Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin että olen töissä ainoa joka pitää taukoajoista kiinni.

Vierailija
02.02.2018 |

Olen tarkkaillut ja saanut vahvistuksen epäilyilleni: tietyt ihmiset pitävät usein puolen tunnin ruokatauon tunnin mittaisena. Itse olen aina tismalleen puoli tuntia, jonka jälkeen ponkaisen jatkamaan töitä. Nämä muut saattaa lätistä loputtomiin. Miten kostan? Aloitin jo kostotoimet palstailemalla työajalla. Lisää ideoita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein!  Omat kollegat pitää venytettyjä taukoja ja sitten mököttää marttyyreinä, kun teen hommat aina hyvissä ajoin valmiiksi ja surffailen loppupäivät.

Vierailija
2/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali on jo postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ketään ei noudata noita aikoja ja silti tehdään huipputulosta :D

Vierailija
4/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työajanseuranta, se on reilua.

Saa olla vaikka kaksi tuntia ruokiksella kun se on omaa aikaa, kellokortilta pois. Joskus on ihan mukava lähteä lampsimaan kaupungille pariksi tunniksi jos tunnit on plussalla. Ja lähteä sitten kolmelta kotiin.

Vierailija
5/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein!  Omat kollegat pitää venytettyjä taukoja ja sitten mököttää marttyyreinä, kun teen hommat aina hyvissä ajoin valmiiksi ja surffailen loppupäivät.

Surffailu=venytetty tauko.

Vierailija
6/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkkaillut ja saanut vahvistuksen epäilyilleni: tietyt ihmiset pitävät usein puolen tunnin ruokatauon tunnin mittaisena. Itse olen aina tismalleen puoli tuntia, jonka jälkeen ponkaisen jatkamaan töitä. Nämä muut saattaa lätistä loputtomiin. Miten kostan? Aloitin jo kostotoimet palstailemalla työajalla. Lisää ideoita?

Jos ne puhuu työasiaa niin sehän on vaan hyvä.

Vierailija
7/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinöörinä tuotekehityksessä, meitä on osastolla töissä noin 15 henkeä. Kukaan ei tarkkaile toisten taukoja. Liekö syynä että 95% on miehiä. Jos on hiljaisempaa, istutaan pitempään tauolla. Ja kun on tosi kiire, saatetaan syödä se lounas siinä koneen vierellä. Kunhan työt tulee tehtyä, on kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
8/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen tuntia aiemmin tai lähden tuntia myöhemmin. Silloin saa parhaiten asioista tehdyksi, kun ei puhelimet soi tai muut häiritse. Tätä kompensoin pitämällä pidempiä taukoja työaikaseurannan puitteissa.

Vierailija
9/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli pari vuotta sitten töihin uusi kaveri ja ihmettelin mihin tämä hävisi joka päivä klo 9:00 ja 14:00, mutta sitten tajusin että hän pitää kahvitauon työpaikan keittiössä. Ilmeisesti tuo oli edellisessä paikassa tapana. No, kyllähän hän oppi tavoille ja juo nykyisin kahvinsa mihin aikaan sattuu työn ohessa, muutenkin mukava heppu. ICT-toimistotyöstä siis kyse.

Vierailija
10/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun palstailu on muilta pois?

Vierailija
11/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan varma, että kyseessä on päinvastainen tilanne, koska vain sellaisesta on kokemusta. Meillä minä olen ainoa, joka noudattaa taukoja. Mutta niin, että muut pitävät tauot lyhempinä kuin tessin mukaan kuuluisi ja kiirehtivät sitten tekemään töitä. Ruokataukomme on 30 min ja minä pidän se, vaikka söisinkin työpaikalla omia eväitä. Rentoudun sitten viimeiset 10 min vaikka vauvaa selaten, jos söin eväät liian nopeasti. Muut hotkivat eväänsä vartissa ja juoksevat takaisin työn ääreen. En ymmärrä. Eivät he silti lisää palkkaa saa. Mutta katsovat minua pahalla, koska heidän mielestään laiskottelen.

