Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?
Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.
Kommentit (1614)
Kyllä mäkin olin epäileväinen kun kampanja alkoi. Mietin että saavatko edes minimimäärää kasaan. Äkkiäkös sekin oli saavutettu. Siitä se omakin innostus ja usko tähän touhuun alkoi. Nyt olen lähes joka päivä nostelemassa näitä keskusteluja sekä fb päivityksiä. Kerran olen lahjoittanut, ehkä voisin vielä toisen kerran laittaa. Toivottavasti saavat reilusti yli 50t kasaan! Tuntuu että nyt monikaan ei enää laita rahaa, kun saivat kuulla että uusi talo hankitaan. Kun luulevat etteivät tarvi enempää rahaa. Vielä kun lehtiin saisi juttua! Oliko tänään jossain juttua, kun eilen siitä oli puhetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kis(s)akatsomo on ollut aika hiljainen täällä tänään🤔
Joo, nyt on ollut selkeästi hiljaisempaa edellisiin päiviin verrattuna. Rupeaako porukalle iskemään jo turnausväsymys, kun viiteenkymmeneen tuhanteen euroon ei enää ole paljoa matkaa? Toivottavasti ei, sillä aina parempi kissatalon kannalta, että potti menee mahdollisimman paljon yli tavoitteen. Olen mesenoinut kampanjaa jo kahdesti mutta vaikka kolmanteen erään ei enää riittäisi pätäkkää, niin jatkan kyllä kampanjointia pitämällä tätä ketjua itsepintaisesti ylhäällä ;)
tai se eilinen poistodraama lässäytti fiiliksen? Oli miten oli, olen onnelkinen että kissat saavat talonsa :)
Se oli radiokeskustelu. Ja mä kyllä veikkaan, että ihmiset innostuvat enemmän nyt, kun tiedetään että uusi talo tullaan hankkimaan. Itse ainakin laitoin heti lisää, koska en halua niiden ottavan mitään superdupersuurta lainaa!
Ajattelin kampanjan nähdessäni silloin ensimmäisenä päivänä että ehkä 30k tulisi kasaan, mutta tämähän on ihan huikeaa! Lahjoitin vain kympin osa-aikaisen palkastani, mutta tekisi mieli jollain tavalla osallistua tähän uuden kissatalon projektiin vielä.
Kävikö muuten kukaan sunnuntaina korkeamäellä kahvilla, oliko vilkasta?
Pitäiskö nimetä yks kissa Nico-Petteriksi 😼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt on ollut selkeästi hiljaisempaa edellisiin päiviin verrattuna. Rupeaako porukalle iskemään jo turnausväsymys, kun viiteenkymmeneen tuhanteen euroon ei enää ole paljoa matkaa? Toivottavasti ei, sillä aina parempi kissatalon kannalta, että potti menee mahdollisimman paljon yli tavoitteen. Olen mesenoinut kampanjaa jo kahdesti mutta vaikka kolmanteen erään ei enää riittäisi pätäkkää, niin jatkan kyllä kampanjointia pitämällä tätä ketjua itsepintaisesti ylhäällä ;)
tai se eilinen poistodraama lässäytti fiiliksen? Oli miten oli, olen onnelkinen että kissat saavat talonsa :)
Ai tämä poistettiin täältä eilen? Tekikö trolli comebackin vai oliko vain epähuomiossa tehty erehdys? Pääasia tietty, että ketju palautettiin ja elää edelleen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä poistettiin täältä eilen? Tekikö trolli comebackin vai oliko vain epähuomiossa tehty erehdys? Pääasia tietty, että ketju palautettiin ja elää edelleen :)
joo poistettiin, vaikka keskustelu oli asiallista. Palautettiin siteen.
Kissat on niin väätinymmärrettyjä eläimiä. Niitä pidetään epäsosiaalisina ja häijyinä, vaikka esim. oma kissani ei ole koskaan raapaissut ihmistä ja rakastaa ihmisseuraa ja hellyyttä.
Mä en ainakaan huomannut että trolli ois palannut. Tiedä sitten miksi poistivat. Sen jälkeen trolli kyllä ilmaantui ketjuun jossa vaadittiin tämän palauttamista. Sitten vähän 23 jälkeen poistui ensin trollin viestit sieltä, sitten tuli tämä takaisin ja lopulta poistui se vaatimusketju.
Mutta saatiinpahan ketju takaisin, se kai se pääasia on.
Voihan se olla että turnausväsymyskin iskee, mutta ehkä nyt on "paras paikka kerätä voimia", kun 50 000 alkaa olla kasassa, mutta aikaa reilusti yli 2vko: vielä keretään kerätä voimat loppurutistusta varten :D Ja lahjoituksia onneksi tippuu näköjään joka tapauksessa. Liekkö ollut sitten se täällä mainittu radiojuttu (mikä kanava, mikä ohjelma?) vai monroen päivitys, mutta älyttömän hieno juttu joka tapauksessa, että mesenaatteja tulee!
Mä uskoin, että minimi 5t tulee kyllä ja että ehkä se 10. Itse laitoin ihan alkuvaiheessa ja tilipäivänä sitten lisää.
Mitenkäs tuo kissojen nimeäminen käytännössä toimii? Kampanja on kyllä tainnut niin reippaasti ylittää odotukset, että meneekö vuoteen 2020 ennen kuin viimeisimmät mesenaatit pääsevät kisun nimeämään? Mulle riittää ne kaffet joskus, nimiä en välitä antaa. Mun kaima sitä paitsi on tai on ollut talolla, en tiedä, onko vielä, enkä kuitenkaan keksi muuta nimeä kuin Mirri tai Misse. Oon niin tylsä.
