Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet dippainssi. Oletko ammattiliitossa?

Vierailija
02.02.2018 |

Olisi ajnkohtaista tietää että riittääkö vaan työttömyyskassan jäsenyys vai oikein jonkun liiton jäseneksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin ollut IAET:ssä, ja ajattelin että liitto valvoisi paremmin etujani. Liityin Kuntien teknisiin, ajattelin että kyllä se kalliimpi jäsenmaksu on perusteltu edunvalvonnasta.

Tuli sitten Kiky, lomarahat myytiin pois ja työaika piteni. Ei kannattanut. Mitään hyötyä ei ole ollut ja maksaa vain enemmän.

Vierailija
22/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen TEK:n jäsen. 

Riittäminen riippuu siitä että mihin sen pitäisi riittää.

Voiko urakehitys olla parempi jos kuuluu liittoon?

ap

Omituisia kysymyksiä. Mihin pyrit?

"Haistelen tuulia".

Jos kysymykset tuntuvat omituisilta niin sitten ajat on muuttuneet. Kyllä muutama vuosikymmen sitten liittoon kuuluva työntekijä otettiin vakavemmin, jos ei kuulunut liittoon niin ei ollut niin uskottava. Toki tämä riippuu alasta mitä on tehnyt.

ap

Kiitos ja näkemiin.

Arkkitehtiliitossa on näin, kuka vain voi käyttää titteliä arkkitehti, mutta vain liittoon kuuluva voi käyttää lyhennettä SAFA, ja liittoon päästäkseen täytyy näyttää että on tutkinto.

Muuten yhtä tyhjän kanssa oleva liitto, koska työnantajat ja työntekijät samassa liitossa, ja kaikki edut ovat Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ja liitto lehtineen -IAET ja TEK yhteensä on n. 350eur/a

Tulee useampi lehti pakettiin ja lakimiesten apu. Olen ymmärtänyt, että lakimiehiä voi käyttää myös perunkirjoituksiin.

Monia alennuksia saa monista paikoista jäsenyyskortilla.

Vierailija
24/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEKin jäsen olen. Lehtiedut on aika turhia, kun en niitä lue. Maksan varmaan eniten siitä fiiliksestä, että kuuluun samaan joukkoon muiden tekniikan alan korkeakoulutettujen kanssa.

Vierailija
25/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton kannanottomuus aktiivimalliin on ollut lammasmaista.

Nostan kummankin peukalon SAK:lle.

Vierailija
26/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeajuopa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ajnkohtaista tietää että riittääkö vaan työttömyyskassan jäsenyys vai oikein jonkun liiton jäseneksi?

Olen DI ja pelkästään IAET-kassan jäsen. Tuo riittää mainiosti.

Niin, jos et kaipaa liitosta apua kun työnantaja tekee sinulle laittomuuksia.

Kassa takaa vain ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan. Ammattiliitto on edunvalvoja vain jäsenille.

Vierailija
27/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon kuuluvat otetaan vakavammin?

Heh, joo ei. Kaikki uskottavuus menee jo siinä jos ryhtyy tuomaan sitä esiin, että kuuluu johonkin liittoon. Paremmat vakavuuspisteet saa, ku danoo, että kuuluu hiihtoseuraan.

Vierailija
28/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä IAET:n jäsenyys riittää. Taitaa olla Loimaan kassaa halvempi, mutta jäsenmaksuthan löytyy netistä.

Vierailija
29/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen TEK:n jäsen. 

Riittäminen riippuu siitä että mihin sen pitäisi riittää.

Voiko urakehitys olla parempi jos kuuluu liittoon?

ap

Omituisia kysymyksiä. Mihin pyrit?

"Haistelen tuulia".

Jos kysymykset tuntuvat omituisilta niin sitten ajat on muuttuneet. Kyllä muutama vuosikymmen sitten liittoon kuuluva työntekijä otettiin vakavemmin, jos ei kuulunut liittoon niin ei ollut niin uskottava. Toki tämä riippuu alasta mitä on tehnyt.

ap

Kiitos ja näkemiin.

Mun mielestä ennen oli just toisin påin. Tiedän tapauksen jossa sanottiin suoraan, että palkankorotuksen este oli ammattiliittoon kuuluminen. Korotus tuli liitosta eroamisen jälkeen. Myös siitä olen kuullut, että on annettu ymmärtää urakehityksen olevan vaarassa, jos harrastaa ammattiyhdistysasioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi