Vierailija

Ja pystyy elämään koko perhe.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pienet tulot on niin suhteelinen käsite. Eläähän sitä kehitysmaissa miljardeja ihmisiä oikeasti pienillä tuloilla. Perheitä niilläkin on. Sitä tulee toimeen kun on pakko tulla. Ei se elämä silti välttämättä aina mitään herkkua ole.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Tulla toimeen on eri asia kuin elää hyvää elämää. Kituuttamista voi kestää jonkin aikaa mutta ei loputtomasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulla toimeen on eri asia kuin elää hyvää elämää. Kituuttamista voi kestää jonkin aikaa mutta ei loputtomasti.

Minä elän hyvää elämää. On oma koti ja kaupasta voin ostaa haluamaani ruokaa, mutta senkin voi tehdä edullisesti. Toki vaatteita voisin ostella, mutta pintamuoti ei kiinnosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elämä on asenne-, ei rahakysymys.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä elän hyvää elämää. On oma koti ja kaupasta voin ostaa haluamaani ruokaa, mutta senkin voi tehdä edullisesti. Toki vaatteita voisin ostella, mutta pintamuoti ei kiinnosta.

Eli paljon sulla on tulot ja menot?

Entä ap?

Vierailija

Palkankorotuksia ei tarvitse kukaan. Varsinkin julkisella puolella korotukset turhia, koska siellä ei tehdä töitäkään, vaan nostetaan palkkaa pelkästä istumisesta, myös hoitoalalla.

Vierailija

Monen muijan hyvä elämä on sitä että saa laitatettua volyymiripset ja hiustenpidennykset ja huollattaa niitä säännöllisin väliajoin. Vaatteet ja meikit pitää olla viimesen päälle ja bailaamiseen tietty rahaa. Ruokailut tapahtuu ulkona ja kahviloissa pitää istuskella smoothie nenän alla.
Siis niin kaukana omasta hyvän elämän käsitteestä kuin länsi on idästä.

Vierailija

EsaLerssi kirjoitti:
Mutta työttömät silti vikisee kun ei rahat riitä uuten audi a7

Niin ne valittavat työssäkäyvätkin. Ja jopa paljon pienemmistä asioista kuin audeista. Ei muka palkka riitä.

Vierailija

Niin elää. Itse omasta päätöksestä teen töitä vain sen verran, että tienaan 400-600 euroa kuussa, ja kyllä, elän ihan ilman mitään tukia. Olen tehnyt valinnan asua kimppakämpässä halvalla, asumiseen menee vain 100 e kk, muihin laskuihin alle 50 e kk, koska en pidä osamaksusopimuksia enkä mitään, ainoastaan netin ja puhelimen maksan joka kuukausi. Jäljelle jäävästä rahasta ostan ruoat, käsityö- ja taidetarvikkeita, postimerkkejä ja postikortteja postcrossingia varten ja jopa säästän 20-100 euroa kk, jotta jos haluan jotain isompaa niin voin sen hankkia. 

Miksi elän näin? On paljon vapaa-aikaa käydä lenkillä, jumpata, pitää itsestä huolta. Terveellinen ruoka on vieläpä edullisempaa kuin mättöpas**. Voin lukea tuntikausia, voin piirtää, virkata, neuloa, ommella... Käydä ulkona valokuvaamassa. Saan tehdä mielekkäitä asioita ilman että käytän kaiken aikani töihin ja kotona sitten väsyneenä vain tuijottaisin televisiota. 

Ja kyllä, elän todella onnellista ja hyvää elämää. Mistään itselle tärkeästä en jää paitsi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monen muijan hyvä elämä on sitä että saa laitatettua volyymiripset ja hiustenpidennykset ja huollattaa niitä säännöllisin väliajoin. Vaatteet ja meikit pitää olla viimesen päälle ja bailaamiseen tietty rahaa. Ruokailut tapahtuu ulkona ja kahviloissa pitää istuskella smoothie nenän alla.
Siis niin kaukana omasta hyvän elämän käsitteestä kuin länsi on idästä.

Mä en ole tuollainen muija. Meillä eletään kädestä suuhun mutta on ruokaa, katto pään päällä ja lapsella pari harrastusta. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli paljon sulla on tulot ja menot?

Entä ap?

Noin 1300€ netto. Siitä pois yhtiövastike, netti, puhelin, kotivakuutus, sähkö- ja vesimaksu. Kolme jälkimmäistä ei tule joka kuukausi. Olen kuitenkin saanut säästettyä sievoisen summan jo töissä ollessani ja myös nyt pienemmistä tuloistani.

Vierailija

Tienaan nettona 2100€/kk ja onhan se nyt kamalan pieni summa! Ainakin tämmöiselle sairaalle ihmiselle, joka tarvitsee lääkkeitä ja hoitoa. Siihen vielä lainanlyhennykset, laskut ja bensat niin loppukuusta on jo tiukkaa. Joku voi iloita 1500 €/kk netto, mutta jos minä saisin vaikka 500 €/kk lisää niin ei tarvitsisi pelätä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tienaan nettona 2100€/kk ja onhan se nyt kamalan pieni summa! Ainakin tämmöiselle sairaalle ihmiselle, joka tarvitsee lääkkeitä ja hoitoa. Siihen vielä lainanlyhennykset, laskut ja bensat niin loppukuusta on jo tiukkaa. Joku voi iloita 1500 €/kk netto, mutta jos minä saisin vaikka 500 €/kk lisää niin ei tarvitsisi pelätä. 

Ymmärrän hyvin ja ihmisillä on tosiaan erilaisia elämäntilanteita kukapa sairaudelleen voi mitään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.