Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmarkkinatuki +9e/pvä?

Vierailija
02.02.2018 |

En koskaan kirjoita palstoille, mutta nyt tarvitsen hieman selvennystä. Olen juuri pitänyt välivuotta valmistuttuani lukiosta. En ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi TE -palveluun, vaikka olisi tietenkin pitänyt. No siitä sen enempää, nyt minulle on tukimuotona valittu tuo työmarkkinatuki +9e/päivä kun olen yhdessä nuorisotyöntekijän kanssa hakenut paikkaa lähikaupasta. Olen sopinut sinne menoista ja kaikki on siten ok. Ongelmana on se, ja hieman epäselvää, miten tämä vaikuttaa tukiini kun en ole älynnyt ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. :( Riittääkö kun sinne ilmoittaa nykyisen tilanteen ja joitakin tietoja tulevasta työsuhteesta, sen tavoitteena on työmarkkinoille pääseminen.
Olin aikaisemmin toimeentulotuella mutta sitä vähennettiin ja minulle ilmoitettiin , että tulisi työtä hakea tai sopia.
Mikä taho maksaa työmarkkinatukea ja edellyttääkö tuolla tukimuodolla työskentely sitä, että olen ollut työnhakijana TE -palvelussa vai ei. Ilmoitanko sinne palveluun tulevista sopimuksista lähikaupan kanssa. (Työtä on tiedoksi 2 kuukaudeksi)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla