Mikään ei ole,yhtä masentavaa kuin vuokra-asunnon etsiminen helsingistä
Ajattelin että 1000 kk riittäisi 48 m2:n asuntoon Taka-Töölö-punavuori-akselilla.
Haussa tuli kolme asuntoa. Niistä kaksi Pasilassa.
Kommentit (12)
Mistä ihmeestä sait päähäsi että tonni riittäisi noille alueille?
No onpa kumma juttu.
Kun pastalla on keskusteltu aiheesta omistusasunto vs vuokra-asunto, niin vuokralla asumisen yksi ykkösetu on aina ollut se että asuntoa on helppo vaihtaa.
Eikö se nyt olekaan niin älyttömän helppoa?
Asun tällä hetkellä 1185e kk 48 m2. Putkiremontti alkaa ja aion pois.
Ap
Meillä oli 50m2 kaksio etutöölössä, vuokra muistaakseni 1130€/kk. Tämä oli siihen aikaan vielä suht edullinen verrattuna muihin. Aikaa tästä reilu 2v.
Ostimme viereiseltä kadulta oman asunnon, jonka asumiskulut olivat vuokraa pienemmät ja lyhensimme sitä itsellemme.
Juuri äsken myimme ostamamme kämpän, kahdessa vuodessa myyntivoittoa tuli yli 20 000€.
Töölössä asuminen oli kuin pieni lottovoitto.
Tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sinne pitäisi meidän työttömien suunnata työn perään.
Newsflash: Helsingissä voi asua muuallakin kuin kantakaupungissa 👍
Pasilassa ei ole mitään vikaa. Vuokrat tosin nousee kohisten mitä lähempänä on Triplan valmistuminen.
Omistusasuntojen hinnat lähtenyt jo huimaan nousuun.
Olen asunut täällä 12 vuotta enkä voisi olla tyytyväisempi.
Kerro miten minä ostan asunnon ilman säästöjä ja 1900 eurin tuloilla?
Ja olen kauneutta arvostava ihminen, en pysty asumaan neukkukuutiossa tai pellolla.
Ap
Meillä 54 m2 kaksio Taka-Töölössä 970€ kk sisältäen veden.
Vierailija kirjoitti:
Pasilassa ei ole mitään vikaa. Vuokrat tosin nousee kohisten mitä lähempänä on Triplan valmistuminen.
Omistusasuntojen hinnat lähtenyt jo huimaan nousuun.
Olen asunut täällä 12 vuotta enkä voisi olla tyytyväisempi.
Pasilassa ei mitään vikaa?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Pasilan_virastokesk…
Töölöläinen. kirjoitti:
Meillä oli 50m2 kaksio etutöölössä, vuokra muistaakseni 1130€/kk. Tämä oli siihen aikaan vielä suht edullinen verrattuna muihin. Aikaa tästä reilu 2v.
Ostimme viereiseltä kadulta oman asunnon, jonka asumiskulut olivat vuokraa pienemmät ja lyhensimme sitä itsellemme.
Juuri äsken myimme ostamamme kämpän, kahdessa vuodessa myyntivoittoa tuli yli 20 000€.
Töölössä asuminen oli kuin pieni lottovoitto.
Tämä tarina on tosi.
Minä myin muutama vuosi sitten punavuoresta yksiön jossa itse asuin sen vaadittavat kolme vuotta. Tilille tuli 57 000 e puhtaana käteen.
Niin. Sinne pitäisi meidän työttömien suunnata työn perään.