No ei nyt luovuteta, tuleeko vielä 47t tänään täyteen? 50 t on varmasti perjantaina täynnä, mutta muistaakaa, että vaikka se on tavoite ja vaikka täyttyykin, niin enemmän ei ole haitaksi, niin ei tartte lainaa.
Olisko uudessa talossa mahdollista olla tuotemyyntiä enemmän? Mä oon ajatellut, että onko ne tavarat vain jossain varaston perällä aina myyjäisten välillä? Menee vähän hukkaan, jos ne on naftaliinissa kuukausikaupalla ja kaivetaan esille vain myyjäisten ajaksi. Tiedän, että myyntiä voi olla vaikea niukoilla resursseilla jatkuvasti järjestää, mutta miten olisi samaan tapaan kuin kalenterit, että esim. avoimissa olisi jotain pientä myynnissä? Löytyisikö sen veran joku hommaa hoitamaan, kun nyt voi maksaa kortillakin. Ne kassit varsinkin on ihania kaikki.
Siis tänäänhän on ollut ihan huikea tahti! 65 euroa enää puuttuu 47 000 eurosta :)
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt luovuteta, tuleeko vielä 47t tänään täyteen? 50 t on varmasti perjantaina täynnä, mutta muistaakaa, että vaikka se on tavoite ja vaikka täyttyykin, niin enemmän ei ole haitaksi, niin ei tartte lainaa.
Olisko uudessa talossa mahdollista olla tuotemyyntiä enemmän? Mä oon ajatellut, että onko ne tavarat vain jossain varaston perällä aina myyjäisten välillä? Menee vähän hukkaan, jos ne on naftaliinissa kuukausikaupalla ja kaivetaan esille vain myyjäisten ajaksi. Tiedän, että myyntiä voi olla vaikea niukoilla resursseilla jatkuvasti järjestää, mutta miten olisi samaan tapaan kuin kalenterit, että esim. avoimissa olisi jotain pientä myynnissä? Löytyisikö sen veran joku hommaa hoitamaan, kun nyt voi maksaa kortillakin. Ne kassit varsinkin on ihania kaikki.
Toiveena olisi, että uudessa talossa voisi olla puhtaasti toimisto/kirppari/tuotemyyntihuone, jonne kissoja ei päästetä. Tällöin tuotteet voisivat olla jatkuvasti esillä ja niitä ei aina tarvitsisi siirrellä. Nyt ongelmana on puhtaasti tilan puute, kun ei pöydälle meinaa mahtua kaikki pullat, kahvit ja asiakirjoja tekevät ihmisetkään.
https://www.instagram.com/p/BfJWSYugvSi/
Seuraattekos heidän instagramia? Siellä oli suloinen esittely kissasta, joka etsii kotia.
Ylempänä joku kysyi sunnuntain myyjäisistä. Mä olin siellä. Paljon oli porukkaa liikenteessä ja positiivinen meno. Tuli ostettua kannatustuotteita ja maittavaa lohisoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskoin, että minimi 5t tulee kyllä ja että ehkä se 10. Itse laitoin ihan alkuvaiheessa ja tilipäivänä sitten lisää.
Mitenkäs tuo kissojen nimeäminen käytännössä toimii? Kampanja on kyllä tainnut niin reippaasti ylittää odotukset, että meneekö vuoteen 2020 ennen kuin viimeisimmät mesenaatit pääsevät kisun nimeämään? Mulle riittää ne kaffet joskus, nimiä en välitä antaa. Mun kaima sitä paitsi on tai on ollut talolla, en tiedä, onko vielä, enkä kuitenkaan keksi muuta nimeä kuin Mirri tai Misse. Oon niin tylsä.
Kampanjan jälkeen kissojen nimistä tehdään listat ja niiden mukaan aletaan nimeämään yksi kerrallaan. Kyllähän siinä useampi kissa ehtii vaihtaa omistajaa, mutta jos viime vuonnakin pentuja tuli ennätyspaljon voi jo pelkästään uusiin pentuihin upota helposti 200 nimeä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kissat on niin väätinymmärrettyjä eläimiä. Niitä pidetään epäsosiaalisina ja häijyinä, vaikka esim. oma kissani ei ole koskaan raapaissut ihmistä ja rakastaa ihmisseuraa ja hellyyttä.
Niinpä. Ja ne epäsosiaaliset tapaukset ovat yleensä niitä, joita on joskus kaltoinkohdeltu, eivätkä siten enää luota ihmisiin.
Omat (ja tuttavien kissat) ovat todella ihmisrakkaita ja seurallisia tapauksia, kun ovat saaneet kasvaa hyvissä oloissa, rakastettuina ja arvostettuina.
47 tonnia rikki!! :D Saa nähdä tuleeko jo torstaina 50 tonnia täyteen!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo huomenna?
Voi olla jos ihmiset innostuu lahjoittamaan koska 50 000, mutta aika iso loikka pitäisi vielä huomenna tehdä siihen. Veikkaisin että menee torstaille.
Nyt on tullut jo aamun jälkeen tänään 1700! Ennen viikonloppua on 50t kasassa. Toivottavasti into ei lopu vielä siihen, sillä sen jälkeen jännitetään paljonko pankkilainaa. Toki varmaan se lahjoitustilikin on kasvanut tavanomaista enemmän, uskoisin. Vähän epäilevä olin tuota mesenaattia kohtaan ensin itsekin, mutta uskalsin sitten kuitenkin leikkiin lähteä.