaallista suomen lehdistössä niin auta armias kuinka paljon otsikoita revitään suomen "prinssistä". Liika on aina liikaa... Ärsyttää jo ruotsinkuninkaallisista revityt otsikot IP lehdissä....

Jenni Haukiosta on kirjoitettu hänen asemaansa nähden todella vähän Suomen lehdissä. Niinistön tullessa presidentiksi Jenni oli kaunis nuori nainen (hän on edelleen kaunis, muttei enää nuori). Mutta taitavasti hän on onnistunut pitämään julkisuuden kurissa. Ei ole ollut suuria otsikoita hänen vaatteistaan ja käsilaukuistaan, tai meikistään. Haukio on alusta asti onnistunut lupauksessaan tukea puolisoaan tämän tehtävässä presidenttinä. Haukio on ymmärtänyt, että presidentti on tärkein, eikä ole sortunut hömppäjulkisuuteen, vaan on osannut taitavasti pysyä sellaisen ulkopuolella. Jos osaa käyttää Googlea, voi löytää artikkeleita tilaisuuksista, joihin Haukio on osallistunut Tasavallan Presidentin puolisona ja joissa hän on pitänyt puheita. On löytynyt artikkeleita hänen työstään Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkönä. Olen pitänyt hänen kolumneistaan eri lehdissä. Itse lukisin mielelläni paljon enemmän isoja artikkeleita hänen työstään. Haastatteluissa Haukio on vaikuttanut sympaattiselta ja älykkäältä naiselta, jonka ajatuksia kuulisi mielellään enemmänkin. Kunnioitan häntä erittäin paljon. 

Mahtaa sulla olla kieli ruskeana tästä lipomisesta.

Vierailija
46/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut suuria otsikoita hänen vaatteistaan ja käsilaukuistaan, tai meikistään.

Anteeksi, mutta missäköhän todellisuudessa olet elänyt, jos sinulta on mennyt täysin ohi kaikki lehdistön ylihehkutukset Jennin valtiovierailujen ja muiden virallisten tilaisuuksien asuista ja tyylistä? Sehän vasta koomista on ollut, että niin väritöntä ja seinäruusumaista tyyliä on hehkutettu maasta taivaisiin, koska kotimaan medialla on niin suuri aukko omien kuninkaallisten puuttuessa.

Itse tykkään Jennissä siitä seikasta, että hän on avannut konservatiivisen Saulin silmiä ja muuttanut pressan arvoja astetta ympäristöystävällisempään suuntaan.

Vierailija
47/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on historiallinen tapahtuma, ja sitä saa hehkuttaa vaikka kuukauden. Kaiken tämän arjen, työttömyyden, metoo-kampanjan, pakolaisasioiden, sairauksien, sotien ym. keskellä tällainen positiivinen uutinen on ihana poikkeus synkkiin ja negatiivisiin uutisiin.

Miten se vaikuttaa elämääsi tai eläkkeeseesi?

Ilo pidentää ikää.

Niinistö on ollut vuosikymmenet sitä mieltä, että rahan pitäisi valua rikkailta köyhille paremmin, ja näyttänyt itse malliakin pienentämällä palkkaansa. Eivätpä ole kovapalkkaiset yritysjohtajat seuranneet perässä.

Vierailija
48/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802032200717714_u0.shtml

Tällä uutiselle hieman hymähdin. Mm. Shakira, Frederik, Salkkarit-näyttelijä ja William Shakespearen POIKA syntynyt samana päivänä...! Okei.

Vierailija
49/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, nämä otsikot sen kun vaan paranee...apua :D Nyt uusimpana silmiin osui tämä:

"Mistä leikkiseuraa Suomen ensimmäiselle presidentilliselle vauvalle? Listasille vaihtoehtoja" (Iltalehti)

Vierailija
50/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisempaaa olisi olluut lukea Pekka Haaviston ja Antonion vauvasta.

Vierailija
51/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lukisin mielummin vain Lennu-uutisia....:)

Itselläni kissoja ja en niin koirista piittaa mutta olen aivan ihastunut Lennuun.

Utelias ja vallan mainion näköinen naamastaan.

Ihan on isän(tän)sä näköinen : )

Vierailija
52/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Vauva se on siinä missä muutkin. Yhtä ruma, meluisa ja haiseva kuin muutkin vauvat. Ei mitään erityistä.

Vierailija
53/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media antaa kuvaa että niinistön lapsi on seuraava cocospuiden omistaja ja kasvattaja sekä aktiivimallin cocottaja.

Vierailija
54/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään nyt kerrankin ruotsalaisia ja seotaan vähän tästä historiallisesta tapahtumasta. Ei Suomen pressa joka päivä saa lasta!

Vierailija
55/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jenni on älykäs nainen. On valtiotieteen maisteri ja tekee väitöskirjaa mutta sehän jää nyt tauolle eli lepäämään kun lapsionni tärppäsi.

Jenni on hillitty persoona ja hänen entinen poikaystävänsä kehui Jenniä vuolaasti ihmisenä. Saimme hienon maan äidin ja heidän lapsi sai hienon lämpimän äidin.

Vierailija
56/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan äiti? Puistatus. Ei pressan vaimo ole mikään minun tai maani äiti. Ihan kuin elettäisiin jollain menneellä vuosikymmenellä...

Vierailija
57/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että Jenniä ja varsinkin Saulia itseäänkin v*tuttaa tämä täysin ylimitotettu lehdistön meuhkaaminen heidän vauvastaan jonka haluaisivat pitää mahdollisimman piilossa. Tuskin heidän perhe elämäänsä oli jatkossakaan tarkotettu kansalle sirkushuveiks.

Vierailija
58/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin peitetään ne oikeat asiat.

Vierailija
59/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jenni on älykäs nainen. On valtiotieteen maisteri ja tekee väitöskirjaa mutta sehän jää nyt tauolle eli lepäämään kun lapsionni tärppäsi.

Jenni on hillitty persoona ja hänen entinen poikaystävänsä kehui Jenniä vuolaasti ihmisenä. Saimme hienon maan äidin ja heidän lapsi sai hienon lämpimän äidin.

Jenni on tosi asiallinen nainen mutta nää sun juttus on jo puistattavia! Nyt rajotat menoas!

Vierailija
60/64 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tehtiin uutinen mäntyniemen piilopaikoista ja sama uutinen oli jo lokakuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi