Mitä mieltä ootte nimistä Irina, Isabel ja Teresa?
Tuli mieleen tämmöset vähän harvinaisemmat nimet. Mitä mieltä olette näistä? :)
Kommentit (11)
Mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän olen mieltä mistään nimestä.
Yksi noista nimistä on hyvin läheisellä, rakkaalla ihmisellä, siksi se on mielestäni kaunis, muuten se nimi olisi hirveä.
Nuorempana pidin Seija-nimeä aivan kauheana, nyt, 49v,mietin että jokainen Seija, jonka olen elämäni aikana tuntenut, on ollut herttainen ja hyvä ihminen.
Minun korvaani Irina kuulostaa "ei-niin-hyvältä" mutta jostain syystä samantyyppinen Irene kuitenkin sitten taas tosi kivalta.
Isabel vähän teennäinen, "tekohieno".
Teresa ok, tosin tuntemani Teresa kääntyi kavereiden suussa heti Tessuksi tai Tessaksi. Joten jos nämä lempinimet tökkivät sinua niin en suosittele nimeä.
Irina viittaa vahvasti itään ja Teresasta tulee mieleen äiti Teresa (vrt 1sen tukeva huivipää😂), joten jäljelle jäi Isabel. Isabelista taas tulee mieleen iki-ihana Izabella Scorupco.
Jos sukunimi on ihan perus Virtanen tai Möttönen, niin miettisin nimiä vielä kertaalleen.
Irene, Inkeri, Ingrid......
Irene Helena
Irene Amalia
Henna Irene
Emma Irene
Oona Irene
Neea Irene
Neea Irina
Nina Isabella
Ellen Isabella
Irina ja Isabel kivoja ja jälkimmäinen näistä mielestäni tosi kaunis.
Teresa -en tykkää tulee mieleen tuhti pörröpäinen tyttö tai nunna.
Mistä ihmeestä näillä junttisuomalaisilla on tämä mieltymys vierasmaalaisiin nimiin? Toki kauniita nimiä, mutta yhdistettynä Virtaseen, Korhoseen jne. kuulostavat jotenkin turhan hienostelevilta.
Irina-nimestä tulee liian venäläiset tai slaavivibat, siksi en tykkää.
Isabel on ok nimi.
Teresa, hmm, ehkä toiseksi nimeksi olisi ok.
Olen Teresa.
Lempinimiäni: Tepa, Tessa, Tessi, Tellu, Tere, Terkku. Kaikki ihan hirveitä. Älä laita tuota nimeä, koska juuri kukaan ei jaksa sanoa "Teresa", vaan siitä väännetään pelkästään rumia lempinimiä.
Venäläinen Irina
Italialainen Isabel(la)
Espanjalainen Teresa
Vierailija kirjoitti:
Olen Teresa.
Lempinimiäni: Tepa, Tessa, Tessi, Tellu, Tere, Terkku. Kaikki ihan hirveitä. Älä laita tuota nimeä, koska juuri kukaan ei jaksa sanoa "Teresa", vaan siitä väännetään pelkästään rumia lempinimiä.
Jatkan: Melkein kaikki myös kirjoittavat Teresan väärin. Olen papereissa aika usein Theresa, Therese tai Teresia. Suullisesti sitten Tellu... Jes.
Irina on slaavihenkinen, Isabel sopii espanjalaiselle prinsessalle ja Teresa on tumman, mustissa kukkakuosivaatteissa viihtyvän tukevan huivipään nimi.