Vierailija

Miten se ilmenee?

Oletko hyvä keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa? (Suluissa sukupuoli.)
en (nainen)
en (nainen)
41.7%
olen (nainen)
olen (nainen)
35.8%
en osaa sanoa (nainen)
en osaa sanoa (nainen)
13.4%
en (mies)
en (mies)
4.4%
en osaa sanoa (mies)
en osaa sanoa (mies)
2.9%
olen (mies)
olen (mies)
1.4%
Ääniä yhteensä: 67
  • ylös 1
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Sitä varten aioissa on IPSP ja EPSP, jotka ohjaavat hermosolujen aktivaatiota synaptisessa raossa. Mikäli kykenee keskittymään moneen asiaan, tarkoittaa se silloin sitä, ettei vaimennus eli inhibitoiva vaikutus toimi ja aivoille tulee liikaa ärsykkeitä. GABA tunnetusti on inhibitoiva eli lisää IPSP:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuuntelen toisella korvalla mitä isommat tekee ja toisella korvalla mitä pienemmät tekee, laitan ruokaa ja siivoan samalla ja mietin mitä teen seuraavaksi ja juttelen vauvalle niitä näitä ja komennan lapsia jos tulee tilanne ja autan läksyissä ja vastailen kysymyksiin "miksi koirat läähättää" ja lähetän miehelle kauppalappua ja singahdan pyyhkimään pyllyn ja vaihdan vaipan ja laitan tiskiä koneeseen ja nostan jonkun pöydältä ja autan sukan jalkaan ja käyn katsoin mitä pleikka sanoo ja laitan puita pesään ja katan pöytää... Noin niinkuin..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen toisella korvalla mitä isommat tekee ja toisella korvalla mitä pienemmät tekee, laitan ruokaa ja siivoan samalla ja mietin mitä teen seuraavaksi ja juttelen vauvalle niitä näitä ja komennan lapsia jos tulee tilanne ja autan läksyissä ja vastailen kysymyksiin "miksi koirat läähättää" ja lähetän miehelle kauppalappua ja singahdan pyyhkimään pyllyn ja vaihdan vaipan ja laitan tiskiä koneeseen ja nostan jonkun pöydältä ja autan sukan jalkaan ja käyn katsoin mitä pleikka sanoo ja laitan puita pesään ja katan pöytää... Noin niinkuin..

Mut sitten pääsen istumaan ja syömään.. Aah.

Vierailija

Olen mielesätni huono keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa. Jos tulee liikaa tavaraa, niin en saa välttämättä keskityttyä niistä yhteenkään. Esim. jos moni puhuu yhtä aikaa. Tai jos pitää yhtä aikaa sekä kuunnella puhetta että kirjoittaa siitä muistiinpanoja tai lukea jotain.

Ajaessa on vaikea keskittyä puheeseen ja liikenteeseen yhtä aikaa. Pitkällä tiellä voi olla kiva kuunnella radiota ja silti pystyy keskittymään ajamiseen, mutta kaupungissa mieluummin sammutan sen, koska siten on helpompi keskittyä. Kaupungissa on niin paljon asioita, joita pitää ottaa huomioon eri suunnista, ettei kannata olla yhtään ylimääräistä ärsykettä.

Lukiessani en tykkää kuunnella samalla musiikkia, koska se vaikeuttaa ymmärtämistä. Kirjastossa ylimääräinen melu tai puhe ärsyttää ja haittaa lukemiseen keskittymistä.

nainen

Vierailija

Niin ja parasta.. Siis ihan parasta viihdettä mulle on tehdä netistä älykkyystestejä samalla kun imetän ja neljä muuta häseltää ympärillä. Edelleen saan niistä tulokseksi 120 et ei ihan huono.
Suosittelen!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja parasta.. Siis ihan parasta viihdettä mulle on tehdä netistä älykkyystestejä samalla kun imetän ja neljä muuta häseltää ympärillä. Edelleen saan niistä tulokseksi 120 et ei ihan huono.
Suosittelen!!

Ja yleensä mies vielä selittää vieressä jotain jostain ohjelmasta.. :D

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.