Sinä joka tienaat 3000-3500e/kk, mitä teet työksesi/mikä olet ammatiltasi?
Ja bruttopalkoista tietenkin puhutaan. Kiitos vastauksista etukäteen!
Kommentit (64)
menee kyllä yli tuon asettamasi haarukan mutta siis makailen kotona ja nostan sopeutumiseläkettä ja matkustelen ajankuluksi
Puheterapeuttina peruspalkka 3550€/kk, mutta päälle tulee tuloslisää ym. niin ei ole paikkaansapitävä luku enää, vaikka tilastoissa näkyisin tuolla palkkasummalla. Jos vuositulot jakaa kahdellatoista niin kuukaudelle tulee brutoksi 4400€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun äikänope minimitunneilla.
Kiinnostaa ihan uteliaisuudesta, mikä on tämä minimituntimäärä, mikäli olet vielä linjoilla.
Opetusvelvollisuus on 18 tuntia viikossa. Minulla on 17 oppituntia viikossa ja luokanvalvojuus, joka lasketaan yhdeksi tunniksi.
Luokanopettaja. Työkokemusta takana parikymmentä vuotta ja ikälisiä kertynyt, mutta näillä tuloilla jumetetaan. Kun brutosta vedetään pakolliset välistä, käteen jää se, millä on oikeasti merkitystä eli n. 2200/kk. Meidän kiky-kyykytettävien nimelliskorvaus ;)
Mutta huom! Äikän opettajan opetusvelvollisuus ei ole sama kuin työtunnit, oppituntien lisäksi on suunnitteluaika sekä ys-aika. Lisäksi vielä valvonnat ja muu työnantajan määräämä työ.
kolme tonnia tienasin kun olin puskutraktorin kuljettaja, vajaa 50h/vko.
Nyt olen insinööri ja työnjohtaja, brutto 3750€/kk 40h/vko plus verottomat korvaukset yms lisät 500-1000€/kk netto. Eli käteen jää 3-3.5k€/kk
Alan työkokemusta 10v.
Sairaanhoitaja, yleensä noin 3500 kk, vuorotyö
Haha sopeuttamiseläkkeellä ansaitsen enemmän kuin kukaan teistä köyhistä tekemättä mitään. Miltäs tuntuu köyhät?
Vierailija kirjoitti:
Puheterapeuttina peruspalkka 3550€/kk, mutta päälle tulee tuloslisää ym. niin ei ole paikkaansapitävä luku enää, vaikka tilastoissa näkyisin tuolla palkkasummalla. Jos vuositulot jakaa kahdellatoista niin kuukaudelle tulee brutoksi 4400€.
Oikeasti? Taidan hakea puheterapeutiksi.
Sairaanhoitaja. Lisien kanssa palkka menee tuohon haarukkaan, peruspalkka on 2500€.
Matruusi.Verojen ja muitten pilipali-maksujen jälkeen netoksi jää reilu 2000e.
Taksikuski