Vierailija
12/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat".

Vierailija
13/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muut on sellaisella sopimuksella, että heidän ruokatauko on 20 min työn ohessa, eli ei omaa aikaa vaan työaikaa, eivätkä saa poistua työpaikalta. Tekevät töitä samalla kun syövät, kuljettavat siis läppärinsä mukaan taukotilaamme tai pitävät siellä työkokousta lounaan ohessa. Minä olen ainoa, jolla ruokatauko on 30 min omaa aikaa (tai jopa 60 min, mutta kellokorttikone pidentää sitten vastaavasti työpäivää), eli olen eri sopimuksella kuin nuo muut. Käyn usein ulkona ravintoloissa syömässä tai taukohuoneessa syön lukien naistenlehtiä ja kuunnellen korvanapeilla musiikkia samalla kun muut tekevät läppärillä eväsleipä kädessä saman pöydän ääressä. Heitä selvästi ärsyttää se mitä teen ja että he eivät saa olla rauhassa pitkällä tauolla.  Mutta he eivät tajua, että minun työaikani on 2,5 tuntia pidempi viikossa kuin heillä. Heillä ruokatauko ei pidennä työpäiviä ollenkaan, koska syövät työn ohessa, ja pääsevät aina aikaisemmin kotiin kuin minä. Tai kyllä he sen periaatteessa tajuavat, mutta eivät vain siinä syödessään ärsytykseltään muista.

Vierailija
14/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään tuloksia ja myös palkitaan niistä. Tunneilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
16/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne. Kun tulen ajallaan kahvitauolle useimmat muut on jo siellä. Kun lähden pois, sinne jäävät. Joskus on mietityttänyt, kuinkakohan paljon enemmän teen töitä esim. vuodessa samalla palkalla... Mielestäni asia ei kuitenkaan minulle kuulu, koska en ole esimies enkä sitä enempiä aio miettiä. Huolehdin vain omista asioistani.

Vierailija
17/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat vastuualueet ja kukin tekee työnsä miten haluaa. Pääasia, että hommat tulee hoidettua. 

Yksi työntekijä on todella fiksu ja nopea ja hän kyllä pitää pitkiä ruokataukoja, mutta eipä tuo haittaa, kun se ei ole minulta mitenkään pois. 

Vierailija
18/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omat vastuualueet ja kukin tekee työnsä miten haluaa. Pääasia, että hommat tulee hoidettua. 

Yksi työntekijä on todella fiksu ja nopea ja hän kyllä pitää pitkiä ruokataukoja, mutta eipä tuo haittaa, kun se ei ole minulta mitenkään pois. 

Lisään vielä, että meillä niitä töitä saa tehdä vaikka uimarannalla kesällä halutessaan, pääasia siis, että työt tulee hoidettua. 

Vierailija
19/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään tuloksia ja myös palkitaan niistä. Tunneilla ei ole mitään merkitystä.

Tuo on todella hyvä, jos kaikki osallistuu työntekoon myös mutta kun siellä työpaikalla on myös niitä jotka siipeilee; jatkuvasti luurissa kiinni tai jauhaa muuten paskaa, venyttelee, taas selaa kännykkää.. 

Sitten tällä tyypillä jolla on "loistava työmoraali" nauttii siitä kun muut tekee työt. 

Vierailija
20/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella hyvä, jos kaikki osallistuu työntekoon myös mutta kun siellä työpaikalla on myös niitä jotka siipeilee; jatkuvasti luurissa kiinni tai jauhaa muuten paskaa, venyttelee, taas selaa kännykkää.. 

Sitten tällä tyypillä jolla on "loistava työmoraali" nauttii siitä kun muut tekee työt. 

Meilläkään ei katsella tunteja, mutta vastuualueet on jaettu, joten jos joku lusmuilee, niin hän kärsii sen omissa nahoissaan. Tulos tai ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän