Voiko uudet verhot silittää ilman pesua
Siinä se kysymys. En haluaisi pestä mutta on niin rutussa että silittää täytyy. Mulle on vain opetettu että aina pitäisi pestä ensin..onko näin?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ihoa vasten tulevat vaatteet tulee aina pestä ennen, samoin lakanat, mutta verhoja ei todellakaan tarvitse pestä. Itse vaihdan verhoja monta kertaa vuodessa ja ostan niitä myös aina kun kivoja löytyy. Suosittelen ostamaan silityksen avuksi Dr. Becmannin silitysaputärkkiä. En enää edes ajattele verhojen silittämistä ilman sitä, niin monta kertaa olen kiroillut silityksen jälkeenkin ryppyisten verhojen kanssa. Sitä saa ainakin jostakin Tokmannilta.
Hei kiitos vastauksesta! Tuollaisesta tärkistä en ole kuullutkaan, ehdottomasti menee kokeiluun. Jospas tänään saisin verhot ikkunaan.
Minä ehkä tunnustelisin hajuaistillani. Ennen en pessyt Marimekon verhoja (muita en varmaan ole ostanutkaan), mutta nykyisin pesen.
Sellainen herkkyys on tullut.
Se herkkyys on samaa luokkaa kuin hajusteisella pesuaineella pestyn vaatteen kohtaaminen; taju menee.
Kun alkaa karttamaan 'kyllästettyjä' pintoja, se aistimuskyky lisääntyy.
Söin koko kesän oman kasvihuoneen tuotteita. Ostin syksymmällä valmiin salaattipussin - meni roskiin sen teollisen maun takia. Nyt taas olen tottunut valmissalaatteihin. ☺.
Ihoa vasten tulevat vaatteet tulee aina pestä ennen, samoin lakanat, mutta verhoja ei todellakaan tarvitse pestä. Itse vaihdan verhoja monta kertaa vuodessa ja ostan niitä myös aina kun kivoja löytyy. Suosittelen ostamaan silityksen avuksi Dr. Becmannin silitysaputärkkiä. En enää edes ajattele verhojen silittämistä ilman sitä, niin monta kertaa olen kiroillut silityksen jälkeenkin ryppyisten verhojen kanssa. Sitä saa ainakin jostakin Tokmannilta.