Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtönkin kadehtii ylemmän keskiluokan elämää ja elintasoa

Vierailija
02.02.2018 |

Haluaisin asua kaupungin keskustassa loft asunnossa, käydä lomailemassa ulkomailla, haluan aloittaa jonkin liikunta tai musiikki harrastuksen, haluan ostaa uusin teknologiaa ja haluan käydä useammin kahviloissa.

Sellaista kaikkea kivaa mitä neljän seinän vankina yksin syvää yksinäisyyttä potien elävä pitkäaikaistyötön eipahemmin kykene tekemään. Jos esim puhelin hajoaa niin sitten on vain opeteltava pärjäämään ilman, sellaisiin ylemmän keskiluokan ylellisyyksiin älypuhelumeen tai tietokoneeseen ei köyhällä pitkäaikaistyöttömällä ole mahdollisuuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa rahaa erilaisiin hankintoihin. Ainakin toistaiseksi.

Vierailija
2/5 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista mun hyväpalkkaisen elämä on. Tilille napsuu rahaa, mutta vapaa-aika menee yksin neljän seinän sisällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla ylempää keskiluokkaa ja työtön samaan aikaan. Ei ne mitenkään poissulje toisiaan.

Vierailija
4/5 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin vain terveyttä terveiltä. Sitä ei rahalla saa oli köyhä tai rikas.

Vierailija
5/5 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa rahaa erilaisiin hankintoihin. Ainakin toistaiseksi.

Kaikille työtömille ei myönnetä toimeentulotukea eikä täydentävää toimeentulotukea, eikä ehkäisevää toimeentulotukea. Joskus Kela saattaa periä maksetut tuet takaisin jos työtön tekee jotain omaaloitteisesti kuten aloittaa opiskelemaan tai tekee vapaaehtoistyötä. Osa työttömistä joutuu maaksamaan lääkelaskutkin itse, eikä Kela korvaa aina lääkärin laskuakaan. Se opintolainakin pitää maksaa itse ja jos on ulosotossa perittävää se vie tuista oman osan. Kela on pihi ja tiukka toimisto, varsinkin jos työttömän vanhempien omaisuus ylittää jonkin tietyn rajan. Työttömän on tyydyttävä vain siihen 830 euroon kuussa mtä Kela myöntää työttömyys- ja asumistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme